Bröllop på en vardag?
Kan man ha bröllopet på en vardag? Vi ska gifta oss borgligt och ha ett ganska litet bröllop med närmsta familjen och några vänner (30-40 pers).
Vi hade bokat vigselförättare (en vän) till pingst 2011 men nu råkar det falla sig så att vi ska ha barn i slutet på mars så jag funderar på att skjuta upp bröllopet lite så vi hinner landa först (och jag slipper se gravid ut).
Vi ska förlova oss 101010 och jag funderade ett tag på att gifta oss 111111, men det är en fredag alternativ två var 111213 men då blir det lucia och en tisdag -ännu värre, 111009 hade ju också varit lite roligt -en söndag.
Visst kan vi gifta oss en vanlig lördag också som inte ger något roligt datum men jag hade ju tyckt att 111111 hade varit kul (och lätt att komma ihåg!) nu när vi bestämt förlovningsdatum till 101010.
Men som sagt -lördag är väl den vanligaste veckodagen för bröllop? Funkar det över huvud taget någon annan veckodag? Söndag kan väl vara ok, då är ju ändå de flesta lediga, men en fredag? Eller ännu värre -en luciatisdag?
De flesta av våra gäster är "vanliga" måndag-fredagarbetare och vi vill ju såklart att de ska komma på vårt bröllop.