Inlägg från: Rufsas |Visa alla inlägg
  • Rufsas

Tid för buffébröllop?

Okej, jag måste ha er hjälp nu. Jag har ingen aning om hur lång middagen kommer att ta och det behöver jag veta eftersom jag har bokat en överraskning till alla gästerna. Denna lilla överraskning går inte att skjuta på samma dag utan vi måste bestämma ett klockslag redan nu. Kan någon vänlig själ berätta ungefär hur lång tid det kan tänkas ta med middagen?

Förrätten kommer att vara serverad när gästerna sätter sig och sedan är det buffé. Tårtan äter vi som efterrätt. Vi tänker i denna ordningen:

Förrätt Förrätt dukas av + tal Varmrättsbuffé Varmrättsbuffé dukas av + tal Paus för toalett, rökare och allmän bensträckning Tårta med kaffe och avec Överraskningen Dans
  • Svar på tråden Tid för buffébröllop?
  • Rufsas

Hmmm, vet inte hur mycket jag hade räknat vid sittande middag heller.

Jag har räknat med att vi börjar middagen vid 17.30 och att överraskningen börjar 22.00. Då måste vi alltså vara uppätna, pausade och klara. Håller det i tid?

• Rufsas

Bra tankar! Tar med mig dem till planeringen. Jag skrev lite slarvigt att personalen dukar av samtidigt som tal, vilket jag naturligtvis inte menar. Det var bara lättare att slå ihop dem.

• Rufsas

Självklart

Färskpotatissallad med primörer  
    Nässelcremé

Mini sparris och vaxbönor med citron och parmesan

Vallmorökta laxkuber  
    Olivfärskost

Örtstekt lammrostbiff

Majskycklingbröst med baconstekta kantareller

Nybakat bröd o smör

• Rufsas

Jag hoppas det. Varken jag och Fästisen är speciellt kräsna och vi vet att kocken är jätteduktig, så vi har faktiskt inte ens provsmakat menyn. Hur illa kan det vara liksom?

Svar på tråden Tid för buffébröllop?