• Gorgeousnes

Eftersläpp av inbjudningar???

När vi satte oss ner och gjorde gästlistan så blev det många som inte rymdes. Nu är det en del som väljer att inte komma. Pga Ålder sjukdom och andra åtaganden osv.

Hur fult är det på en skala att skicka inbjudningar till vänner nu när det är en månad kvar?

Och jag gillar numer inte sedan att man inte osar om man inte kommer eller att man inte osar alls hehe.

• Svar på tråden Eftersläpp av inbjudningar???
  • Marängtrollet

Jag och min blivande man har också en "reservlista" på släkt och vänner som vi varit tvungna av ekonomiska skäl att gallra i första steget. Hemskt men sant.
    Så jag kommer sätta OSA ganska långt före bröllopet och självklart hoppas vi att alla kommer, men det är som du säger; ålder och ev sjukdom kan ställa till det.

Jag tror inte någon tar illa upp om du inte säger till dem att de får komma för några andra tackat nej..det är ju ändå en månad kvar! Värre om det är samma vecka, då kanske det skulle kännas mer kymigt liksom.

Lycka till!

• Gorgeousnes

Vår osning går ut på söndag och vi gifter oss den 11:e september.

Vi vill ju bara ha en rolig fest. Och jag ville bjuda hela släkten och det gjorde jag. Men nu är det ju långt ifrån alla som kommer. Och ingen osar om det. Inte osar dom som kommer heller. Det är helt krayzy.

• Rufsas

Som svar på din fråga hade jag definitivt inte skickat nya inbjudningar så här när in på bröllopet.

• Gorgeousnes

Dom första inbjudningarna gick ut för två veckor sedan.

• Optimia

Om ni och restaurangen/cateringen eller vad ni nu ska ha, inte behöver veta exakt hur många som kommer ännu på några veckor tycker jag du kan skicka ut inbjudningar till reservlistan.

Alla skickar ju inte sina inbjudningar ett halvår i förväg, förra året fick jag en bröllopsinbjudan en månad innan bröllopet, med osa. ca 10 dagar innan bröllopet. (Nej jag var inte på någon reservlista, alla fick inbjudningarna samtidigt).

Några kanske redan är uppbokade på annat håll, men de lär antagligen bli glada över inbjudan i alla fall, så skicka på du bara

• lunagarden

Jag hade blivit glad över en inbjudan, även om den kom sent

• BangBang

Jag instämmer med föregående talare. Alla vill väl gå på bröllop...

• heffaklump

Om du vill bjuda sk "reserver" så tycker jag att du/ni ska ringa upp dom det gäller och fråga, ingen mening att låssas som att dom va på "den riktiga listan". Det brukar ju kunna komma ut att man ska gifta sig och då kan det kännas fånigt att få en inbjudan så sent men att brudparet låssas som att det skulle va den vanliga inbjudan. Det är allafall va ja tycker =) sen måste ni ju känna efter själva va som känns bäst.

Jag skulle ha ringt upp och sagt nåt i stil med: "Vi hade ambitioner när vi skrev gästlistan att bjuda alla som står oss nära men av platsbrist/ekonomiska skäl (eller annan orsak) var det inte möjligt, nu har vi ändå fått möjlighet att bjuda in fler och skulle därför va jätte glada om du/ni ville komma och fira med oss"
    Ja nåt i den stilen. Det kan ju finnas andra skäl än avbokningar till att man senare kan bjuda fler ex ett ekonomiskt tillkott, hittat en större lokal eller liknande. Jag skulle bli jätte glad även om inbjudan var sen, men ja skulle ha uppskattat en personlig kontakt.

Lycka till!

• Gorgeousnes

Oki låter som att vi kan skicka ut några extra inbjudningar. Min sambo är helt emot det. Ja har sagt att antingen bjuder vi in fler eller så får alla åka limousine. Jag föredrar en större fest :)!

Svar på tråden Eftersläpp av inbjudningar???