• Pepona

Tärnklänningar

Är det någon som har bra tips på vart man kan hitta tärnklänningar till bra priser? Jag ska ha 4 tärnor vilket har gjort det svårt att hitta klänningar då jag vill att alla ska vara lika.

• Svar på tråden Tärnklänningar
  • MaybeBride09

halens har ganska fina klänningar (kostar dock lite över 1000-lappen).

Du har annars ingen kompis som är sömmerska? För då kan du ju använda flera olika mönster men samma tyg t. ex. Om han/hon syr upp klänningarna åt dig alltså.

Vågar du chansa finns ju även "kinaklänningar".

• Ciwi

Jag köpte två "Kinaklänningar"  via Tradera o blev jättenöjd!

349 kr st. Köpte via "köp direkt"-knappen. Mina näbbar älskade dem!

• Pepona

Lite över 1000-lappen ska nog inte vara några problem. De flesta jag hittat kostar upp mot 2500 kr vilket jag tycker är för mkt.

Vart kan man beställa "kinaklänningar" förutom tradera, vet någon det?

Tack så mycket för tipsen! Är så mycket man ska kolla upp och fixa inför bröllop. Är verkligen guld att det finns ett sådant här ställe :)

• MaybeBride09
    Pepona skrev 2010-08-11 21:12:33 följande:
    Lite över 1000-lappen ska nog inte vara några problem. De flesta jag hittat kostar upp mot 2500 kr vilket jag tycker är för mkt.   Vart kan man beställa "kinaklänningar" förutom tradera, vet någon det?   Tack så mycket för tipsen! Är så mycket man ska kolla upp och fixa inför bröllop. Är verkligen guld att det finns ett sådant här ställe :)

kolla kinaklänning tråden som ligger under brudklänningar. Där kan du även se vilka företag som är bra och vilka som är mindre bra

• Pepona

Tack! ska genast in och kika

• J3nny

www.gojane.com har fina klänningar under formal. Jag har köpt min bröllopsklänning där. De flesta klänningar går att få i många olika färger.

• J3nny

Jag gav ca 650:- för min klänning inkl. frakt. Fast antagligen tull och moms också. Då hamnar jag runt 1000 kr.

• Pepona

J3nny

Tittade på den sidan nu och de verkar ha en hel del fina klänningar...

Haha du måste vara en tankeläsare skulle precis fråga vad det hade gått på

• Pepona

Kom på en till fråga... gick det bra med beställningen, var de snabba? Och hur var storlekarna? är det ungefär som här hemma?

• J3nny

Jag har inte fått min klänning än. Beställde idag efter mycket läsande om dem här på BT (sök på gojane i sökfunktionen). Det finns mått att kika på hemsidan. 
    Det är 37% tull och moms på priset nkl. frakt. Något man bör räkna med. 
    De är nog en aning små i strl. Jag har S egentligen men beställde M i klänningen efter måtten på sidan. 

• Pepona

Åhhh...spännande! Oki, då får vi se hur det går för dig Hoppas det går bra! Du får gärna tala om hur lång tid det tog sen när du fått den och vad du tyckte.

Svar på tråden Tärnklänningar