juni- prästkragar o blåklint?
Hej!
Vi gifter oss 4/6 2011. Jag vill ha röda rosor (mellanstora), prästkragar och blåklint i buketten, går dessa blommor att få tag i så tidigt på sommaren?
Hej!
Vi gifter oss 4/6 2011. Jag vill ha röda rosor (mellanstora), prästkragar och blåklint i buketten, går dessa blommor att få tag i så tidigt på sommaren?
Ja. Det är i själva verket då du kan få tag i dem. Särskilt blåklint har en väldigt kort säsong. Se bara till att boka upp din beställning hos floristen i god tid, så hon hinner beställa i god tid själv.
Det beror lite på hur butiken du tänkt dig jobbar. Är det en butik som är stora på bröllop kan det vara viktigt att se till att de har tid för en och boka konsutationstiden redan ca 3 månader innan. Sedan lägger man beställningen efter att ha träffats och pratat ihop sig.
Andra butiker kanske inte alls har så mycket brudbinderier, och då kan det räcka med att komma in och beställa bara några veckor innan. men minst en månad skulle jag som florist gärna veta om beställningen, så jag kan styra upp verksamheten personalmässigt och sådant.