• eigollet

Hur formulerar man "bidrag"?

Äh, vi va inte så knussliga med formuleringen, vi skrev kort och gott:

"Gåvor mottas tacksamt i form av bidrag till bröllopsresa. Bidraget kan med fördel sättas in på konto XXXXXXX. Glöm inte namn så vi vet vem vi ska tacka."

Inget att smyga i busken om, alla ger ju någon form av present varför skulle det kännas mer tvingande att ge pengar än att köpa present? Nej: inga grejer, tack!
    Mina vänner är inte heller så känsliga på etikett, de är nog bara glada att slippa springa på stan för att köpa något! :)

• eigollet

Jag håller med Uppochhoppa till stor del, även fastän vi gjorde som vi gjorde.

Det beror nog mycket på vilken typ av sällskap som kommer samlas hur man kan skriva. Vi kände att raka puckar och inget knussel blev bra pga hur vår vänskapskrets ser ut, det är nästan bara vänner som kommer och ett hyfsat litet bröllop ändå. Jag var lite tveksam till att sätta ut kontonummer, men m2b tyckte det var bäst för att slippa hantera pengar, så det fick bli så.

Hade sällskapet varit större, med fler partners som vi inte kände eller mer avlägsen släkt så hade vi kanske skrivit annorlunda.
    Ni känner era gäster bäst och kan nog komma på en mer lämplig formulering än vår.

Hur du än gör så blir det nog bra! :)

Svar på tråden Hur formulerar man "bidrag"?