• Saija

När trycka festhäftet?

Vi gifter oss den 4 september och hittills har 3 st tackat nej, som tidigare tackat ja.

Vi ska ha bordsplaceringen och även en liten skojig beskrivning av gästerna i vårt festhäfte och petig som jag är så vill jag inte att det blir fel.

Inte så skoj om man i sista minuten måste placera om gästerna då de tackar nej. Då blir ju bordsplaceringen fel och även beskrivningen och numreringen av gästerna.

Vi har fått låna en skrivare, men jag är inte säker på att vi ska använda den för testutskrifterna blev otroligt mörka och fula, så det kan hända att vi i slutändan skriver ut allt själva.

Men NÄR ska vi skriva ut? Hur länge ska vi vänta?

Vi har ca 85 gäster i dagsläget och jag vill ju inte sitta med detta sista dagarna innan bröllopet. Det blir ju alltså ca 85 gånger ca 8-10 sidor = Myket papper - mycket jobb!

Dessutom eftersom vi ska ha häftena i A5-storlek så innebär det en del jobb med att fundera på placering, skriva ut, vända, skriva ut igen osv.

Hur gjorde ni? Hur länge väntade ni och hur gjorde ni med dem som tackade nej i sista sekunden?

• Svar på tråden När trycka festhäftet?
  • Sebastiána

Vi ska ju flyga ner till bröllopet några dagar innan så kanske måste vi skriva ut det en vecka innan.

• Rufsas

Jag har också funderat på detta och har bestämt mig för att skriva ut häftena måndagen innan bröllopet - alltså fem dagar innan. Dels jobbar jag fortfarande då och kan skriva ut på jobbets skrivare (naturligtvis bidrar jag med eget papper och är alltså ingen snåljåp ) men det är fortfarande några dagar kvar OM det skulle skita sig på måndagen.

Mitt problem är mest att vår cateringfirma har semester och jag måste dubbelkolla menyn med henne så att jag kan skriva med den i programmet.

• lunagarden

Jag tänker i god tid innan skriva ut allt utom presentationen av gästerna och bordsplaceringen.

Jag planerar häftet så de sidorna kommer i mitten så är det bara att lägga in de sista bladen och sätta ihop allt

• Rufsas
    lunagarden skrev 2010-08-13 10:49:01 följande:
    Jag planerar häftet så de sidorna kommer i mitten så är det bara att lägga in de sista bladen och sätta ihop allt
    Smart!
  • Bumbibruden

Till min systers bröllop gjorde jag så att jag gjorde festprogrammet (A5 storlek) och det trycktes ett tag innan. Sen skrev vi ut bordsplaceringen kvällen innan brölloppet och lade in det i mitten av festprogrammet. Så det såg ut att höra till men man kunde ändå ta ut det och göra vad man ville med det.

Svar på tråden När trycka festhäftet?