• Sebastiána

Blanda drinkar i förväg?

Vi tänkte bjuda på P2 och GT i baren. Först tänkte vi att "bartendern" kunde blanda direkt i glasen, men om han/hon får mycket att göra kan det bli stressigt. Därför funderar vi på att ha drinkarna i kannor. En kanna rymmer c.a 10 drinkar. Bartendern kan ju blanda drinkarna precis när festen börjar och sedan blanda en ny kanna när den andra är tom. Eller vad tror ni? Är det risk att kolsyran försvinner? Vi har tänkt använda kannor med lock, men kolsyran kommer ju ut ändå.

• Svar på tråden Blanda drinkar i förväg?
  • mattiasFästmö

Jag skulle säga att hon känner av, kanske blanda kannorna precis innan som du skriver. Men sen om hon känner att det inte är en sån 'rush' så kanske hon kan blanda dom bara i glasen? Jag var med och bartendade ett bröllop förut och då blandade vi i glasen. Men då hade vi ju öl och vin också som är betydligt lättare att servera

• Sebastiána

Vi blir inte fler än 55 och alla dricker ju inte drinkar samtidigt. Ölen och cidern kan de gå och plocka själva. Kanske funkar det att blanda i glasen. Vi kan ju göra en blandning av Sourz Apple och vaniljvodka i förväg så är det bara att hälla i glasen och blanda i sprite.

Fördelen med kannor är att man inte behöver stå och småpilla med att mäta rätt mängd av varje ingrediens.

• shakynose

Men om det är så "få" gäster som 55, så tror jag inte att ni behöver blanda i kannor. Inget gott när kolsyran är borta.

Däremot kan man ju blanda alla ingredienser utom virket i rätt proportioner så sparare man på småpillet.

• Dolly84

Jag tror och hoppas att bartenden klarar av 55 gäster, alla lär ju inte beställa samtidigt.

• Bridezilla11

Jag tror också att det är bra att födereda spriten, men inte lägga i sprite. Kommer inte bli gott! (säger av egen erfarenhet)

• Bridezilla11

*förebereda spriten

Svar på tråden Blanda drinkar i förväg?