Skjuta upp bröllopet - igen?
Vi hade bestämt oss för att ha bröllopet i September 2011. M var otroligt glad och budgeten börjar ta form.
För att ha råd har vi ordnat boende i Norge till och med Augusti 2011 och vi ska nästa månad hem och maggasinera de möbler vi vill behålla osv.
Men i förraveckan på jobbet kom min chef och sa att de väldigt väldigt gärna vill ha tillbaka mig för hela nästa sessong (Slutet av Maj . Oktober) och att han gärna ser att jag söker chefspossition på lagret, han kommer i alla fall försöka se till att jag får den men det är ju inte bara han som bestämmer så inget är hundra ännu.
Just jobbet på den här nöjjesparken är underbart! Det är ett hårt jobb och högsessongen innebär ca 200 h i månaden MEN det är bra betalt och jag har klarat det i två sommrar så jag borde palla en till.
Men något bröllop blir det förstås inte nästa sommar/höst då förståss.
M är väldigt sårad men förstår och jag är tveksam som bara den. Är det värt att vänta ett år till? Det är inte bara pengarna som skulle vara bra att ha utan referensen. Den kanske ökar mina chanser att få jobb hemma i Sverige sen.
Är det någon som ljutit på sitt så många år? Ångrar ni er?