• JustMeAndMyLove

Skjuta upp bröllopet - igen?

Vi hade bestämt oss för att ha bröllopet i September 2011. M var otroligt glad och budgeten börjar ta form.

För att ha råd har vi ordnat boende i Norge till och med Augusti 2011 och vi ska nästa månad hem och maggasinera de möbler vi vill behålla osv.

Men i förraveckan på jobbet kom min chef och sa att de väldigt väldigt gärna vill ha tillbaka mig för hela nästa sessong (Slutet av Maj . Oktober) och att han gärna ser att jag söker chefspossition på lagret, han kommer i alla fall försöka se till att jag får den men det är ju inte bara han som bestämmer så inget är hundra ännu.

Just jobbet på den här nöjjesparken är underbart! Det är ett hårt jobb och högsessongen innebär ca 200 h i månaden MEN det är bra betalt och jag har klarat det i två sommrar så jag borde palla en till.

Men något bröllop blir det förstås inte nästa sommar/höst då förståss.

M är väldigt sårad men förstår och jag är tveksam som bara den. Är det värt att vänta ett år till? Det är inte bara pengarna som skulle vara bra att ha utan referensen. Den kanske ökar mina chanser att få jobb hemma i Sverige sen.

Är det någon som ljutit på sitt så många år? Ångrar ni er?

• Svar på tråden Skjuta upp bröllopet - igen?
  • Piiiip

Kan du inte förhandla med din chef? Förklara  att du jättegärna tar jobbet, men att du bara kan lova förutsatt att du får en vecka ledigt för bröllop?

• JustMeAndMyLove
    Piiiip skrev 2010-08-14 20:42:19 följande:
    Kan du inte förhandla med din chef? Förklara  att du jättegärna tar jobbet, men att du bara kan lova förutsatt att du får en vecka ledigt för bröllop?
    Jag tror absolut jags kulle få 1 vecka ledigt men om jag jobbar så mycket är jag rädd att jag inte orkar ta del i att planera och fixa allt.

Vi ska inte ha någon jättebudget utan göra mycket sälv är det tänkt :/ Mest därför jag tvekar!

Att köpa prydnade, ljusstakar och välja dukar är liksom halva nöjet känner jag, hehe

• fru2011kanske

Jag och min sambo förlovade oss 1997, och planerar bröllop 2011.
    För oss har det dykt upp andra saker (tex barn )
    För mig gör det att det känns på något sätt ännu mer äkta nu när vi äntligen ska gifta oss!

• Klockarbol

Och vi förlovade oss i oktober 1989 och gifter oss 4 sept i år! Så allt är möjligt :D Däremot så har vi haft en flock papper fixade hos jurist (testamente o dyl) sedan vi fick barn.

• mattiasFästmö

det är klart du kan skjuta upp det, ni har ju resten av livet på er att gifta er! Frågan är ju snarare vad du vill prioritera, om du vill gifta dig nu, eller om du vill ha jobbet? För och nackdelar? För bröllopet kan ni ju ha när som helst, men jobbet kanske du inte får chans på igen. Jag tycker du ska sitta ner och verkligen fundera på hur du vill prioritera. Och när du kommit på rätt beslut så kommer det kännas i magen

• lillalyckan

Men måste ni gifta er på sommaren då? Varför inte ha ett mysigt höstbröllop? Så finns det lite bonustid

• lillalyckan
    lillalyckan skrev 2010-08-14 23:36:53 följande:
    Men måste ni gifta er på sommaren då? Varför inte ha ett mysigt höstbröllop? Så finns det lite bonustid
    Såg först nu att du hade skrivit september... Då flyttar jag mitt förslag till okt/nov!
  • JustMeAndMyLove

Vi drömmer om att ha middag och fest i ett partytält så då blir oktober lite sent, Spetmeber tänkte vi går om vi har sånna där altanvärmare i tältet :)

Ja det handlar ju om att prioritera. Jag tycker det känns svårt att prioritera jobb framför bröllop även om jag ju hör hur knäppt det låter att göra tvärtom!

Det jobbigaste var nog att se hur ledsen M blev :/

• JollyO

Men om det är ett helt år kvar har ni god tid på er att välja dekorationer och allt. Ni kan faktiskt ha det färdigt imorgon om ni vill, det är ju faktiskt inte hela världen!

Har ni gjort upp en lista över alla saker som ska fixas innan? Om ni gör det kanske ni kan få en bra bild över vad ni kan göra nu och vad som måste göras i sista veckan?

• Janqvist

ja förstår att din sambo blev ledsen, ja skulle också bli väldigt ledsen om min sambo ville skjuta upp vårt bröllop... men de e klart, de kan ju finnas saker som är viktigare äön ett bröllop, till exempel ett jobb.

men ja e alldels för mycke romantiker för att låta ett jobb komma ivägen för mitt bröllop!

de där känner du själv, va som känns bäst, å viktigast just nu! lycka till!

• FramtidaFruSandberg

jag tycker det viktiga är att ni pratar om det här beslutet tillsammans, det är ett stort beslut som rör båda eras framtid

Svar på tråden Skjuta upp bröllopet - igen?