• Sarastiko

Så här friade jag =)

Bakgrund..

Jag och min karl träffades första gången 16 jan 2009... Blev tillsammans valborg samma år...

Jag började tänka i dec att jag vill fria. I januari började jag sakta men säkert fixa med bilder i mitt prg iphoto på datorn. Jag har en macbook och de har då fotoprg Iphoto. I den kan du göra egna kalendrar, böcker m.m. Som du sen beställer på ett enkelt sätt. Jag gav mor o far en jättefin bok från en resa i julklapp..

Så jag fyllde på med kort under tiden, det var kort från vår tid tillsammans... Tanken från början var att jag skulle ge honom boken när vi åkte till tornedalen där har kommer ifrån.. Uppe på berget där.. Boken blev klar i maj,  Fredagen den 21 maj for jag och hämtade den på DHL..

Samma kväll for vi runt och fixade en massaa.. Var hemma vid åtta tiden tror jag.. och var rätt less.. Vad ska vi äta ikväll? Vi bestämde oss för Felix hämtpizza... Jag skulle fara och handla.. När jag skulle göra detta ringde jag min bästa vän.. Sa att jag kanske ska fria tidigare, att jag inte kommer orka vänta.. Kanske redan ikväll.. Jo jag frigar ikväll!!oooooooo vad pirrig jag blev.. Kollade vad vi butiken hade för "vackra" blommor.. De hade rosor i gult och rosa.. googlade via iphonen vad de olika färgerna betyder..

Rosa blomma Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet.. Tio blommor Vill du gifta dig med mig?

PERFEKT!!

Ringde kompisen igen och sa att jag ska göra det och pratade nervöst av mig.. Kom hem, karln var som tur var på toa.. jag gömde rosorna under en stol och hämtade boken.. Pizzan blev klart, vi hällde upp lite rosé... satt oss till bords.. Gav honom nervöst boken...

vad är detta? han börjar titta igenom boken, ser att han kommer längre o längre bak.... frågar villken sida han är på.. shit han börjar närma sig sista sidan.. När han kom till den höll jag händerna för ögonen... hör ett skrattade och klart jag vill... Jag hade skrivit en text på sista sidan.... Skrivit hur mycket han betyder för mig, hur mycket jag älskar honom. citerat några av våra favorit låtar. och längst ner stod frågan om han ville gifta sig med mig =)..

Vi köpte ringarpå söndagen samma helg.. =)

och nu planerar vi bröllop för fulla muggar (mest jag ;).. )  Karln tycker att förlovar sig ska man gifta sig inom ett år.. Ja nu blir det ju 1 år och 2 månader efter =)

• Svar på tråden Så här friade jag =)
  • MaddeåMats

Oj vad kul!

Vilket häftigt frieri!

GRATTIS!

• Sarastiko

Tack!!

Min karl är ju en norrlänning så jag tänkte att det är lika bra att fria själv ;) han sa att han bara hade väntat på det hehe.. Hade ju pikat honom lite när vi gått förbi guldfynd m.m. åh en sån ring vill jag ha =) bara för att se hur har reagerade..

Kul att ha kvar boken kan jag säga.. =) och de gånger man käkar felix pizza så ler jag och tänker tillbaks på den kvällen.. En underbar kväll =) Så ni brudar som funderar på att fria, gör det =)

• KatjaB

Sarastiko skrev 2010-08-15 18:20:18 följande:
    Tack!!   Min karl är ju en norrlänning så jag tänkte att det är lika bra att fria själv ;) han sa att han bara hade väntat på det hehe.. Hade ju pikat honom lite när vi gått förbi guldfynd m.m. åh en sån ring vill jag ha =) bara för att se hur har reagerade..   Kul att ha kvar boken kan jag säga.. =) och de gånger man käkar felix pizza så ler jag och tänker tillbaks på den kvällen.. En underbar kväll =) Så ni brudar som funderar på att fria, gör det =)

jag friade också själv Mitt frieri kan du läsa om i min presentation om du vill Förstår mig inte på det här med att vänta i all evighet på att sambon ska fria, då kan man ju göra det själv och dessutom få till det mest romantiska mysiga frieri om man vill.

Svar på tråden Så här friade jag =)