• Lima2011

bröllopsresa utan barn?

Vi ska ha ett litet bröllop och istället lägga pengarna på en resa. Vi tycker väldigt mycket om att resa men eftersom vi har små barn så blir det mest resor till medelhavet. Därför vill vi nu passa på att göra "DEN RESAN" den som man inte kan göra förräns barnen har blivit stora. Den som man inte gör med barn (inte vi iallafall)

Vi funderar på att åka till Bali i två-veckor utan barn. Våra flickor kommer att vara tre och fem år när vi åker. Är det hemskt att lämna dem så länge? Tyckte inte det först när vi bestämde det men nu börjar jag känna att det kanske är för mycket?

Alternativet att ta med dem till Bali finns inte med tanke på den drygt 20 timmar långa flygresan.....

• Svar på tråden bröllopsresa utan barn?
  • fru2011kanske

Vi har tre barn, 1, 3 och 7 år gamla och jag tror inte att jag hade njutit av vara borta från barnen i två veckor, hade nog saknat dem galet mycket, och då tänker jag att de kommer sakna oss minst lika mycket..

Vi vill dock precis som ni komma iväg på en barnfri bröllopsresa, och då inte till ett "familjeresemål", så vi planerar att åka till New York på en lång weekend.

• blikarlsson

Jag förstår ditt dilemma..... har själv två döttrar, 2,5 och 6år,  och kan inte tänka mig att jag skulle njuta av att vara från dem i två veckor... Det skulle säkert gå bra, ni kanske kan "släppa" det och njuta av er bröllopsresa!
    Vi har valt att åka på semester nu i oktober, hela familjen. (Vi gifter oss i maj 2011)
    Helgen efter bröllopet åker vi iväg en weekend själva, fredag till måndag. Det är nog vad vi skulle klara att vara utan barnen, men det är olika för alla! Ni får känna efter vad som är bäst för er!

• dreams come true

Vi har också små barn, de kommer vara drygt 1, 4 och 7 när det är dags för bröllopsresa. Med tanke på trötthet och bristen på egentid tillsammans man har som småbarnsföräldrar funderar vi på en veckas (?) resa till t.ex. Estland och SPA. En massa vila, god mat, behandlingar och bara kvalitetstid tillsammans.

Men New York lät också häftigt ju!

Svar på tråden bröllopsresa utan barn?