vinterbröllop
Det är ju så kul att dela med sig av sina tankar och ideér med andra som också hoppas på en vacker vinter.
Just nu funderar jag på blommor. Vad ska ni andra viterbrudar ha???
Det är ju så kul att dela med sig av sina tankar och ideér med andra som också hoppas på en vacker vinter.
Just nu funderar jag på blommor. Vad ska ni andra viterbrudar ha???
Halloj där!!!!
Ytterliggare en vinterbrud här (nyår 2010), så jag hoppas på lagom mycket snö, solsken och undanröjda vägar i skåneland....(drömma går ju)
Blommor: detta ständiga gissel av vad som funkar men har nu bestämt mig för vita kallor, lite liljekonvalj och texasgräs som sprayas med silverfärg. Ett silverband som håller ihopa hela buketten...klart!!!
Hade tänkt göra buketten själv, men måste nu hitta en florist som tar in dessa blommor till nyår, kan ev tänka mig att skippa liljekonvaljen om det blir allt för omständigt....
Vad funderar du själv på att ha?????
Jag gifter mig 4:e december. Jag och min sambo bestämde oss för röda rosor och någon vit sorts blommor och lite grönt till. jag gör min bukett själv så vi får se hur exakt det blir.
Lindahl - En tanke bara; Finns liljekonvalj i december? Tvivlar på detta.
Tydligen finns det just sådanna året om, men dock odlade (som det är med de flesta blommor vintertid)... Vi har tydligen en rätt så duktig florist här på BT som jag ställt den frågan till. Allt handlar om vad man e villig att betala och som tur e ska jag inte ha så många konvaljer, lite utfyllnad så att säga och sen e konvaljbladen jättesnygga att ha runt buketten....
Så nu e det tydligen bara att börja leta efter någon som kan ta in det till mig och till vilket pris, tror dock ändå att jag kommer billigare undan med att göra den själv än att köpa en färdig. Har lite bilder i mitt galleri på just buketter med kallor....
Låter som om du kommer få en fantastisk bukett! :)
VILKEN SNYGG KLÄNNING!
Beställer du på internet eller har ni någon butik som har denna klänningen??
Tack!!!!
Hittade en bild på den via en googlesökning på bröllopsklänningar, kopierade bilderna till min mapp på datorn och skickade iväg bilderna till www.matildasfest.dinstudio.se
Hon har inga problem med att sy upp den till mig för en lagom kostnad...
Ren tur att jag hittade den, men den är helt perfekt, sen gillar jag att modellen på bilden inte är supersmal utan ser mer ut som jag...
Är nu hemma från en kick off. Ett dygn utan bröllopstankar i huvudet...
Jag hade bara tänkt mig några callor i min bukett. Det tycker jag är väldigt stilrent och snyggt. Jag vill heller inte lägga ned så mycket pengar på bröllopet, eftersom vi åker till Florida morgonen därefter.
Det är bara närmaste familjen som blir inbjudna, men inklusive alla barn, så blir vi ändå 20 st.
Jag vill ha massa brudslöja, några vita rosor med limegrönt i botten och några gröna blommor jag fått syn på som liknar broccoli. Finns en bild i mitt galleri, dock inte exakt likadan.
Idag har jag fixat papper till inbjudningskorten. Det blir vita frostiga avlånga kort, med ett transparent vitt papper framför, som jag skriver inbjudan på. Det dekoreras med gråa stämplade snöflingor och ett frostigt vitt band knutet om med rosett. Hur ser era inbjudningskort ut?
Idag ringde de från juvelaffären och sa att min ring var färdig. Det ska bli fantastiskt kul att få prova och få se den en sista gång innan bröllopet...