Uttan skrev 2010-08-16 20:17:51 följande:
Okej? Så alla utom en person (och jag) tycker det är okej att inte anmäla sig? Vet man inte vad osa är så kan man ju kolla upp det tycker jag. Personligen vill jag inte ens ha med de här personer på festen utan har bjudit dem av "skyldighet". Barnvakt och dylikt har ingen behövt tänka på då vi har bjudit med alla barn och tom ordnat en egen barnvåning med underhållning osv. Visst kan man ha anledningar det förstår jag helt, men kan man inte bara ringa och säga det då? Känns lite som om man kunde skriva "Bestäm er till XX datum för då ringer vi och frågar om ni kommer".
Men strunta i att påminna dem då om ni inte vill ha dem där. Ni kan ju skicka ut: "du anmälde dig inte i tid till vårt bröllop, så vi har inte bokat någon plats till dig" om du vill vara säker på att ingen av dem dyker upp oanmäld
Jag gissar att mitt inlägg kommer att reta upp någon nu, men vad är problemet om a) ni bjudit folk ni inte vill ha där, och dessa personer nu b) inte svarat?
Det kan ju hända att de inbjudna har lika varma känslor för er som ni har för dem, och de därför inte hört av sig.
Som jag skrev tidigare skulle jag skicka ut ett mail och påminna dem eller göra som folk föreslagit: ringa upp dem och fråga.