Uttan skrev 2010-08-16 20:17:51 följande:
Okej? Så alla utom en person (och jag) tycker det är okej att inte anmäla sig? Vet man inte vad osa är så kan man ju kolla upp det tycker jag. Personligen vill jag inte ens ha med de här personer på festen utan har bjudit dem av "skyldighet". Barnvakt och dylikt har ingen behövt tänka på då vi har bjudit med alla barn och tom ordnat en egen barnvåning med underhållning osv. Visst kan man ha anledningar det förstår jag helt, men kan man inte bara ringa och säga det då? Känns lite som om man kunde skriva "Bestäm er till XX datum för då ringer vi och frågar om ni kommer".
Nej, det är inte OK att inte anmäla sig, men folk är dumma och fattar inte var OSA betyder eller lata och kan inte ta reda på det själva.
Eller - det kan ha hänt saker i deras liv som man inte vet om som ställer allt annat i skuggan.
Är det vänner som man tycker om och vill ha i sitt liv även i framtiden så ringer man och berättar hur man vill ha det när man bjuder till fest.
Vill man bli ovän med folk så är man givetvis otrevlig och osmidig, då slipper man ju dem i framtiden.