• zorken19

Lite nedstämd efter bröllopet

Gifte mig nu i lördags och det var den bästa dagen i mitt liv. Har längtat i 28 år, alltså hela min livstid på den dagen jag får gifta mig.
    Hela dagen var helt underbar!!!! Men idag så mår jag dåligt! Ett helt år av planering och sen tar det slut på en dag! Å nu känns det bara tomt! Har tom gråtit idag över att det är slut med planerandet nu.
    Någon annan som har känt samma sak?

• Svar på tråden Lite nedstämd efter bröllopet
  • prickigkatt

Vet flera som känner så som du beskriver. Klart att det känns tomt och även om det var helt fantastiskt på alla sätt, är det lätt att tänka "var detta allt?". Inte så konstigt med tanke på all den kraft och möda man lagt ner och alla hundratals timmar med planering och förberedelser.

Själv kände jag mig lite nedstämd några veckor efteråt, men det gick över ganska snart. Nu får jag erkänna att det änns oerhört skönt att ha detta bakom sig, och kunna återgå till sitt vanliga liv igen! Jag hoppas att du också kommer känna så snart!

• BrideBecks

Kände också lite tomt någon dag efter bröllopsdagen. liksom "vad händer nu?". Men nu två månader senare när jag har landat lite så kommer nya instinkter. Det är fantastiskt att vara gift med mannen i sitt liv, det är skillnad mot att "bara" vara sambo Jag kan inte förklara hur det känns, du kommer märka det själv framöver. Kom ihåg att själva bröllopsdagen är inte allt, bröllopsdagen är början på era liv som gifta!

• pyrro

Alltså jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag gifte mig också i Lördags, hela helgen överträffade mina vildaste förhoppningar. Visst kan jag förstå att det kan kännas lite tomt efteråt. Sista veckorna har varit så fullsmackade av planering så nu vet man ju inte vad man ska googla om göra av all ledig tid

Men samtidigt måste jag vara lite elak och säga VA? Gråta över att planeringen är slut som att det är slutet på något....ändra fokus det är ju början på nått nytt. Det är ju inte bröllopet och festen i sig som är grejen....det är ju att du nu har fått gifta dig med den du älskar och får dela resten av ditt liv med honom!!

Jag går bara omkring och vill berätta för hela världen hur lycklig jag är. Har suttit och tittat på filmen från vigseln och jag är så STOLT över att se vilken fin familj jag har och hur genuint lyckliga vi ser ut. Den bilden ska jag bära med mig hela livet

• sun moon

Vi gifter oss 4/9 och jag kan förstå om det kommer att kännas tomt efteråt. Inte för att man planerar bröllop varje timme menman "tänker" ju bröllop hela tiden. Jag tror vår resa tisdagen efter bröllopet är perfekt för att varva ner och starta om på nytt efter allt bröllopsplanerande.  

• lovvydovvy

Jag har en bit kvar till bröllopet men tänker att det kommer kännas så efteråt men sen så tänker jag på allt annat roligt vi kommer ha frmför oss efter bröllopet. Barn, hus, resor hela livet tillsammans och då tror jag inte det kommer kännas så tråkigt och tomt längre. För mig är bröllopet en start för allt annat roligt som väntar:)

• Fröken Kumla

Finns t o m ett namn för det, PWD - post wedding depression. Hoppas att det går över snart för dig! Det borde ju hjälpa att tänka på den underbara dagen ni hade och det är ju nu det börjar "på riktigt". Bröllopet är inte slutet utan en underbar början på ert nya liv tillsammans.

Jag känner exakt samma sak inför graviditet, vi har nu de två barn vi sagt att vi ska ha och knappt hann jag kliva upp från förlossningssängen innan jag kände en sorts sorg skölja över mig.

Du kanske ska ta och göra en liten planering light, typ till första årsdagen. Planera en resa så hade du lite annat att tänka på och se fram emot. :)

• Hempling

Det är inte alls ovanligt att känna som du gör zorken19. All planering, all förväntan, all förhoppning, och sedan kan det kännas som att det är över så fort. Även fast det ju egentligen inte själva bröllopet som är det viktiga, utan att ni nu gift er, är det inte konstigt att känna en saknad när det är över - bröllopsdagen är ju unik på många sätt! Själv hade vi bokat bröllopsresan ett tag efter bröllopet, för att ha kvar något att längta efter! Kanske var det en bidragande orsak till att jag mest tyckte det var skönt när bröllopet var över och vi kunde gå över till ett "normalt" liv igen, utan ständigt planerande. :) Men mitt tips till dig är att försöka "suga ut" så mycket du kan i efterhand av bröllopet. Be dina vänner att få se korten de tagit på bröllopet - så kan ni prata lite om vad som hände/hur det kändes etc. under tiden. Lägg lite extra fokus på designandet av tackkorten - de är ju också kopplade till bröllopet. Satsa på att sätta ihop ett riktigt fint bröllopsalbum som du kan visa upp. Och framförallt - prata med din man om den fantastiska fest ni haft tillsammans!

• lunagarden

Detta händer alla elitidrottare, det blir tomt när alla träningstimmar är över efter den stora tävlingen. Därför jobbar man med mental träning och börjar sätta upp nya mål och drömmar innan det första är uppnått.

Så - vad drömmer ni om tillsammans? Njut av det ni har nu, men se framåt och dröm

• Vi2alltid

Ja det känns ju lite tomt efteråt, men det är ju NU det börjar :)

• Senilia

Gifte mig i fredags med min underbaraste. Och visst lite tomt är det allt - men guuuud så skönt att det är över. Allt gick precis som jag hoppats - om inte bättre - och jag sitter och tänker tillbaka på världens bästa fredag om och om igen. Men visst, det är jobbigt och otroligt svårt att hitta tillbaka till verkligheten - och tentan och allt som ska in om en vecka..=) Jag får nog ta tag i det nu...

Svar på tråden Lite nedstämd efter bröllopet