• uppochhoppa

Vinterbröllop 2010/2011 (tråd 2)

Tråden fortsätter här!

Förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m3748389.html

Vi har nu funderat på cermonier, blommor och lite lokaler...

Var hittar ni kappan/jackan?! Hyra eller köpa, is i magen och vänta till hösten, beställa från Kina?!

Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Svar på tråden Vinterbröllop 2010/2011 (tråd 2)
  • lillalyckan

Ny tråd? Bra

Jag ska ha en gammal hellång vargpäls som jag har ärvt. Inte så ofta man får tillfälle att använda den annars

• Lindahl

Har hittat lite olika varianter på kappor/jackor i olika prisklasser, kommer inte ihåg vad sidan hette bara....ska kolla upp det ikväll när jag kommit hem och sitter vid min egen dator och inte jobbets.
    Men där fanns både kappor, caper och jackor i fuskpäls....

• uppochhoppa

ja den förra tråden stängdes ju, så jag tyckte det var idé att fortsätta den :)

lilla lyckan: vilken grej, det var cooolt! :)

• KlaraV89

Kika på Ebay, där kan man fynda :)

• melondoft

Jag har hittat min klänning!! Tror jag... har beslutsångest. Dyrare än jag hade tänkt mig men åh, va fin den var... får suga lite på det och se hur det blir!

• Uttan

Jag köpte en pälsbolero via brollopstorget.se men den är gjord i plast (men det kan man aldrig tro)

Vill bara höja rösten för alla brudar som precis som mig gifter sig i vinter;
    - Bara för att det står "ej äkta päls" etc kan det fortfarande vara djurpäls från katt, hund osv.

Bara en tanke som är värd att ha i bakhuvudet :)

• uppochhoppa

Budade på tradera igår men förlorade. På det igen! Funderar över vigselförrättare nu, har ni valt och bokat?

• Uttan

Jag har valt och bokat, eller ja, vi har valt och bokat en präst. Samma präst som har vigt och konfirmerat mina båda föräldrar, begravt min farfar, döpt mig och alla mina syskon och konfirmerat oss med. Han har gått i pension före vår vigsel men gör den ändå. :)

När ska du gifta dig om du inte bokat ännu? :)

• melondoft

Vi fick vigselförrättare (präst) tilldelat från kyrkan då det är han som jobbar den dagen. Hade heller inga speciella krav så.

• uppochhoppa

Vi gifter oss 12 februari. Borgerligt och platsen är bokad och tiden är bokad, nu ska vi bara välja någon vigselförrättare som kan komma och hålla i vigseln, känns som att det är lagom nu eller i september, många har nog inte tittat i kalendern för nästa år ännu o så vanligt är det ju inte med vinterbröllop ändå. :)

• Uttan

Okej, annars har jag hört att just runt den helgen har bröllopen ökat mest under de senaste åren - Just för att det är alla hjärtans dag. Men förhoppningsvis, för er del, är det inga problem som du säger :) Ni har ju ordnat allt annat så :)

• sjuttiosexa

Jag gifter mig på nyårsafton kl 16, vi hade egentligen velat ha samma präst som döpte våra barn men han har gått i pension. En annan präst tjänstgör & jag är inte så noga. Det viktiga är dagen & inte vilken präst det är.

Vi har också budget bröllop så det mesta fixar vi själva. Klänningen ska jag hyra det skulle kosta ca 4000.- men det är det värt, har ändå ingenstans att förvara den om jag skulle ha köpt klänning. Tänkte ha ett par snygga vita stövletter till & en pälscape om det finns att hyra. Vi ska bara ha familjerna med så 14 gäster & 2 av dem är barn. Maten fixar vi själva & äter hemma...sen får de som vill vara kvar & fira nyår med oss. Vi bor i stort hus så vi har både hjärterum & stjärterum!

Jag ska ha ett lånat sötvattenhalsband & matchande örhängen, vill gärna ha en rund brudbukett med vita rosor & vita callor med lite vita pärlor som dekoration. Funderar på att ha pärlor även i frisyren men det är inte så noga. Jag ska inte till frissan den dagen utan fixar håret själv!

Tror att jag har tänkt på allt, men allt eftersom tiden går kommer jag på mer o mer som jag ska fixa & kolla upp!!

• lovis80

Jag hade nog tänkt sy min egen cape, verkar inte vara så svårt. Är det någon som vet om det går att få tag på mönster på nätet någonstans? Den ska vara hellång.

• Lindahl

lovis80 skrev 2010-08-25 09:43:31 följande:
    Jag hade nog tänkt sy min egen cape, verkar inte vara så svårt. Är det någon som vet om det går att få tag på mönster på nätet någonstans? Den ska vara hellång.

Kolla hos stoff&stil, dom har både mönster och tyger till bra priser. www.stoffochstil.se

Svar på tråden Vinterbröllop 2010/2011 (tråd 2)