• Soldemor

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnnis skrev 2010-10-21 16:05:43 följande:
    Åh vad gärna jag hade velat trollat fram en fet trissvinst till Flamman, Blommis, Soldemor och alla andra som vill ha!

Ja tack!

• Soldemor

*kramar Blomman och ställer fram gott, grönt te med blomsmak...*

*---och en påse godis*

• Soldemor

Fru E skrev 2010-10-22 10:42:04 följande:
    Fru Bygg-hörde av min kollega i veckan att det är kollegor på andra avdelningar som börjar undra om inte jag ska ha barn snart eftersom en kollega i min ålder ska ha det jaha vad ska man svara då?

Sköt er själva, typ?

• Soldemor

Här nere är det full storm, men djävulen på axeln sitter hårt och fint.

Nu skall jag åka hem och försöka få ihop livet och plocka bort de största dammråttorna innan mäklaren kommer kl 14. 18.30 åker vi på konfirmandläger. Lever jag i morgon kväll så tittar jag in en stund, blir nog abstinent annars.

Var med Loppan för vaccinering x 2 igår, och hon visade veterinären att här sticker man inte hur som helst, Hon fräste, väste, morrade och försökte bitas lite. Fröken jättestentuff!

Solde är nu hos sina extrapappor och myser. Hon gick direkt till sin tv-fåtölj och struntade i oss.

Tänker på alla och skickar iväg ett stort fång kramar!

KRAMKRAMKRAMKRAM!

• Soldemor

Im yours skrev 2010-10-22 22:27:47 följande:
    Hahaha ....... kom ihåg en grej med ord. En något berusad vän gick och funderade ........... Det heter en morot, flera morötter. Då måste det heta en kanot, flera kanötter. Mina vänner vad säger man egentligen i plural, kanotar eller? En kanot, flera ????????? Puss och kram allesammans. / Liz

>Kanoter!

• Soldemor

Villemoa skrev 2010-10-22 23:19:00 följande:
    Ja, ska nog också ta och gå och sova. Ska ju träffa Bruttan imorgon!! Sleep tight, don´t let the bad bugs bite! ♥

Bed bugs, inte bad bugs!

• Soldemor

Har kört hårt med konfirmanderna här nere i stormen. Nu känns det som sängdags sedan väldigt länge. Något senare idag åker vi till Falkenberg där det skall sovas i hotellsäng.

God natt!

*gäspar stort*

Härligt med arg bad-bebis!

• Soldemor

Norrskensflamman skrev 2010-10-26 08:36:54 följande:
    Förlåt om jag drog ner stämningen här... ville egentligen bara få ur mig det som jag hållit inom mig hela kvällen igår och imorse där hemma. Jag kan inte fatta hur maken funkar; hur kan man fortsätta vara sur och arg hela natten, vakna och fortsätta vara arg som ett bi. Inte prata, inte kramas inte säga hej då när jag åker till jobbet. Den delen förstår jag inte.Jag fick lära mig hemma att man  ska aldrig somna osams. Det är min makes favorit. Just att somna osams. Allvarligt börjar jag tro att det är något han gillar för att han vet att jag mår dåligt av det. Han straffar mig. Men i slutänden straffar han sig själv, för jag har redan vant mig och jag pussar och säger godnatt och somnar nuförtiden. Men han själv ligger och vänder och vrider på sig, kliver upp på natten, kan inte sova. Rätt åt han   Detta att skiljas som ovänner är också något som jag avskyr. Något kan ju hända under dagen eller på väg till jobbet så man aldrig ses igen. Men maken han älskar det!ATt åka iväg och smälla igen dörren. När jag låg och pendlade till grannkommunen så var hans favorit att bråka och vara sur på morgonen och vägra pussa mig hej då innan jag åkte. Ibland kände jag att det vore rätt åt honom om det hände mig nåt såna gånger, så han fick sig en näsbränna. Jag vet att det är FEL att tänka så, men jag kan inte hjälpa det. Ibland kan jag inte rå för att jag tänker så... VAD kan vara så viktigt att bråka och sura över, att man måste skiljas som ovänner??

Våra respektive MÅSTE bara vara släkt! Låter precis som min!

• Soldemor

Massor med grattis till Ninnis och tumhållning ock styrkekramar t Fru E!

Jösses vad det händer saker här när man är borta några dagar! Puh!

Blev så varm i hjärtat att se tuffa bad-bebisen! Heja elise och många kramar till hennes föräldrar!

Konfirmandlägret gick alldeles strålande ovh sedan var det skönt med lite hotellvistelse. Vi bodde alldeles nere vid havet och på samma hotell (och samtidigt!) bodde också Svenska och norska daqmlandslagen i fotboll. De skulle spela match på tisdagskvällen Maken var totalt exalterad och hans huvud snurrade runt 360 grader av alla kändisar han såg!

Hade bra samtal m mäklaren i fredags. Vi har bestämt ett utgångspris och på måndag kommer fotografen för att ta bilder. M a o inga som helst sysselsättningsproblem framöver:

Var förresten jättekul att åka till Ullared! Föreslog för maken att vi kunde åka dit i samband med hans 65-årsdag, men han höll inte med - så konstigt...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans