• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Lycka till med flytten Fru Bygg!

Jag håller alla tummar och tår för att ni ska få lägenheten Soldemor!

Grrr FK! Det är klart att de inte kan ha läst, eller åtminstone inte läst och förstått!
    På dem Daa!
    Väldigt tänkvärd artikel Heloise!

Visst är det skönt att få ledigt från läggningen ibland Lanovia?
    Eller är det bara mina barn som försöker hålla sig vakna till varje pris? 

• Aleta

Passionsblomman. Vad bra att den du råkade få som jobbcoach är bra. Det är som du säger helt beroende på vem man möter.
    Allvarligt, fundera på om du inte skulle engagera dig politiskt. Det är visserligen fyra år till nästa gång det är dags, men tänk vad du skulle kunna göra i er kommun!
    Jag talade med en kommunpolitiker häromdagen och, ja, vad ska man säga? Inte världens smartaste om man säger så. Om många är på det viset så är det inte konstigt att det blir knasiga beslut.
    Du är ju en vettig person med språkets gåva. Tänk vilken nytta du skulle kunna göra!

• Aleta

Vilken pärs det var att läsa ikapp här. Min man kom in och frågade vad som hade hänt när jag satt och höll andan med uppskrämd min. Tack och lov att allt var väl med Jullan! 
    Sorry alla andra, nu har jag totalt glömt allt vad ni har skrivit.

Heloise, om det (hoppas verkligen inte) händer något liknande igen så åk in direkt. Chefen får väl komma in och jobba eller också får de stänga butiken. Det går, tror mig, jag har haft ett superduperviktigt jobb vad gäller att vara på plats och jag har varit gravid och varit tvungen att lämna jobbet mitt i.

Jag tar mig friheten att skälla lite på Jullan. Hör du Jullan, gör inte om det där! Passa på att sparka där det känns, för det lär du inte få göra när du kommer ut. Du kan alltså passa på att ta ut all tonårsfrustration på din mamma redan nu så är det avklarat sedan.

Kram på er allihop!

• Aleta

Jag har bara snabbt läst ikapp och alla mina tankar går till Heloise, Panzer och Jullan.

Även jag har två solskenshistorier med extremt tidigt födda barn, men det var en lååång jobbig tid mellan förlossning och hemgång. Månader på sjukhus innan de äntligen fick hem sina små barn, men som sagt, det gick bra för båda familjerna och det ska det göra nu med!

Kramar en masse till alla er andra.

Flamman, de där orden har jag hört från min 6-åring också. Det har blivit mycket bättre nu. Bl a har förskoleklassen varit ett lyft, men vi går också hela familjen och badar och leker i badhuset en gång i veckan och det har varit riktigt bra för alla.

• Aleta

Lilla, lilla Elise, välkommen till världen och kämpa nu!♥
    Många, långa kramar till Heloise och Panzer. Det måste vara totalt kaos för er nu med både glädje och oro. Allt blev upp och ner på ett litet ögonblick, tack för att ni orkar med alla oss också i allt detta.

• Aleta

Flamman, du är en underbar mamma!
    Det kommer att lösa sig, för du tar det på allvar och ställer upp för din familj!

• Aleta

Kraaaam Lanovia och kraaaam Flamman.

Jag tror att vi skulle behöva träffas för ett jättestort kramkalas allihop.

• Aleta

Grattis igen Heloise och Panzer! Underbara Elise ser verkligen till att uppta all er tid!

Passionsblomman! Tach för din underbara redogörelse om familjen HeliPanz. 

Solde - grattis!

Flamman - klart ni ska ha rätt hjälp, hoppas att ni får möta en riktig läkare/psykolog nästa gång.

Daa, jag vet inte vad FK letar efter tyvärr. Du bara måste få igenom det nu!

Hej Brudsommar! Jag mår ganska bra, men vi har haft gravsättning och det tog mycket hårdare på mig än vad jag trodde att det skulle göra.

Grattis till lilla A Leksi!

Min lilla dotter fyllde tre igår, tiden bara springer iväg.

Flamman - chokladfabrik! Berätta mer!!!

• Aleta

Fjällbruttan! Tack för bajsrapporten.
    (Jag var värre, fick mens efter tre månader trots helammande, hade ju ställt in mig på en lååång semester. )

• Aleta
    ingenjörsbruden skrev 2010-10-06 10:17:18 följande:
      Vilka semestrar! Min kom direkt en månad efter....suuuuuck!
    Du ska då vara värst Ingis!

Tack för kramen, ja, jag behöver nog den. 

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans