• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jag missade debatten eftersom jag tjurade till The Proposal

Jag är iofs inte arg längre, och Taxi Stor och Liten var snällt intill stan och hämtade 2 folkpartister. Panzer bad så mkt om ursäkt, erbjöd fotmassage som bot. Jag har lite svårt att vara arg på honom när han är gullig, jävla karl, varför kan han inte bara var puckad så jag kan vara arg på honom istf! Nu sa han att det var så mkt han hade kunnat göra annorlunda, men inte gjorde annorlunda, och jag hade all rätt att var arg. Han är slipad min man

Så friden har tillfälligt sänkt sig över Smurfhuset och jag ska ta med mig Panzer och se ett avsnitt av The Shield, sen sussa sängen. Börjar förstå varför folk längtar efter förlossningen, vaknar prick kl 4 varje natt av halsbränna, får kväljningar, måste gå upp och dricka mineralvatten och äta novalucol, sen vaknar jag vid 5 av kramp i vader och BENHINNOR, det sistnämnda är alldeles otroligt smärtsamt. Sen somnar jag om och så sparkar Jullan sönder blåsan så jag måste gå upp och kissa vid 5:45.

Men jag är glad att jag kunde underhålla er så här på fredagskvällen

Fina väggprydnader Blomman, du köper så vuxna saker, jag köper mest wahlströmsböcker och porslin. Fast jag har lagt ett par bud på preggoklänningar och en åkpåse med fårskinn in uti.

Ankan! Det var längesen, hur mår lillankan? Visst använde du TNS vid förlossningen? Eller har jag blandat ihop dig?

Daa: scary med folk på gården, fast å andra sidan var de kanske bara lite knäppa, det finns många sådana som är knepiga så att man tror att de är knep-krim, men i själva verket är de bara knepiga!

Bruttan: Härligt att fam-terapi funkar och bra råd, ska lägga det i minnesbanken!

Flamman: Har bara ett ord att säga om ett sådant uttalande; MIFFO!

PUSS PÅ ER!

• Heloise

Varma kramar till dig och din familj Ninnis! jag kan inte göra hjärtan eller lägga in kramar men jag kramar på ändå!

• Heloise

Ang röstandet, så måste jag hålla med dig ltie flamman, jag gillar Göran, men och det här är ett stort men för mig Kd tar inte avstånd ifrån Ja till livet och det är en deal-breaker för mig. Jag kan omöjligt rösta på ett parti som inte är för abort.

Energi tycker jag att vi ska producera själva. vi borde inte importera vare sig gas, kolkraft eller nån annan form av energi oavsertt land. Vi borde inte dra ner på kärnkraften och sedan importera kolkraft, fullständigt ologiskt!

Nåväl nu ska jag gå och reda upp i röran som vår senaste kassörska ställt till med, hon har jobbat i 4 månader och gör fortfarande msistag som om hon började igår, inga små jäkla misstag heller. Ibland bli jag rädd för hur det ska gå i framtiden, hittils har vi itne haft en enda sen 80-talist/tidig nittiotalist som haft någon form av arbetsmoral eller en gnutta sunt förnuft. Naturligtvis finns de, men inte hos oss!

• Heloise

Ninnis! Kör försiktigt och varma kramar till dig!

• Heloise

Måste kanske förtydliga mig, jag har inga som helt problem med att människor är emot abort. Bara att jag inte kan rösta på ett parti där man bla lägger fram förslag om abortregister, där man vill samla information om alla kvinnor som gör abort.
    Alla vill ju naturligtvis minska antalet aborter, men det får inte införas register, kontroller etc. Det ska vara fri abort och det är alltför många inom Kd som är emot just fri abort.

Enough politik, jag är lite ledsen fpr att jag inte kan hitta en barbapapa-vagnmobil... Alla har vi våra i-landsproblem

Daa: jo det är väl klart som tusan att det är ett väldigt märkligt beteende, de kanske var skummisar eller så var de bara väldigt tålmodiga Hos oss får folk ringa på, knacka, dunka på fönstren etc innan vi öppnar, de kanske är vana med sånt folk

• Heloise

Flamman: bädda ner dig och ta hand om dig, mensmigrän låter inget vidare alls!
    Hoppas mannen kommer hem snart så han kan ta hand om dig

• Heloise

Jag var och röstade igår, på stadshuset, det är iofs inte alls samma sak som att gå till vallokalen men jag jobbar ju från 10-20, orkar inte gå upp tidigare för att rösta, så mysigt är det inte

Jag hoppas oxå att SD's siffror är uppblåsta, men jag har en bad feeling... Jag är iofs kluven till SD, alltså jag är def inte FÖR SD men vi har ju demokrati i Sverige, på gott och ont. De har ju rätt att finnas precis som befolkningspartiet, junilistan och piratpartiet. Dessutom tycker jag att samtliga partier har misskött det här med SD och viftat bort dem som nonsens. De är inte nonsens om folk röstar på dem, det är ett tecken på att nått är snett. Jag tror faktiskt inte att folk nödvändigtvis är invandrarfientliga för att de röstar på SD, många är nog det. Men det finns nog många som bara vill uttrycka sitt missnöje. Sen kan man ju ha åsikter om hur smart det är att uttrycka sitt missnöje genom att rösta på ett parti utan någon som helst politisk agenda annat än "stäng gränserna"...

Jag hoppas verkligen att folk uppför sig vid vallokalerna och inte slänger bort SD vallappar etc. Jag vill inte att de ska förlora och så ska det komma fram att folk har varit framme och tallat med lappar etc. De ska förlora för att folk är smartare än så, för att vi inte vill ha dem. De ska väljas alt väljas bort demokratiskt, på lika villkor som  alla de andra partierna, annars blir de bara martyrer och får ännu mer uppmärksamhet!

Daa: trkigt med förkylningen, jag förstår att du blir stressad, det är likadant här, fast i mitt fall så etyder det att ngn annan får jobbar non-stop utan ledig dag. Inte samma sak men med liknande stress. Tänk bort jobbet, och högen som ligger där, du och huliganerna är 100 ggr viktigare både för din chef och för den där andra personen som väntar
    Mysigt med mkt aktivitet, jag kan inte ens inbilla mig vilket rally det är i din mage med två

• Heloise

Blomman: när du skriver så där fint så får jag lust att gråta en skvätt över att vi bor där vi bor, över att fria val är en självklarhet! Över alla dessa kvinnor och män som kämpat för våra rättigheter. Det får man aldrig glömma, och du har rätt jag hae också hissat en flagga om jag bara haft en flaggstång!

• Heloise

Norrskensflamman skrev 2010-09-19 12:49:20 följande:
    Flaggan i topp! Än finns det hopp för demokrati och jämlikhet, för ansvar och medvetenhet, allas lika värde och rätt att vara med, oavsett om du är svart eller vit, var du är född och hur du kom hit. Nu tar jag mina barn i hand och går och röstar för detta fantastiska land.    

Härligt!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans