• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnnis skrev 2010-08-24 08:58:29 följande:
    Heloise, det är en släthårig Jack Russel Terrier. Världens finaste, så klart *helt opartisk*
    Klart att han är världens finaste Våra grannar, när jag bodde hemma, födde upp släthåriga Jack Russels, de är väldigt fina, mkt hund i liten kropp, väldigt behändigt. Han kommer nog att älska agility.

Jag KAN stava och skriva, men jag har de där sablans handledsskydden på mig och då blir det fel hela tiden utan att jag märker det.

• Heloise

Blomman: du prackar inte på någon något, utan man vill ju veta så att man kan göra vad man kan för att stötta, däremot förstår jag att det är lättare att berätta för dem som är i samma sits och förstår vad du går igenom, för det kan jag ju inte göra eftersom jag inte varit i din sits.

Igår fick vi kallelse till föräldragruppen, den drar igång på måndag 6/9 kl 8:15-10:00, är de helt pantade i kolan på MVC? Tror de att alla som ska ha barn är studenter eller arbetslösa eller kvällsarbetare? Det finns itne en chans att Panzer kan gå, han har lektioner då till sin stora besvikelse och min! Jag vill inte gå själv, men jag måste väl för även om Panzer har "rätt" att gå etc, så kommer han inte att börja sin anställning med att vara besvärlig, det var många sökande och han fick jobbet trots att han itne har speciellt lång erfarenhet, det är bra lön, bra timmar och mer eller mindre hans drömjobb, så det är bara att bita ihop tills december då hans provanställning går ut! Men jag är lite tjurig och ledsen över att jag och jullan får gå själva!

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-08-24 09:14:21 följande:
    Heloise: Nä, förmodligen inte ett godtagbart skäl till skilsmässa I mitt fall blev det skilsmässa när känslorna gick över till syskonkärlek :-s
    Vad skönt att jag slipper skilsmässa, för jag hyser inga systerliga känslor för Panzer alls...

Tack Blomman, så äktenskapstycle är bra Jag tror inte heller att Panzer kommer att bli ett rikspucko när jullan är ute men liiiite småorolig så där i smyg är jag ju. Kanske mest för att allt ska ändras, nu fattar jag ju att allt kommer att ändras, men ändras= till det sämre. Vi är ju så himla lyckliga och allt är så bra, trots att vi nött på varandra i 11 år. Men å andra sidan vill vi ju så gärna ha barn, då kan det ju inte bli dåligt. Däremot är vi beredda på att vårt förhållande kanske får gå på sparlåga ett tag och att det tar ett tag att anpassa en tvåsamhet till tresamhet, där trean är mittpunkten

Passar på och skvallra om en sak: Vi sa ju att vi inte fick veta vad det skulle bli, men det vet vi faktiskt, iaf vad det troligtvis blir. Vi tänkte inte säga nått här först men nu känner jag att jag vill, däremot vet inte våra vänner och vår familj IRL, mest för att det var så många som inte ville veta och som tjafsade om hur fel det var att ta reda på etc. Men iaf så är det nog troligtvis så att Julle är en Jullan och vi tillför ännu en liten tjej med namn som börjar på E i den här tråden

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-08-24 09:42:17 följande:
    Jullan! men det ar du väl visst sagt? Eller var det bara att ni kanske trodde att det eventuellt såg ut att möjligen kunna vara så....PLEASE inboxa mig namnet! För snart är det väl ändå SLUT på E-namnen och det SJUKA är ju att om jag någonsin får en flicka, så har det i åratal varit bestämt vad hon i såfall ska heta. och japp-det börjar också på E!!! Tänk om vi har samma!Fats det kan väl egentligen inte göra något? Ankan och jag har samma smak tex...
    Jag behöver itne inbox, jag kan skriva här

Är det en flicka så ska hon( så vida hon inte ser ut som nått helt annat) heta Elise Charlotte Maria( Elise= panzers mormor, Charlotte= min mamma, Maria= heter alla kvinnor i min familj i mellannamn)

Vi har stridit rätt hårt om fler alternativ, och kommit fram till Isabella och Liv som back up namn. Men vi är båda helt inne på Elise och har så varit sen vi först började diskutera barn

• Heloise

Tänkte bara höra, r det någon av er som blivit beviljad havandeskapspenning?

Jag skickade in ansökan förrförra fredagen, och förra fredagen ringde en handläggare till min chef och pratade om min ansökan, hon hade lite kompletterande frågor etc. Jag hoppas intensivt att det betyder att jag har en liten chans men det kanske är standard? Vad tror ni? Jag vet att det egentigen är rätt meningslöst att gissa men jag kan inte låta bli!

• Heloise

Blomman, nu när du vet att vi bestämt oss för ett e-namn kan du kanske inboxa ditt Jag lovar att inte stjäla

• Heloise

Nej nu går jag och tar en liten powernap, det ösregnar verkligen ute och jag har hela dagen ledigt, tänkte sova, dammsuga och sedan ska jag börja sy på jullans lapptäcke

Vi vet ju inte 100% säkert att det är en flicka, för de kan ju itne vara 100% säkra, men UL-BM sa troligtvis en flicka, för det fanns inget mellan benen

• Heloise

Oj vad min korta powernap blev lång, ca 4h lång :-O

Men det var jätteskönt att sova när regnet slår mot fönster och tak!

Ang E-namn så finns det så många vackra, alla i den här tråden, jag tycker även om Elsa, Elise så klart. Ellie är jättefint, Emma, Emmeline( efter Emmeline Pankhurts som var en av de främsta suffrangetterna)Elvira, Elvy( fast jag skulle stava Elvie, men det tokvägrar Panzer, hmm vi får se hur det blir med det) Edith är också fint, så det finns en hel del E-namn kvar för oss i tråden åh namn är så himla roligt. Fast hemma på min gata i stan, där har vi bestämt namn, så nu pratar vi inte i flera namn. Jag som vill stöta och blöta namn i ett par månader till, minst!

Och Daa, gillar du Elise är det bara att använda på Åhåh glömde ju ett av de finaste E-namnen som inte finns med här i tråden, Elina, det hade lätt varit emd på listan, men nu heter ju P i Kinnas dotter det( paret vi var till i helgen) och vi är för nära för att ha samma namn på barnen

Förövrig så tänker jag också på Daa's tvillingar som B1 och B2, det skrev jag tom i ett inbox till dig, men jag tänkte D1 och D2 kanske vore mer passande? Såg en söt blond mamma igår på jobbet som var inne med sina tvillingar, två små lintottar, då tänkte jag på dig Daa. Det verkar inte helt lätt att manövrera tvillingvagn, precisionskörning på HÖG nivå

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans