• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

dfk skrev 2010-11-05 16:26:17 följande:
    Hej! Nu var det ett tag sen jag var här, har försökt att läsa ikapp lite. Här händer det mycket spännande saker vill jag säga... Blomman, det här låter positivt, håller mina tummar hårt! Villemoa,Vad skönt att vändningen lyckades, även fast jag tyckte det lät dramatiskt!   Jag känner att jag nu också måste presentera mig lite bättre, vet inte om jag gjorde det ordentligt när jag började att skriva i de här tråden .... Hoppas att jag inte trampat någon på tårna. Jag är gift och har två döttrar på 10 och 14 år. Min första dotter föddes 6 veckor för tidigt och min graviditet var rätt besvärlig. Min andra dotter föddes istället två veckor "för sent" och jag bara önskade att hon skulle flytta ut. De här tjejerna har ju nu blivit stora men på något konstigt vis känner jag mig som en småbarnsmamma än. Vi bor i ett litet (dockhus) radhus i en liten fin kuststad och vi har både katter o kaniner. Kram på er alla♥

Tack för presentationen

• Fru sy

Undra hur det är med Villemoa, ingen som hört något?

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-11-06 17:41:26 följande:
    Här är jag!! Hade molvärk hela kvällen igår men lagom till läggdags försvann den och idag har jag inte haft nån värk. Känns ändå som om det inte är långt kvar nu och snart har vi Puerto här Har idag varit och shoppat lite med lilla familjen, ätit gott och så. Nu ska det bara softas

Då vet vi var du är Låter som ni haft en mysig dag hela familjen, och softa ikväll låter inte heller så dumt...

• Fru sy

Idag har jag haft en riktigt bra dag, orkat vara igång mkt Har t.o.m suttit vid symaskinen en stund och det var längesedan jag var sugen på det. Idag var det riktigt roligt Äntligen känns det som jag är påväg tillbaka. Och om två veckor, när vi varit på RUL ska jag börja lite smått att sy till vår lilla krabat.

• Fru sy

Daa skrev 2010-11-06 18:34:52 följande:
     Fru Sy: vad känns det som spontant? Ett Pyre, ett Knyte, en Plutt, en Palt, en Knodd, en Kotte, ett Bus, en Puff? Eller är det en liten Huligan?

Ja, det är väl det vi inte vet riktigt. Ibland säger vi pyre, ibland krabat men det känns inte riktigt rätt på något kosntigt vis. Men kanske blir lättare när man sett den om några veckor... känns lite trist bara att vi inte har något arbetsnamn på "magen"... 

• Fru sy

dfk skrev 2010-11-06 19:24:44 följande:
    Vad pysslig du är Fru sy!

Tack! i vanliga fall är jag pysslig men det har legat riktigt lågt nu flera månader. Imorgon kommer bloggen uppdateras med ett fint set som ni gärna får kolla in och säga vad ni tycker

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-11-06 19:29:14 följande:
      Vad kul att du börjar känna glädje till att sitta vid symaskinen igen! Önskar att jag kunde sy för då hade det blivit massor av bebiskläder sydda

Jag har ju längtat så i flera år efter att få sy till en egen liten ist för att sy till andras, även om det oxå är jätteroligt. Därför blev jag förvånad när jag inte alls varit sugen och inte vågat. Min oro har blivit mkt bättre sedan vi hörde hjärtljuden så nu har jag bestämt mig för att det kommer bli bra. Men tänkte ändå vänta med att sy till krabaten tills vi sett den om några veckor.

• Fru sy

Nu kom mannen med en drink till mig, alkoholfri såklart

• Fru sy

Norrskensflamman skrev 2010-11-06 19:35:14 följande:
    Pysslingen kanske vore ett arbetsnamn Med tanke på dina talanger. Du är så himla duktig, Fru Sy  

Tack, skulle det kanske kunna bli... får smaka på det lite.

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-11-06 19:36:05 följande:
      Det förstår jag. Det är många som väntar med att köpa/ordna saker tills efter RUL eftersom man då har fått se hjärtat ticka och så. Vilket datum ska ni på RUL?

Fredag 19 november... så är inte så länge till.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans