• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Lanovia, jag blev en hejare på att skriva med en hand när jag ammade förra gången.
    Mys med din tjej en stund.

• Aleta
    Heloise skrev 2010-10-08 20:52:04 följande:
    Vi har blivit utskrivna från BB då H inte anses behöva 24h/dag vård längre, vi har blivit hänvisade till ett lägenhetshotell på klangsgatan i uppsala och jag tror fan vi är de enda som inte är kriminella som bor här...Elise har haft en ok dag men andningen spökar lite och hon har lite svårt att göra sig av med koldioxiden, får hoppas det är bättre imorgon. Vi fick ett litet fint paket till Neonatal idag och tackar så jättemycket, verkligen, lilla Elise första natalkläder, de kommer sparas och presenteras barnet när hon är äldre. Återigen, tack alla för allt stöd Panzer och Heloise
    Men oj!
    Får ni inte vara kvar hos Elise?
    Hoppas att det blir flytt till Gävle snart, det duger inte alls att låta Elises fina föräldrar bo i en knarkarkvart!
    Kramar ♥
  • Aleta
    Heloise skrev 2010-10-08 21:10:33 följande:
    Nej vi bor 3km från akademiska i ett lägenhetshotell med skumrasket, perfekt nog upp för en halkig trätrappa som min hyfsat nysnittade fru bara älskade att gå i... Vi har fått en tur och returresa per dag med taxibiljetter. Politiker som skär ner på sjukvård borde hängas upp i kulorna och piskas till döds med piprensare (så att det tar ett tag).
    What!

Får man inte ens stanna en vecka på sjukhuset efter att ha blivit uppskuren?

• Aleta
    Heloise skrev 2010-10-08 21:16:45 följande:
    Det är panzer som skriver f.ö
    Det förstod vi.
  • Aleta

Kramar till dig Im yours! ♥
    Vi finns här.

• Aleta

Eländes förkylning, stackars T!

Passionsblomman, där har vi förklaringen till varför han är så försenad jämt. Han måste åka till varje ställe två ggr. Grrrrrrr.

Fjällbruttan, vad bra att mötet lyckades, även om det var jobbigt. Massor av beundran till M härifrån med.

Hvidis, vad läskigt! Usch, vad svårt att inte låta känslorna svalla i en sådan situation. När det gäller ens barn så är man ju inte alltid så sansad. Man blir mer och mer bekymrad när man hör vilka puckon det finns som ska ta hand om våra barn.
    Tack och lov att vi har världens underbaraste förskola och förskoleklassfröken. Än så länge kan jag ta det lugnt.

Här hemma letar jag förtvivlat efter ett superdupermegajätteviktigt papper som mamma gav mig i februari 2009. Jag har inget minne alls av det, men hon hävdar bestämt att jag satte in det i en pärm eller något. Hur kunde hon få för sig att jag skulle kunna ha koll på det? Jag är urdålig på papper och hon hade förvarat det alldeles utmärkt i trettio år! *Suck*
    Jag är expert att på att lägga saker på "ett säkert ställe" ofta kan det ta åratal innan jag hittar dem igen, men säkra, det är de. 

• Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-10-09 18:25:33 följande:
    Ja, det är lite så hos oss också. Lilla K kom till mig och sa att T sover och att hon hade brett om henne med en filt. Sen när T vaknade så säger K: "Jag ska ta hand om dig T nu när du är sjuk" "Nej, då blir du också sjuk" sa T "Hörru, nu är det så här förstår du T, att ibland måste även småsyrror jobba för sina storasyrror, som när de är sjuka till exempel" svarade lilla K bestämt Syskonkärlek tror jag det kallas
    Gullungar!

Suck igen, nu har jag letat hela dagen och hittar ingenting. Det värsta är när man verkligen tror att man har hittat rätt ställe och så är det inte där ändå. Jag har haft tre sådana idag och man blir sååååå besviken.

• Aleta
    Villemoa skrev 2010-10-09 19:35:25 följande:
      Usch, vad jobbigt! Hoppas du snart hittar det där viktiga pappret.
    Nu tycker jag att jag har vänt på varenda papper som jag har! 
    Jag har till och med gjort en räd upp på vinden och letat bland pappas mappar efter en kopia utan resultat. Varför har man bara ett exemplar när det är så megaviktigt?
  • Aleta

Heloise, om det är något du inte är så är det ego! Jag är fortfarande full av förundran, beundran och tacksamhet att ni två orkar dela allt detta med oss. 

Så underbart att höra att allt är bra efter omständigheterna. Stackars dig som har blivit så karvad i. Katastrofsnitt lär ju vara något i hästväg, då gäller det väl sekunder?

Ja en liten bok kan ju passa till lilla Elise, vilken dramatik. Blir det en sagobok? Då kan vi vara de goda BT-feerna.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans