• Heloise

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Åh vad tragiskt att så många är så missnöjda med sina mufflor! Jag har aldrig ens tänkt tanken att göra ett vaginalt ingrepp, så vida vi inte pratar om något som blivit fel, typ efter Jullans födelse. Inte för att göra den "finare" utan för att återställa den!

Jag som oroat mig så för att det ska hända nått med min, just för att jag gillar den så mkt!

• Heloise

Hmm undrar om det är normalt att äta smörgåstårta kl 7 på morgonen? Äsch va f-n jag är gravid, så länge det inte är lekakulor, betong eller jord så är det väl lugnt.

• Heloise

Nu har jag spammat lite och kikat klart och ätit onyttig frulle, så nu går jag och lägger mig igen!

Underbara kort ifrån dopet Bruttan, ni har så fina tjejer! <3

Realistiskt sett pallar man med en weekendresa i v34? till typ Prag/Rom/Paris/ Liverpool( inte mitt 1a val dock)? Eller är det bara önsketänkande? Vi fick runt 12000kr mer den här månaden än vi räknat med och har alltså råd med en liten resa innan Jullan kommer, men vi kan inte åka förrens v44 då Panzer har höstlov. Man får flyga fram till v 36, utan intyg om man flyger SAS, men jag har hört att det är bäst att ha intyg med iaf eftersom de inte kan se hur långt gången man är, tja såvida de inte har Stålmannen anställd då

Så vad tror ni, är det bortslösade pengar,eller fungerar det?

• Heloise

Nu har Jullan och jag vaknat upp efter att ha sovit alldeles för länge, och sedan ätit mer smörgåstårta

Ninnis: livet, visst är det underligt. Kul att vovven har hittat en flickvän Håller alla tummar och tår från v41 mao.

Bruttan: Har du läst den där boken; Familjens projektledare säger upp sig?  Om inte så rekomenderar jag den, den borde alla kvinnor läsa!

www.bokus.com/b/9789137132174.html

Fru Sy: hur är det med illamåendet?

Aleta: det är aldrig för tidigt, eller sent för kloka ord ifrån kloka kvinnor!

Daa: hur är det i förkylningen? Bättre?

• Heloise

Jag och bästa H ska äta middag ihop, bara vi två. Vilken lyx att få rå om henne utan karlar och utan gullElsa. De åker till Australien på söndag så jag måste bunkra upp med extra mkt H tid. Elsa har ajg redan gullat sönder i bitar så det är bäst att det stackars barnet får vara ifred ett litet tag

Nu ska jag göra mat åt min man, så han får god mat när hon kommer hem ifrån kursen. Fick ett superbra recept på fläskfilé av kompisarna i Kinna, snabbt, enkelt och verkligen supergott.

I fläskfilé

1dl lingonsylt

1 msk soja

0.5-1tsk sambal

3dl grädde

1 tärning mörk oxbuljong

Putsa filén och gnid in dne med salt och peppar, lägg i en smal hög form( bakform a la limpa blir perfa) håll gräddblandningen över( måste täcka filén) in i ugnen 1 timme 175grader.

Ta upp fläskfilén och skiva den, sila såsen och koka upp och red av den, servera med potatisklyftor alt kokt potatis.

• Heloise

Blomman: vad tråkigt att sambon inte fick jobbet ,men jag tror som dig, klart det dyker upp en tjänst snart! Det är bara att ligga på så är hans namn de första som de tänker på när nästa tjänst kommer.

Härligt att du fick så bra kontakt med mammorna och det låter som en jättebra idé med fika möten

I natt har jag tydligen jagats av uffe buffar, ja jag vet jag är fanimig galen och dessutom pratar jag i sömnen, till Panzers oerhörda lycka.
    Jag vet att jag drömde väldigt väldigt konstigt i natt för jag vaknade flera gånger.

I dag ska jag åka  med äldsta missen till farbror vetrinären, hoppas att det inte är nått allvarligt med knölen i ögonvrån. Sen ska jag hem och dumpa katt och iväg och träffa ena systern av hjärta och hennes bästa kompis, samt hämta lite barngrejjor. Igår var ajg och bästa H på middag och förutom att vi fick den sämsta servitören någonsin så hade vi jättetrevligt och sa hejdå på vanligt vis, inte hejdå det är 8 veckor tills vi ses igen, för då börjar H (som inte alls vill åka) gråta och då gråter jag och då blir det så snorigt. Sen tog hon ett snack med Jullan om att hon måste stanna kvar i magen tills i slutet på november då de kommer hem.

Köpenhamn Hvidis, det har väl du koll på och Ninnis ocks kanske, funderar på att förlägga weekenden där, dels för att sas flyger superbilligt dit, och det är kort flygtur för jättegravid och så har jag faktiskt aldrig varit där, Helsingör har jag varit i men inte köpenhamn.

• Heloise
    Daa skrev 2010-09-24 12:19:41 följande:
    "till Panzers oerhörda lycka" Vad kan uffe buffar vara? Krya på dig-hälsning till katten.Min förkylning är lite bättre, tack. Inte bra, för jag blir fortfarande väldigt täppt i näsan och nu är det bara några dagar kvar innan jag måste ta uppehåll från nässprejen, men jag är på jobbet och kämpar på. Tyvärr är det lite tyngre jobb just nu och idag har det varit slitigt. Försöker vila så gott det går mellan varven, men det är risk att jag blir sittande om jag sätter mig.
    Jag har dragits med nästäppa sen förkylningen som aldrig släpper riktigt, har för längesedan överskridit nässprejs doseringen men unnar mig ett "sprut" i varje borre på nätterna. Annars fungerar renässans den röda jättebra på dagarna, det är koksalt som verkar lite avsvällande och så rensar de upp lite grann, Man är lite täppt men man kan iaf andas...

Ja jag vet inte vad uffe buffar är, men deras själar bodde under träden och ju djupare ner trädet sjönk dessto mer själ fick deras rötter... Och nej jag knarkar inte

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-24 12:25:08 följande:
    Blommis: Så trist att sambon inte fick jobbet Har hon satkärringschefen ett finger med i spelet?!Blir dock varm i hjärtat när jag läser om din kväll med andra föräldrar. Äntligen en öppning liksom. Så spännande! Jag blir jätteglad för din skull och förstår hur mycket det betyder som mamma OCH nyinflyttad på liten ort. Daa: Jag håller med dig; varför fick vi inte se en massa mufflor på sexualundervisningen. Massor med kvinnor och tjejer bär förmodligen på en massa komplex (inkl. jag själv) pga att man inte ser ut som en porrstjärna där nere. Fuck, fuck, fuck vad arg jag blir *hornen växer ut i pannan* Varför är bilden av mufflor så himla stereotyp egentligen??EA: Grattis till MC-kortet Ninnis: Åh, vad skönt att ha en resa att se fram emot! Det är precis vad du behöver just nu tror jag. Och du är VÄL VÄRD den ♥Heloise: Otäcka drömmar du har  !Hvidis; minns inte vad jag skulle kommentera annat än att du är underbar *springer på lunch och fortsätter workshoppandet*
    Undrar om det kan vara så som de pratade om i dokumentären att mufflorna varit inbäddade i hår under en lång tid och på så sätt undgått estetisk granskning? Nu när alla ska vara hårbefriade så blir ju mufflorna granskade på ett helt annat sätt...

Det är ju jättebra att det görs utställningar( som killen med avgjutningarna) och på så sätt kan kvinnor/flickor/ män/pojkar få upp ögonen för att mufflor kan ha så otroligt olika utseende!

En vän till mig hade hemska problem med sin muffla och dess läppar, så hon fick lov att göra en liknande operation som tjejen i filmen, men det var för att hon fick stora blåsor när hon cyklade och red, som sedan blev inflammerade och förstörde hennes sexliv. Det är en sak att åtgärda då, men hon hade aldrig gjort det pga estetiska skäl. Dessutom finns det muffanpassade cykelsadlar med en liten grop i mitten, sådan borde alla kvinnor ha!

• Heloise
    Ninnnis skrev 2010-09-24 12:57:40 följande:
      Kan inte H köpa med dem hem till dig?
    Jo jag tror jag ska kräva det

Annars har jag vänner där som kan köpa och skicka hem, fast det finns en butik i stan som säljer dem, kanske ska prova där först? 

Usch idag är en sån där dag när jag liksom itne kommer mig för med nått, för att jag ska iväg sen, men herregud det är ju 4 timmar tills jag ska åka, hinner massor på 4 timmar.

Nä nu får jag rycka upp mig, ta en dusch och vika tvätt eller nått.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans