I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Aleta: då blir jag genast nyfiken på var du bor! Jag tror också att SDs intåg i riksdagen beror på okunskap, nåt annat vågar jag inte tänka på!
Har en kompis som på fullaste allvar tror att det är FPs fel att folk röstat på SD bla pga deras förslag till burkaförbud. Att det var en invit liksom..iaf jag blir mörkrädd för jag tror inte alls att FPs intention är att förbjuda religionsfrihet i det här landet. Snarare att ge invandrarflickor samma möjlighet som svenska flickor har och har de en lag att stödja sig mot kanske det blir lättare för dem att inte behöva ha burka. Många blir ju påtvingade att ha det. Detta är förstås en mycket komplex fråga. Vad säger ni Heloise och Panzer som är mycket mer insatta i FPs politik än mig?
Tror att SD blivit inröstat pga okunskap men också pga de båda blockens ovilja att diskutera invandringspolitiken öppet och att SD inte fått något utrymme i debatterna. Man har inte fått höra eller kunnat syna SDs politik på samma sätt som de andras. Det tror jag är den största bidragande faktorn.
Lyssna på mig, sitter och håller på med amatörpolitik mitt i natten. Förstår om ingen orkar läsa min svada Nä, var tvungen att få ur mig lite frustration kring SDs intåg i riksdagen....