Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

ingenjörsbruden skrev 2010-11-05 10:46:59 följande:
      * joinar bruttan i can-candansen....ståendes i plyschsoffbilen*

DET är multitasking, ladies!

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2010-11-05 10:17:09 följande:
    Nu är det mig själv jag jobbar med här. Står i värsta moment 22.I helgen skall orkestern repa hela helgen. På söndag kan jag inte vara med för då har vi andra planer här.Däremot skulle jag kunna vara med imorgon, och jag går och stressar upp mig över att jag missar så mycket rep. Hinner och orkar inte vara med på allt då E tar tid och huset tar tid och energi.Vi har även en hel del plock vi skulle behöva göra här i huset, sådant som vi inte hinner och orkar på vardagar, nästa helg kommer vi inte hinna med något. Alltså är det typ bara imorgon vi kan få något ordentligt gjort under den närmsta tiden.Så här står jag och stressar upp mig för att jag kanske inte kommer vara med på repet och skulle jag åka på repet mår jag dåligt över det  vi kommer få gjort här hemma.Moment 22Maken som tycker att huset står kvar säger att han kan göra det han hinner om jag vill åka. Jo men jag vet ockskå hur mycket man hinner när man är själv hemma.

Lanovia: Har inget bra svar....var rädd om dig.....kan ni inte strunta i att fixa m huset o bara vara med varandra?....maken kanske behöver det? *KRAMAR*

• ingenjörsbruden

Blommis: Jaaaaaaa lilla guldembryot!!!! Blir så glad över att höra att allt gått bra!

Heloise: Usch va jobbigt....hoppas ni får hem lilla Elise snart! Har ni fått höra något om datum för hemfärd o så....?

Ninnis: Hrmmm ja du...Kan säga att Robbie har inget att komma med när det gäller kompetition mot ens lill* skrutt.
     Men köp biljett....är säkert hur lätt som helst att sälja den sen! Kanske tom en investering! `

Lanovia: Skönt att höra att maken mår bättre..... Tror er lilla E har svårt för att komma till ro själv.....Busan hade det i någon period....fick vyssa henne lite så somnade hon..... ja ...bara en tanke..... men håll ut....de små grynen MÅSTE lära sig att somna själva....då kan de somna om på natten osså.......

Soldemor: Japp ...jag ligger i en egen liga när det gäller använda smilisar!

Skulle skriva en himla massa till er andra osså...men ja.... *överöser alla andra med o kramar*

Hade förresten världens värsta gräl med maken igår...vi var själva o shoppade....skrek som tokar åt varandra i bilen, tårar sprutade......jisses.....vårt värsta på dessa 9 åren....men vi pratade ut efter en stund o insåg att vi är rätt kassa på att kommunicera....när blir man bättre? Men nu är det bättre än någonsin igen......denna gången var det jag som fick mig en tankeställare...jag måste osså bättra mig!

Massa

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-11-06 15:57:59 följande:
    Vi har precis kommit hem från en två timmars skogspromenad med ömsom regn, ömsom sol. Nu gör maken varm choklad och mackor som vi ska ta med oss till soffan och kura med filt och film. Mysigt! 

Åhh va ljuvligt det låter!!!

Japp...praktgräl var nog nödvändigt!

Undrar osså hur det är med blomskottet o puerto o villemoa......?!

• ingenjörsbruden

Flammis: Vilken bra arbetsgivare du har! Vilken lättnad att inte behöva oroa sig över eknomin OSSÅ i allt detta.....

GRATTIS till bilförsäljningen!

O hmmmm ja.....håller tummen för att du får det resultatet du helst vill på stickan!

Blommis: Brrr va kallt! Men kanske bra med en inventering av varma kläder inför vintern.

• ingenjörsbruden

Helosie: Du har inte blivit en subba....du har blivit MAMMA!!! O som mamma har man RÄTT att ifrågasätta o värna om sitt barns mående.....o MAMMA vet ALLTID bäst... så det så!
    Prata du med kuratorn om hur du mår o så...du har ju gått igenom något helt ofattbart o väldigt skrämmande osså.....

..men en del av det du skriver känner jag igen mig i....man hökar över sitt barn o det är inte många som man tycker gör rätt med ens barn........massor med hormoner i kroppen så man reagerar på allt o ingenting....
    känner sig labilare än värsta psykfallet.....sover superkasst o vaknar för ingenting.....

men jag har funderat lite på det där.....undrar om inte det är lite hormoner som inverkar.....att man ska vakna lätt av barnet o att man ska vara känsligare för att kunna förstå barnets behov o så.....bara en vild tanke jag haft.....måste ju nästan alltid ha en logisk förklaring på det mesta.....

Fick du någon förklaring på varför Elise kräkte....?.... var hon nymatad?.....busan var superglupsk o åt som hon aldrig skulle få mat mer....o hade därför rätt ont i magen v 2-4.... bvc-sköterskan förklarade att många bebisar är lite omogna i tarmkanalerna o därför kan ha lite ont i magen den första tiden....ja gå från fostervatten till bröstmjölk är ju en rejäl omställning för magen får man ju tillstå.....

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-11-06 21:55:58 följande:
    Idag har vi sexårig förlovningsdag. Kul. Igår gjorde jag Förälskade kräftstjärtar till middag med vitt, ekologiskt vin "Leva". Men han vägrade äta med oss. Idag bjöd kören barnen på pizza/hamburgare på stans Kinarestaurang efter familjegudstjänsten. Jag erbjöd honom komma och fira med mig där. Men NEJ. NU sitter han och äter mina förälskade kräftstjärtar... Bättre sent än aldrig. Här faller snön, hittills ca 20 cm!  

*Stor smäll i skallen på herr Flammis.....slår lite flera gånger.....pucko*

Men det låter mysigt med snö....hos er.....här får det gärna vänta ett tag till!

• ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-11-08 18:22:27 följande:
    Andbeyond: Jag blir så glad att höra att du fått tillbaka livsglädjen! Strålande, underbart, härligt! Åsså en liten i magen Tack också för att du delar med dig av dina erfarenheter. Om det blir aktuellt så inboxar jag dig med massor med frågor. Jag är också ett litet kontrollfreak Men bara lite... *ställer upp bredvid Aleta och förbereder Blommans gullstol* Vilka står på andra sidan? Dfk och vem mer... Ingis? Fru Sy; så trevligt att få blommor av kollegorna. Skönt att du mår bättre! Kram! Nu ska jag gå och hjälpa T med läxorna.    

*står redo i givakt*

• ingenjörsbruden

Fru Sy: Jag röstar för "Knappen" som arbetsnamn! Tycker det passar bra med en knapp i fru sy´s mage!

Zonterapi tror jag osså på....Hvidis visade mig var jag kunde massera busan så hon skulle slippa magont under sina första veckor....o det hjälpte massor!
    Mamma gick till en zonterapeut som kunde berätta exakt hur många barn hon hade, att hon hade problem med lungorna osv.....helt otroligt fräckt!

Här är allt bra....känner mig lite sleten.....har börjat springa o det var väääääldigt härligt.....o fyyyyyy va det skumpade på vissa mjuka ställen....ojojoj....behöver verkligen träna! Har inte sprungit på år o dar o har aldrig varit så mkt för att springa....men flåset måste bli bättre o jag måste hitta någon effektiv träning. Promenader i all ära...men det funkar kasst att promenera i 1,5 h efter man har jobbat i 8-9 h..... Men det gick bra....kunde springa längre sträcker utan problem än vad jag trodde.

Maken hade maten klar när jag kom hem, ugnsstekt kassler, rödbet- o fetaostsallad, hackade jordnötter, haricotverts o tomater.....skum blandning...men det var supergott!
    Kan rek rödbetor tillsammans med fetaost o lite jordnötshack (skulle vara pinjenötter men det gick lika bra med selleri).

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans