I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
DET är multitasking, ladies!
DET är multitasking, ladies!
Lanovia: Har inget bra svar....var rädd om dig.....kan ni inte strunta i att fixa m huset o bara vara med varandra?....maken kanske behöver det? *KRAMAR*
Blommis: Word som vanligt! Fortfarande inte hört ngt fr kliniken? *håller tummar o tår för GULDÄGGET*
Blommis: Jaaaaaaa lilla guldembryot!!!! Blir så glad över att höra att allt gått bra!
Heloise: Usch va jobbigt....hoppas ni får hem lilla Elise snart! Har ni fått höra något om datum för hemfärd o så....?
Ninnis: Hrmmm ja du...Kan säga att Robbie har inget att komma med när det gäller kompetition mot ens lill* skrutt.
Men köp biljett....är säkert hur lätt som helst att sälja den sen! Kanske tom en investering! `
Lanovia: Skönt att höra att maken mår bättre..... Tror er lilla E har svårt för att komma till ro själv.....Busan hade det i någon period....fick vyssa henne lite så somnade hon..... ja ...bara en tanke..... men håll ut....de små grynen MÅSTE lära sig att somna själva....då kan de somna om på natten osså.......
Soldemor: Japp ...jag ligger i en egen liga när det gäller använda smilisar!
Skulle skriva en himla massa till er andra osså...men ja.... *överöser alla andra med o kramar*
Hade förresten världens värsta gräl med maken igår...vi var själva o shoppade....skrek som tokar åt varandra i bilen, tårar sprutade......jisses.....vårt värsta på dessa 9 åren....men vi pratade ut efter en stund o insåg att vi är rätt kassa på att kommunicera....när blir man bättre? Men nu är det bättre än någonsin igen......denna gången var det jag som fick mig en tankeställare...jag måste osså bättra mig!
Massa
Åhh va ljuvligt det låter!!!
Japp...praktgräl var nog nödvändigt!
Undrar osså hur det är med blomskottet o puerto o villemoa......?!
Flammis: Vilken bra arbetsgivare du har! Vilken lättnad att inte behöva oroa sig över eknomin OSSÅ i allt detta.....
GRATTIS till bilförsäljningen!
O hmmmm ja.....håller tummen för att du får det resultatet du helst vill på stickan!
Blommis: Brrr va kallt! Men kanske bra med en inventering av varma kläder inför vintern.
Helosie: Du har inte blivit en subba....du har blivit MAMMA!!! O som mamma har man RÄTT att ifrågasätta o värna om sitt barns mående.....o MAMMA vet ALLTID bäst... så det så!
Prata du med kuratorn om hur du mår o så...du har ju gått igenom något helt ofattbart o väldigt skrämmande osså.....
..men en del av det du skriver känner jag igen mig i....man hökar över sitt barn o det är inte många som man tycker gör rätt med ens barn........massor med hormoner i kroppen så man reagerar på allt o ingenting....
känner sig labilare än värsta psykfallet.....sover superkasst o vaknar för ingenting.....
men jag har funderat lite på det där.....undrar om inte det är lite hormoner som inverkar.....att man ska vakna lätt av barnet o att man ska vara känsligare för att kunna förstå barnets behov o så.....bara en vild tanke jag haft.....måste ju nästan alltid ha en logisk förklaring på det mesta.....
Fick du någon förklaring på varför Elise kräkte....?.... var hon nymatad?.....busan var superglupsk o åt som hon aldrig skulle få mat mer....o hade därför rätt ont i magen v 2-4.... bvc-sköterskan förklarade att många bebisar är lite omogna i tarmkanalerna o därför kan ha lite ont i magen den första tiden....ja gå från fostervatten till bröstmjölk är ju en rejäl omställning för magen får man ju tillstå.....
*Stor smäll i skallen på herr Flammis.....slår lite flera gånger.....pucko*
Men det låter mysigt med snö....hos er.....här får det gärna vänta ett tag till!
*står redo i givakt*
Fru Sy: Jag röstar för "Knappen" som arbetsnamn! Tycker det passar bra med en knapp i fru sy´s mage!
Zonterapi tror jag osså på....Hvidis visade mig var jag kunde massera busan så hon skulle slippa magont under sina första veckor....o det hjälpte massor!
Mamma gick till en zonterapeut som kunde berätta exakt hur många barn hon hade, att hon hade problem med lungorna osv.....helt otroligt fräckt!
Här är allt bra....känner mig lite sleten.....har börjat springa o det var väääääldigt härligt.....o fyyyyyy va det skumpade på vissa mjuka ställen....ojojoj....behöver verkligen träna! Har inte sprungit på år o dar o har aldrig varit så mkt för att springa....men flåset måste bli bättre o jag måste hitta någon effektiv träning. Promenader i all ära...men det funkar kasst att promenera i 1,5 h efter man har jobbat i 8-9 h..... Men det gick bra....kunde springa längre sträcker utan problem än vad jag trodde.
Maken hade maten klar när jag kom hem, ugnsstekt kassler, rödbet- o fetaostsallad, hackade jordnötter, haricotverts o tomater.....skum blandning...men det var supergott!
Kan rek rödbetor tillsammans med fetaost o lite jordnötshack (skulle vara pinjenötter men det gick lika bra med selleri).