Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnis; skickar många tankar och kramar till dig och din familj. Hoppas mormor klarar sig igenom detta!

Daa: Va inni... Fjollträsk?! VAD har du gjort för ont för att bli skicka dit?! *duckar för Villemoas föremål som förmodligen kommer flygandes genom cyberspace, åt mitt håll*

Sorry! Kunde inte låta bli

Ikväl MÅSTE jag gå och sova i tid. Men jag har så svårt att sova när det är höst, och mörkt och blåser och regnar och det knakar och låter överallt och... och .... och... ja, ni vet!

Tomt är det i sängen också. Flickorna ville sova i sina egna sängar ! Hoppas någon av dem kommer vandrandes lite senare till mig. Lilla K gör det fortfarande ganska ofta.

• Norrskensflamman

andbeyond skrev 2010-09-16 09:51:50 följande:
    Villemoa: Det är inte många av oss Stockholmare som faktiskt ÄR Stockholmare "egentligen". Har bott här i 10 år men när någon frågar var jag är ifrån så säger jag ändå Sundsvall. Om 6 år har jag bott lika länge i Sthlm som i Sundsvall... vad ska jag då säga tro?

Jag skulle säga att jag är från Sundsvall Ev. med tillägget "men bor i Stockholm"

Vad trist att du ska hålla på och blöda hela tiden. Jobbigt, jobbigt!

Ninnis, hur är det? *orolig*

Igår hade jag en riktig sovarkväll; somnade medans ungarna såg nåt barnprogram. Vaknade, såg Idol, nattade kidsen, gick och la mig för att se Utfrågningen på TV4, somnade och sov till 02:20 !
    Alla lysen tända i hela kåken och tv:n på.
    Jag gick runt och släckt, borstade tänderna och gick o la mig igen. Jag orkade inte ens vara rädd i mörkret och stormen.

Vaknade 5:30 och kände att jag kunde gärna ha fortsatt att sova!

Ska ta en sovarkväll ikväll också tror jag. Har en hel del att sova ikapp känns det som och imorgon är det en lång o jobbig dag på jobbet med utbildning.

• Norrskensflamman

Hej alla! *vinkar*

Jag vill också göra Plommonkräm! Nu är jag ju ingen matlagningsguru och med risk för att göra bort mig totalt ställer jag generat frågan:
    Vad menas med "bitade" plommon? Ska det vara färska plommon (de finns inte alltid att få tag på här, men just nu tror jag jag såg dem på ICA)?
    Jag skulle behöva göra dels åt mig själv men framför allt till mina päron. Skulle vara bra för deras förstoppade magar.

• Norrskensflamman

Hej alla! Jag ruschar in här på lunchbrejket. Sitter i kurs/utbildning/ med en konsult hela dagen så jag har skummat igenom lite här på lunchen. Hinner inte skriva så mycket annat än KRAAAAM till alla som vill och behöver.

Jag vet hur jag ska rösta i kommun o landsting. Två olika partier där. Sedan tvekar jag fortfarande lite inför riksdagsvalet. Antingen ett tredje parti eller samma som i landstingsvalet. Dock vet jag vilket "block" det blir.

Bye, bye, försöker kika in i kväll!

• Norrskensflamman

Hej, hej! Här var det stiltje *ser mig omkring* Inga gröna pluppar?!

Vilken hektiskt dag jag haft på jobbet. Mor o far fick rycka ut och plocka hem K från dagge och sedan utfodra kidsen, för vår intensivutbildning på nya affärssystemet drog ut på tiden

Nu är jag helt slut.

Men igår hade jag en skön kväll! En kvinna som jobbar på "godset" där jag jobbar, hennes dotter har gått på samma dagis som mina ungar, och går nu en klass över T på samma skola. De sjunger i kör tillsammans och, ja de känner varann rätt väl. Hon ringde iaf på e.m och frågade om de fick ta med sig T hem. Visst Sen ringde hon och sa att de hade jättemycket köttgryta o ris och att jag o K kunde väl komma och äta med dem också, "så slipper du stå och laga mat till bara dig o K, det är ju så trist" De har precis flyttat till ett hus i stan, så jag o K drog dit. Vi hade jättetrevlig och stannade en god stund. SEdan kom vi hem, gjorde ry-läxan, duschade, kröp ned under täcket kollade Idol och sen skulle jag se valdebatt, men när de började käbbla och prata i mun på varann då somnade jag!

VAknade 2 på natten och släckte och somnade om Hur skönt som helst och precis vad jag behövde. Annars hade jag inte fixat utbildningen idag. Har legat fetminus på sömnkontot. Nu ska jag kolla debatt ikväll och sen ska jag sova vidare. För imorgon blir det städa av.

• Norrskensflamman

MBT-skorna är supersköna ju!!! Men inte känner jag nån träningsvärk eller att de skulle ta extra bra på några muskler. Jag är en sån som går tungt, smäller i hälarna och går lite på utsidan av fötterna. BRukar få ont i hälarna lätt. Nu har jag inte promenerat så långt med MBT:isarna, men jag tror de kommer vara jättesköna för mig just vid prommisar

Och priset var ju tydligen bra. Hade dessutom hundra spänn i innestående bonus så jag betalade 1395. Länge sen jag unnade mig SÅ dyra skor, men jag tror det var värt det. Hoppas i alla fall.

Nu ska jag rota runt i kylen lite. Söka nåt ätbart och drickbart. Ska nog dricka nåt starkt, för jag FRYSER!!

• Norrskensflamman

Hejja Heloise!!

Jag är också förbannad på en Folkpartist just nu, nämligen Jan Björklund. Jag var irriterad som fan sen förut på honom (Skoldebatten, modermålsundervisningen om ni minns). Nu jävlara kläckte han ur sig i Valdebatten: "Det finns två fel med rysk gas. Det ena är att det är gas och det andra att den är RYSK" och så nickar medhållande och flinar brett Maria Wetterstrand !!!!!!!!!!!

Va fan är det för fel på den karln?! Och Wetterstrand, det trodde jag inte om henne!

Så jävla föraktfulla.

Går och häller upp ett glas med RYSK VODKA!!!!!

На здоровье! (Na zdorovje) (typ som Skål, för hälsan!)

• Norrskensflamman

Blomman! Mamma och pappa har minst två såna där hängande hemma hos sig på väggen. Men de har nog bara en ljushållare.

Jättefina! Ja gblir nostsalgisk, de har hängt i vårt vardagsrum hela min uppväxt

Jag fick ingen video tlll mina skor...? men jag har läst på nätet lite om att man ska sätta i hälarna först, inte ta så långa steg och liksom rulla fram. Eller är det fel?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans