• Ninnnis

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-10-07 13:55:41 följande:
      Inte nog med att jag är ryggskottad och headbangad, jag är visst blind också! FJORTON ägg är ju kanoners!!! TÄNK om du får ut alla 14 och så massbefruktning och ett helt fotbollslag till frysen! Det är ju suveräna förutsättningar, faktiskt! Ojojoj, vad detta är spännande!Hur mår du? är du svullen och spänd och öm eller hur känns det?

Läkaren frågade om jag var svullen, hade huvudvärk och rejäla flytningar (ursäkta). Jotack, huvudet på spiken, kan man säga... Men mentalt mår jag bra och är förväntansfull.

Kvaliteten är ju viktigare är kvantiteten, men visst känns det tryggt om det blir en bra skörd.

• Ninnnis

Soldemor skrev 2010-10-07 13:57:54 följande:
      Vsd roligt! Lycka till på måndag! *ber förbön för Ninnis 14 små fina ägg*

Oh, tack så mycket! När det kommer från dig så borde det ju hjälpa lite extra

• Ninnnis

Läkaren sa att de skulle hålla lite extra koll så jag inte blir överstimulerad, så de gjorde nog rätt i att inte sätta in det tunga artilleriet i hormonstimuleringen.

Ingis, återföring kan bli allt från tisdag till lördag. Det bestämmer de först när de ser hur äggen uppför sig efter befruktning tror jag.

• Ninnnis

Hoppas det blir återföring på onsdag eller torsdag, för mormors begravning är på fredag i Småland...

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-10-07 14:06:30 följande:
      *ser små ägg med ben springa rundor på kliniken o småpicka lite här o var.....*Får jag gå hem nu?!

Gå hem!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-07 14:09:49 följande:
      Visst är kvaliteten det viktigaste, men 14 ägg är ju en väldigt bra siffra, eftersom man ju då har många möjligheter att där finns jättefina i tillräckligt antal för både återförande och frys.I andra tråden pratar vi mycket om att "en ivf är ingen ivf och att genomsnittet är 50% som lyckas inom tre försök", bara för att man ju är så galet nervös inför detta, så man försöker tala om för sig själv att det lär ta ett par försök och så vidare.Fast det hjälper inte. För det är allt hopp på ett kort på just det försök man gör ändå. Hur man än resonerar med sig själv. Man hoppas fullt ut och blir lika fullt ut besviken. Det är väl så det är helt enkelt. Men, man behöver sina små positiva halmstrån i hela processen. Som att vi fick vårt enda lilla Eskimå-hopp till frysen, när nu det första inte lyckades.Nu hoppas jag att det åtminstone ska kunna bli samma igen, med ett tillbaka och ett till frysen. men skräcken är ju noll och inget alls.

På vår klinik säger de att det statisktikt sätt är 29 % chans att lyckas vid varje IFV, och att 70% av alla par lyckas inom tre försök.

Jag håller tummarna för att eskimån ska få kompanjoner både i frysen och i magen!

*håller handen*

• Ninnnis

Ingis, vad skönt att ni verkar närma er varandra i alla fall. Steg i rätt riktning åtminstone.

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-07 14:21:29 följande:
    Och på tisdagen borde de ju bara hunnit se vad ni fått befruktat? Sedan tar det ett dygn till att se hur de delar sig och växer. Det borde vara onsdag som gäller även förr er tänker jag. Men vad vet jag, det verkar gå lite olika till på olika kliniker också.

Läkaren sa onsdag eller torsdag, sköterskan sa "allt från tisdag till söndag" om jag inte hörde fel. Och på söndag har de inte öppet så vitt jag vet. Bara vi får ett litet embryo tillbaks så får de göra det när de vill

• Ninnnis

Fjällbruttan skrev 2010-10-07 14:41:18 följande:
    Ninnis, fortsätter att hålla tummarna för de små ägglingarna

Tack!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans