• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Fjällbruttan skrev 2010-10-05 08:54:22 följande:
    Flamman, du är bäst, vet du det!Du tar tag i familjens problem och ser dem i vitögat för du älskar de dina och gör vad du kan för er alla.DET min vän är omtanke och kärlek och visar hur enormt mycket du bryr dig!Att låta barnen göra VAD DE VILL?? Huga! Men räcker det inte med alla exempel på de som fått göra som de vill och sen gnälls det för att de inte tar ansvar för sitt liv eller för att de uppträder si eller så.. Men hallå, deras guider (dvs mor, far och andra vuxna runtom) ORKADE inte guida dem...eller var för mesiga för att våga eller följde bara alla andra och det blev ju inget bra! Du är en mycket bra mamma i mina ögon och vi i exakt samma ålder som du slåss med exakt samma fördomar om att vi är hårda med barnen här i byn.. från personer som släppt sina barn.När stora I gick hos skolsköterskan fick jag bekräftelse på att det är bra att ställa krav, givetvis som du säger, efter barnets egna förutsättningar och bäst peppning fick jag nog från vännen F som jobbar hos polisen som kriminalpsykolog och jobbar med brottslingar av tyngre karaktär i hela sverige... hon sa att om fler gjort så för en del av de här personerna hon träffade så hade de inte hamnat där de var i dag.Då hade de lärt sig respekt för andra, bla...Så go girl och lycka till idag!

Word!

• Villemoa

Klockarbol: hej, hej! Vad omtänksamt av dig att komma och skriva en rad till oss och familjen Heloise!

• Villemoa

MSW skrev 2010-10-05 09:41:36 följande:
    Jag vill också tassa in från andra tråden och tala om att jag tänker på Panzer, Heloise och Lilla lilla Elise! Hoppas att allt går så bra det bara kan!

Säger samma sak till dig; vad omtänksamt av dig!

• Villemoa

...och i mina.

Soldemor skrev 2010-10-05 11:05:16 följande:
    ...och där blev det fuktigt i mina ögonvrår!
  • Villemoa

Här har ni en till som är väldigt disträ idag, det enda jag kan tänka på är HeliPanzerfamiljen. Vad som händer, hur de mår osv. Sitter som på nålar och väntar på rapport.

Men det var lite jag skulle kommentera:

lanovia: men fy vad jobbigt med mannen! Hoppas verkligen att det blir bättre snart! Kramar till er

Solde: GRATTIS Solde, vad kul!!

Flamman: Kramar till dig! Har inboxat dig! Det låter som att du skulle behöva ett par dagar hemma nerbäddad för att bli kvitt din förkylning.

Blommis & Nenne: Kramar till er också inför stundande spraystart, VUL och ÄP!! Håller mina tummar allt jag kan!!

Kramar också till er alla andra!

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-10-05 17:24:23 följande:
    Det här tycker jag är en sådan klassiker på BT:www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m3839431.htm...En fråga ställd fast man inte vill ha svar. Iallafall inte svar som man frågat, utan svar som man tänkt sig. Eller vad det nu är folk vill ha.Och svaren, "gör precis som det känns rätt för DIG" är ju också så meningsfulla.Intet nytt under solen.

En riktig klassiker! Handlar nog mycket om kontrollbehov också! Fan vad trist att behöva planera sin egna möhippa, det ska ju vara en kul grej där man själv är gäst. Nåja, denna tråden är varken den första eller sista i kategorin "klassiker-på-BT-där-folk-vill-ha-de-svar-de-tänkt-sig".

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-10-05 17:51:41 följande:
    Villemoa, jamenvisst!-Du förresten, du menar väl inte händelsevis Ninnis och inte Nenne däruppe i ditt förra inlägg? För Nenne har ju nu välsignats med den inte alldeles så lilla Pricken, efter alla ivf:er, FET och vedermödor.

Klart jag menar Ninnis!! Snacka om att man är disträ....

Nenne & Pricken har jag koll på, smygläser ju i den tråden ibland

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-10-05 18:21:59 följande:
    Hihi, jag förstod det, både det disträa och att du har koll på Nenne, hon slank med så naturligt där...

• Villemoa

...och där får jag torka tårarna.

passionsblomman skrev 2010-10-05 21:59:59 följande:
    Okej, först:Lilla Elise Charlotte Maria hälsar så väldigt mycket och tackar för alla kramar, böner och hjärtan och hennes föräldrar är SÅ stolta, tacksamma och lyckliga över att den allra mest perfekta lilla flickan på jorden är deras.Och de hälsar till alla i båda trådarna så innerligt.
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans