I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Kram, Villemoa. Vila dig nu, så kan du uppdatera oss mer när du orkar.
Kram, Villemoa. Vila dig nu, så kan du uppdatera oss mer när du orkar.
Hej, Fru Sy! Hur känns det idag?
Hej, Flamman! *kramar om*
Jag är halvtidssjukskriven nu. Det känns helt logiskt, även om det är ett stressmoment av stora mått att plötsligt bli av med hälften av sin arbetstid. Har mycket på min att-göra-lista och det är inte allt som kan delegeras. Men det får lösa sig på något sätt.
Vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att tvillingarna har varit mer aktiva ikväll efter min eftermiddagslur. Vi har haft det så mysigt här på soffan. *hjärtar*
Skönt att du får komma till läkare redan imorgon. Ska hålla tummarna.
Hej Blommis. Skönt att ni är på plats.
"Buckliga djur" Det har blivit något av en klassiker i min värld.
Åååååh! Tummar! Dans! *hyperventilerar*
Men åh. *kramar i massor*
Lanovia: skönt för maken att få må lite bättre. Förstår att du har svårt att lita på att det kommer att vara. Men nu har du lite koll på vart du kan ringa. *kramar om*
Nämen hoppsan!
Det blir en stor omställning i huvudet.
När det gäller risker och ytterligare oro kan jag ju erkänna att det var hinkvis med sten som rasade från mina axlar efter RUL, då vi fick veta att våra små har varsin uppsättning av allt.
Jag har nojjat länge över risken för förtidsbörd och nu har jag ju t o m blivit sjukskriven med det som anledning. Inte för att det finns något som tyder på att det är på gång, annat än just den ökade risken vid tvillinggraviditet. Varje vecka är en liten suck av lättnad och när (om) vi har passerat första halvan av december med tvillingarna fortfarande på plats i magen kommer det att kännas väldigt bra, för då skulle en förlossning inte bli väldigt tidig.
Sedan funderar jag ibland över hur min kropp kommer att påverkas och hur jag kommer att må de sista veckorna och månaderna av graviditeten. Jag är glad för varje dag som jag får må hyfsat och inte har ordentligt ont.
Så visst har jag tänkt att jag ur risksynpunkt hellre varit gravid med ett barn, men för det mesta är jag så glad över Axel och Fälga att jag bara känner mig priviligierad.
Oj, det blev ett långt ego-inlägg, men jag såg ju att ni diskuterade risker kontra chans att bli tvillinggravid, så jag tänkte att jag kunde dela mina tankar.
passionsblomman skrev 2010-11-02 21:06:28 följande:
Villemoa: Vilken terror tills de hittade hjärtljuden! *andas ut*
Jobbigt med din syster. Hoppas du får känna dig bättre snart. *kramar om*
Blommis: Kramar om dig varsamt. Jag tror också på guldägg, men vad tusan! Så jag önskar att du kunde få slippa alla dessa jobbiga känslor. *kramar om igen*
Och just det, något liknande ville jag säga till Fru E tidigare. Jag önskar så att du kunde få slippa må dåligt under ruvningen. *hoppas till tusen på ett plus*