• Ninnnis

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

På tal om lyckoamulett så har jag en lyckosten som jag har haft i 10-15 år. Den har legat i fickan vid jobbintervjuer, jobbiga läkarbesök, uppkörning etc. Maken hade med sig den i Sthlm i början på sommaren och kan nu inte hitta den. Han blev alldeles olycklig för att allt kommer att misslyckas bara för det. Eller snarare för att jag skulle känna att det är på grund av stenen OM vi misslyckas.

Mamma har också en lyckosten som hon har haft i många år (knäppa familjen, jag vet ), jag bad därför henne plocka fram den. Så hela måndagen hade mamma lyckostenen i bh:n på jobbet (hon hade inga fickor) och även imorgon ska hon ha den tätt intill kroppen. När vi träffas i helgen får jag låna den och ha den ett tag. Man kan ju tycka att det är trams och humbug, men det vore häftigt om det funkar. 

Så i kombo med maggnugg och Hvidis amulett så måste det ju bara gå vägen

• Ninnnis

Utan att avslöja för mycket här (ni insatta vet ju vad jag menar) så tror jag också att vår lite speciella resa har påverkat vår inställning till hela den här processen. Vi ser inte detta som ett misslyckande eller ett nederlag, utan som en fantastisk möjlighet. Vi är oerhört tacksamma att vi överhuvudtaget får chansen. Det gör kanske ödmjukheten och tillförsikten ännu större. 

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-13 12:54:26 följande:
    Man kan visst vänta någon dag efter upptiningen. Vi fick välja på att stanna hemma och få telefonbesked och då åka upp för ET först dagen efter-men vi valde att åka och få beskedet om att det klarat sig längs vägen.

Aha, men då förstår jag bättre.

• Ninnnis

Jag har säkert missat att kommentera en hel massa senaste tiden, jag ber om ursäkt för det. Jag har varit så upptagen med mitt eget så jag har inte riktigt haft energi till något annat. Förhoppningsvis blir det bättre nästa vecka när embryoåterförande, begravning med mera är överstökat. Ni ska veta att jag är evigt tacksam för hållna tummar och kramar, ni är bäst!

*skickar ut ett gäng kramar till de som vill ha*

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-13 13:42:47 följande:
      Alltså, varje gång jag pratar om detta med frysen, så blir jag helt häpen igen att det ens GÅR att frysa livet själv och sätta "on hold" för senare försök!

Jag VET! Jag är helt fascinerad av det medicinska i den här processen. Fantastiskt! Klart att upphovsmakaren ska ha nobelpriset

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-13 13:49:58 följande:
    Men herregud Ninnis, våga inte sitta och be om ursäkt! Det du haft omkring dig och inom dig sista tiden räcker för vääldigt många kalendermånader och det är helt sanslöst att du behövt ta allt detta samtidigt!Var bara rädd om dig. Ingen i den här tråden tvilar ett ögonblick på att du bryr dig om oss andra. Knasboll!

• Ninnnis

Tack för att du klargjorde upptiningsfrågan, Fru E! Då satsar vi på en i magen och nio syskon kvar i frysen för dig 

Ja, iiiihhhh vilken spänning vi har i tråden framöver! Tänk om vi kunde få ett trippelplus

*tar Blommis utsträckta hand och griper Fru E´s ocksp och släpper inte taget på många veckor*

• Ninnnis

Hvidbrud skrev 2010-10-13 14:41:49 följande:
    Ninnis: jag jobbar hela nästa vecka, tror jag, måste kolla upp det, jo lördag till fredag.... Zzzzzzzzzzzz...... Ska jag skicka den till dig så har du den på måndag?

Söta du! Om du kan och vill skicka den så hade det varit jättegulligt! Så kan vi boka in en maggnuggningsdate senare

• Ninnnis

Aleta, vad härligt med John Cleese-skratt! Men trist med höften och rumpan

Hvidis, inboxar!

• Ninnnis

NEJ, Panzer, det skulle ju inte vara mer strul nu! Jag hoppas att ni har fått en lugn natt tillsammans och att ni har kunnat sova ordentligt. Måtte idag bli en bra dag för Elise!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans