Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jo, för att fortsätta på temat muffla... Ni som är känsliga och pryda kan ju gå och sätta på popcornen nu... *ser mig omkring* NÄhä, det var väl det jag tänkte, ni är fortfarande kvar.Inga pryda damer här inte

Heloise, jag hade liknande problem som din vän när jag höll på med hästar och ridning. Inte inflammationer men blödande sår. Det är rätt jobbigt med spinning också. Jag har av och till funderat om det går att operera, men blir rädd, för det verkar så ONT. OCH så blir jag lite upprorisk! Varför ska jag behöva operera mig? Man kommer ju på en massa hjälpmedel och skydd till andra problem, ortopediska skor och suspensoaren, den har väl funnits hur länge som helst?! Nån som är smartare än mig kan väl komma på och utveckla, vilket jag hoppas och tror att någon antagligen redan gjort, specialsadlar, specialtrosor, skydd, ja vad som helst! Att måsta skära i mufflan, som är bland det käraste jag har, måste ju vara sista utvägen liksom. Hon, i det skick hon är, ger ju mig och min make stor njutning precis som hon är. Ja rentav just för att hon ÄR som hon är. I lipsen finns otroligt mycket nerver och ju större yta och plats för dessa nerver, som ju sitter i kontakt med kvinnans mest erogena zon... ja, det är häftigt.

Så jag övergav tankarna på operation. Än så länge i alla fall.

• Norrskensflamman

Kanske ska tillägga att jag inte hållit på med hästsport på länge, så den biten har liksom löst sig själv. Men det var skitjobbigt när jag höll på. Min dåvarande tyckte också det var jobbigt...

• Norrskensflamman

Tänkte på det, han som gjorde de där avgjutningarna (såg bara en snutt av programmet), modellerna måste ju ha varit helrakade eller??

• Norrskensflamman

Hej hopp!

Här har det varit full rulle hela dagen. Bästa väninnan har varit här ikvälll så vi har surrat av oss litegrann.

Jag har lite panik. Ska baka tårta imorgon och ville göra en supergod marängtårta med rivet äpple i. Receptet fick jag av någon för hundra år sen och nu hittar jag det inte!!! Har googlat men jag hittar inte DET receptet. Det var en lite speciell marängtårta för marängen uppe på var liksom mjuk, lite seg, inte så där hård och smulig som maräng brukar vara. Och det var det som var så gott. För jag är inte överförtjust i maräng annars.

Jag har inte tänkt fira på måndag, eftersom jag är uppbokad hela dagen och kvällen. Men jag har som smått lovat att ta med mig tårta på jobbet. BAra det att vi är ty 20-25 pers, så det blir ju två tårtor !! Det var bättre förr när vi var 14 pers

• Norrskensflamman

Vet ni, man borde skriva in i grundlagen att det är förbjudet att inte skriva ut i recept om smöret ska vara smält eller inte!!!

Är det för mycket begärt liksom???

Grrrrrr

//Häxan Sur-Tant, även kallad B-bagar Berta.

• Norrskensflamman

Sådär, nu har jag bakat hela dagen. Jag har än en gång bevisat att jag är urusel i köket. Två sorters småkakor varav en blev bra, en blev sådär och så två tårtor. Inte alls ens i närheten av Bruttans tårtor. Nej ooooo nej. Ena blev riktigt bra dock, det var den som jag köpte färdig. Färdiga bottnar alltså. Var bara att sätta fyllning (marsansås ena lagret, sån där som man vispar ihop kall med mjölk) och mosad banan med lite grädde andra lagret. Allt täcktes med vispgrädde, mandarinklyftor och riven blockchoklad.

Sen skulle jag då göra marängtårta med rivna äpplen och grädde mellan. oh my God. En riktig utmaning för B-bagar Berta... Det stod inte att smöret skulle vara smält, men när jag rört ihop det rumstempererdade smöret med sockret och insåg att det blir aldrig "pösigt" så började jag misstänka att smöret skulle nog varit smält. Så jag stoppade in bunken i mikron. Det var bara det att jag hunnit sätta dit äggulor också........

Så smeten blev aldrig pööööösig

Marängen blev nog rätt okej, men när jag gräddat allt och det svalnat och jag skulle få bort marängbotten från bakplåtspappret så gick det rent ut sagt åt h-vete!! Det bara smulade sig och gick sönder och ville inte släppa riktigt.

Alltså, hallå; kan någon förklara för mig hur man gör det där när man delar "sockerkaksbotten med maräng på toppen" i två delar och har den ena som botten och den andra som lock?!?!?! Vad är det jag missar? Ska marängen vara uppåt eller neråt i bottenlagret, och HUR får man bort botten/locket HELT i ETT stycke från bakplåts pappret? *totalt förvirrad och nedslagen av mitt misslyckande*

Jag lappade ihop så gott jag kunde, grabbarna på jobbet brukar inte vara så kräsna, så jag hoppas det är okej.

Usch! jag hatar att baka, jag hatar att laga mat och jag hatar att fylla år

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans