Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jag får inte upp sidan men står det att man inte får äta paracetamol när man försöker bli gravid och är gravid?
    Så fall går det rakt emot vad jag fått lära mig och jag käkade Alvedon=paracetamol, lyckades bli gravid och få en normal dotter.

passionsblomman skrev 2010-11-08 15:14:53 följande:
    Fan, alltid är det nå´t! www.svd.se/nyheter/inrikes/varktabletter-kan-...Hur många pkt Panodil gick inte åt under min sprayochsprutning då? Eftersom det var det enda jag fick ta. Och såänningshuvudvärken? Migränen? allt det där som man bara tar paracetamol för, eftersom Ipren o likn är no no. (och dessutom omöjligt eftersom det triggar igång magkatarren igen på ett kick)Summa summarum: tig och lid, helt enkelt.

• lanovia 08

Ville bara säga Blommis att du nog inte behöver oroa dig för den biten.

• lanovia 08

Mmm mysig men enerverande tradition, jag blir ju som en barnunge.

Ninnnis skrev 2010-11-08 10:26:13 följande:
    Lanovia, hoppas maken får må bättre nu. Din födelsedagsaktivitet kommer kanske väldigt lägligt för er båda två? Spännande, för övrigt. Mysig tradition

Idag blev det bara halv rep för maken ville ha hem mig. Han utrycker sällan sådana känslor utan brukar skicka iväg mig på aktiviteter istället, så när han ber om något sådant kommer jag snabbt hem. Nu skall vi sätta oss i soffan lite.
    Alltså hinner jag inte kommentera vad alla skrivit.
    Vi skall komma tidigt i säng idag för att rusta inför en ev orolig natt. har varit dåligt sista nätterna.

• lanovia 08

Fru sy som Hvidis sa ingen graviditet är den andra lik. Känn dig inte som en dålig människa bara för att du inte orkar jobba heltid. Och du pressa dig inte mer än nödvändigt, tycker du skall ringa BM redan imorgon och förklara hur du känner.
    BM borde verkligen förstå dig, hon ser ju alla möjliga gravidsymptom.

Och du tänk inte, alla andra klarar ju... Ja visst jag klarade jobba heltid, jag klarade av väligt mycket när jag var gravid och mådde relativt bra. En annan måste vara heltidsjukskriven och däremellan finns det 1000-tals varianter.
    Vem vet nästa gång kanske det är jag som inte orkar.

Sedan förstår jag att det är surt när du så gärna vill jobba och vill ut att träffa folk. men då kanske 50% är en utmärkt lösning? Du och barnet är viktigast nu. *massa kramar*

• lanovia 08

Hurra vad ni är bra Bruttan!!! Heja! Hoppas nu de lyssnar på er.
    Det är så himlans viktigt att ungdomarna har något att göra.

Här har vi ett gäng barnrumpor på typ 10 år som står och hänger utanför Netto. De gör ingen något ont, men jag blir beklämd varje gång jag ser dem. De står där och tror att de är så himlans coola och tuffa. Orden de använder är rent av patetiska, fast det fattar ju inte dem.
    Varje gång jag ser dessa gäng undrar jag, var är föräldrarna??? Finns det verkligen inget annat för dessa barn (kan inte ens kalla dem ungdomar) att göra???

• lanovia 08

Gissa om jag blev full i skratt i går kväll efter att spillevinken hade somnat. (kan inte sluta använda det namnet på henne med tanke på hur hon är till sättet ).
    Visst att man kan hitta henne i alla möjliga ställningar efter att hon somnat, som Pippi Långstump, hela kroppen upp på kudden etc etc.
    Men igår tog hon nog priset. Kolla under mina starka bilder.

• lanovia 08

Villemoa skrev 2010-11-11 09:49:07 följande:
    Inga känningar så långt ögat kan nå, ska till BM strax. Fru sy: inboxar dig senare!

Hoppas allt går bra. Så klart du inte har några känningar, än är det ju några dagar kvar.
    Men kommer hon inte på måndag blir det nog i morgon, då får hon ett häftigt personnummer. 101112
    Är det någon som gissat på imorgon?

• lanovia 08

Tack för gulliga kommentarer om vårat busfrö. Igår fick vi en rolig bild igen, lägger in den här också om ni vill skratta lite.
    Här har hon lyckats ta sig in under matstolen, den är av Hokuspokusmodell och har inga höga ben utan det är dubbelvikt som gäller även för henne om hon skall komma in under.  När hon tatt sig in där och bara sitter och gurglar av skratt då blir man så lycklig själv.

• lanovia 08

Heloise *kramar* det finns inte ord jag kan skriva för ta bort er oro. Jag kan bara be och hoppas att skadan inte är för stor.

Vad bra att ni tog er ut och åt med vänner igår. Helt rätt! Ni måste samla krafter på de sätt som går.

• lanovia 08

Villemo vad skönt att Puerto ligger som hon skall ännu ett tag. Nu är det inte många dagar kvar.

Tänkte förresten på dig och Puerto här om dagen när jag var på Öppna förskolan för då var det en liten tjej där som hade ett namn som var väldigt likt det ni planerar till Puerto.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans