• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Bruttan: men vilken pinsam lärare och skrika med bulle i munnen!! Hur gammal är hon, 2½?

En hälsning till lilla M: jag är så stolt och glad, både som förälder och lärare, över att du vågade berätta för mamma om din lärare som beter sig på ett sätt som verkligen INTE är okej!! Tänk om fler elever vågade göra som du! Det ska bli jätteroligt att träffa dig i Liljeholmen om två veckor, det ser jag fram emot!

• Villemoa

ingenjörsbruden skrev 2010-10-09 12:32:44 följande:
      Glöm inte kläder på nederdelen....det kan bli så himlarns dragit annars....

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-10-09 13:28:34 följande:
    Fråga:När diskmaskinsreparatörsgubben äntligen bytt den trasiga pumpen på maskinen (igår)-är det inte lite dumt att det nu rinner ut vatten under maskinen?  (vilket det inte gjorde förut, det var att maskinen inte diskade färdigt som var problemet)*trött*

Det är ju VÄLDIGT dumt att det rinner vatten under maskinen. Hmm, undrar sa flundran om diskmaskinsreparatörsgubben vet vad han pysslar med....

• Villemoa

Flamman: men finns det inget stopp på förkylningar och elände hos er! Skickar massor med krya-på-er-kramar!!

• Villemoa

Lilla T då, hoppas hon kryar på sig snart!

Här är vi sällan sjuka men när vi är det så är vi det ordentligt! Kanske är det så hos er också.

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-10-09 18:25:33 följande:
    Ja, det är lite så hos oss också. Lilla K kom till mig och sa att T sover och att hon hade brett om henne med en filt. Sen när T vaknade så säger K: "Jag ska ta hand om dig T nu när du är sjuk" "Nej, då blir du också sjuk" sa T "Hörru, nu är det så här förstår du T, att ibland måste även småsyrror jobba för sina storasyrror, som när de är sjuka till exempel" svarade lilla K bestämt Syskonkärlek tror jag det kallas

Sötnosar!

• Villemoa

Aleta skrev 2010-10-09 19:22:39 följande:
    Gullungar! Suck igen, nu har jag letat hela dagen och hittar ingenting. Det värsta är när man verkligen tror att man har hittat rätt ställe och så är det inte där ändå. Jag har haft tre sådana idag och man blir sååååå besviken.

Usch, vad jobbigt! Hoppas du snart hittar det där viktiga pappret.

• Villemoa

Åh Heloise, sitter här och torkar tårarna! Underbara Helipanzer-familjen!! Duktiga, starka lilla Elise som gör framsteg. Klart du får va ego, du har liite annat att tänka på i dessa dagar. Vad fint att du ska göra en bok till henne! Många många kramar

• Villemoa

Ninnis: håller tummar och tår allt jag kan!!

Andbeyond: spännande med RUL!

Hvidis: håller tummarna för att samtalet ska gå bra idag!

Heloise: många, många kramar!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans