Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Sådär. Har hämtat K från dansen. Medan hon var där hann jag hjälpa T med svenskaläxan och det gick bra utan bråk. Puh! Hon har lekt med sin bästis idag och är på bra humör.

Dagens Lilla K-citat, som jag fått berättat för mig av förskolefröknarna: Barnen sitter och äter frukost. Fröken betonar hur viktigt det är att äta en ordentlig frukost. "Då får man stora muskler" säger Robert. Lilla K funderar ett ögonblick och svarar: "Jag har inga muskler, jag har bara tissar"

Den ungen förgyller mer än bara min vardag ♥

• Norrskensflamman

Imorgon får ni hålla tummarna för mig och maken riktigt hårt. Vi ska på ett "bedömningssamtal" på närpsykiatrin här på orten. Vet inte vad det innebär, men jag tror det är någon sorts bedömning om hur snabbt vi behöver få komma till länssjukhusets vuxenpsykiatri för att börja rota i problematiken och ev. diagnoser.

Vi ska få träffa en "skötare". Känns sådär... Vet inte riktigt vad som menas med det och vad som ska behandlas och göras imorgon. Famlar lite i mörker. Men det fixar sig väl.

• Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2010-10-04 18:16:44 följande:
    Flamman, Intressant det där med tonårs- och sjuårs"kriser". Det hade jag ingen aning om.
    Jag har hört om det "lilla tonåren" men jag trodde det var i sexårsåldern. För T började det ju just vid sex år. Nu har det gått 1½ år och håller fortfarande på.

Hoppas jag kan ta henne genom detta och ge henne så mycket själförtroende och självkänsla och trygghet att själva puberteten inte blir så himla jobbig för henne. Man är så himla rädd att inte räcka till.

• Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2010-10-04 18:18:33 följande:
    Häftigt med nobelpristagaren i medicin, förresten. Min fina make ringde mig på morgonen när han hörde det. Jag var på väg till VUL och han hävdade bestämt att det var ett tecken
    Håller med maken. Det måste vara ett tecken
  • Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-04 18:28:36 följande:
    Jag har fått sms från Heloise:"Vi har träffat neopersonal, kirurger, läkare u name it".Detta är helt overkligt! Jullan skulle ju komma EFTER mitt pyre, inte innan!
    Ja eller hur?! Det blir ju vaddå, 2½ månad tidigare än beräknat, eller vad?!
  • Norrskensflamman
    andbeyond skrev 2010-10-04 18:53:23 följande:
    Oj så det går. Många Kramar till Heloise m familj. Skickar all positiv energi och böner er väg. Flamman: Jag har alltid varit ett grubblande barn, utåt sett alltid glad, mycket vänner som enligt mig ändå varit ganska ytliga. Var väldigt framåt och ambitiös. Men väldigt ledsen inombords. Tycker det låter som du hanterar det jättebra. Min mamma ville alltid "hjälpa" och "fixa". Och blev ledsen när jag inte kunde förklara varför jag kände som jag gjorde. Vilket ju gav mig dåligt samvete. Allt jag ville ha var en mysig dag med mamma då jag fick prata av mig och få kramar. Så att både hjälpa och ge kramar verkar vara en bra tanke från mitt perspektiv. Kanske ni ska ta en dag bara ni två? Åka på spa eller något och mysa och prata? Jag är i vecka 18 nu (17+2). Mår bra, blödningarna har avstannat för 2 dagar sedan så jag hoppas de är klara nu, hehe. Har fått rejäla foglossningar senaste veckan dock, ska försöka hitta akupunktör och så. Men är glad och förväntansfull inför måndagens RUL.
    Tack snälla Anbeyond för att du delar med dig av dina erfarenheter Betyder mycket för mig. Jag försöker lyssna, stötta och krama. Men när hon får sina raseriutbrott så har jag svårt att hålla mig lugn och sansad. Då "flammar" jag upp liksom. Och så är bråket igång. Hon har en tendens att försöka få sin vilja igenom konstant med sura miner, gråt och skrik, smälla i dörrar osv. Pappa ger vika. Inte jag. Sedan när hon (och jag) lugnat ner sig så kommer dessa tankar, när jag frågar varför det blev så fel och bråkigt. Det är då hon säger att hon vet inte, att hon är dum, dum, dum att hon hatar sig själv och att hon vill dö.

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-04 19:00:09 följande:
    Nytt SMS från Heloise:"Det blir snitt ikväll, de vågar inte vänta. "Käre gode Gud, nu får du ta hand om det här!HUR ska man kunna sova inatt?????jag vankar runt här som en oslalig ande!!!
    Åh Herregud, å Gode Gud, håll din vakande hand över Lilla Jullan och giv hennes familj styrka... *gråter också av oro*
  • Norrskensflamman

*torkar tårarna och sväljer hårt*

TAck föressten Andbeyond för tipset. Jag har också tänkt, och vill verkligen göra nåt mysigt med T, bara hon och jag. Problemet är att lilla K blir så himla ledsen och svartsjuk då, men jag ska försöka att hon får göra något annat skoj med pappa eller nån kompis och så passar jag och T på att göra nåt för "stora" tjejer

• Norrskensflamman
    dfk skrev 2010-10-04 19:18:29 följande:
    Oj oj oj.. Jag har inte varit inne på BT på ett tag nu. Alla tankar går till Heloise o Panzer!!! Stora kramar, tänker på er o lilla bebben!   Flamman, åh, vad jag känner igen mig i det du skrev om din dotter. Det gör ont i hjärtat när barnen mår dåligt i själen! Min yngsta dotter mådde väldigt dåligt hela VT i skolan, nu går vi till PRIMA där hon får prata och hjälp med sin ångest o oro. Vi föräldrar får också stöd. För hon har varit så arg och bråkig, det går ju ut över hela familjen. Till o från har man känt sig som en värdelös förälder! Jag skickar styrkekramar och du är en FIN mamma Flamman!
    Åh, Dfk tack för styrkekramar!

Jag minns din lilla tjej med prestationsångest. Har funderat hur det gått för henne. Så skönt att höra att det går bra och att ni alla får hjälp nu. Härligt att höra

Och Andbeyond: Nej, jag går aldrig iväg. Jag tar fajten, visst, oftast mår jag jättedåligt efteråt. Men jag ser till att prata med henne om vad som hänt, lyssna på hur hon känner och tänker och jag avlutar ALLTID med att säga att även om jag blev arg och inte gillar när hon beter sig illa, så älskar jag henne mer än något annat i hela världen och vill att hon ska må bra, vara glad inuti och utanpå och vara lycklig.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans