Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

muggles skrev 2010-10-19 16:06:18 följande:
    Oh tack för hjärtan! Känner mig lovebombad!

Man kan lätt råka bli det i den här tråden!

• passionsblomman

Ninnis, Men VA???
    Fy tusan vad skittråkigt besked!

Det är ju helt omöjligt att veta vilket ägg det är som är The Egg såklart-och det är väl för att de flesta äggen vi har inte är The One som det inte blir fler barn än det blir, men det du har i kroppen nu kan ju vara det, men jag fatttar att det spelar noll roll just nu.
    Men varje måste ju prövas, annars är ju hela grejen meningslös.
    Om du vänder på det, så har ju vart och ett av de som EA fått tillbaka visat sig inte funka-med det resonemanget vore det ju heller ingen idé att pröva med eskimåerna. vare sig för henne eller mig.

Men FAAN också att det skulle komma ett sådant brev! *kramar om en jättehård kram*

• passionsblomman

Jag lovar att de inte skriver så till alla! De siffror/chanser som just era embryon bedömts till gäller just er. Jag tror faktiskt de är ganska brutalt ärliga med allt det där i det här sammanhanget. De har noll att vinna på falska förhoppningar. och vi har noll att vinna på onödig förtvivlan som tas ut i förskott också. Därför poängterar de säkert.

Men jag förstår. Verkligen!
    Tänker inte komma med en massa "det kan säkert gå bra ändå". Du har dragit en lott i detta osannolika lotteriet och jag önskar dig högvinst av hela mitt hjärta. Hur det går får vi se och fram till dess håller jag dig i handen.

Miljoner kramar fulla av förståelse!!!

• passionsblomman

EA! Hejja hejja Glassbåten!

En dag i sänder tar vi! *kniper händerna hårt om EA´s och Ninnis*

Har haft glädjen att prata länge med Heloise i telefon och nu ska jag be en aftonbön för lilla finaste Elise och hennes andning och piggelinhet och allting och för HeliPanzer också såklart. Imorgon blir en tuff dag med massor av tester och team och nålar och skit, så då behövs det en amssa sammanhållning inombords för både pappa som inte är där, mamam som får stå bredvid och Elise som de ska sticka i och peta på.

• passionsblomman

Fru Bygg; om bara det skulle skrivas när något är "värst i hela ens liv" eller helt as-jobbigt, då skulle det här bli en outhärdlig tråd!

Det jag gillar med våra snack är att där faktsikt ryms hysteriska skrattutbrott åt helt osannolika skämt samtidigt med sprutande tårar, molande värk, gastkramande ångest och värkande oro, mitt i sprittande glädje, spänd förväntan, stilla eftertanke och urlakad trötthet.
    Om du inte skriver din del och dittt liv, så blåser du ju oss på DIG. Fattar la du!

• passionsblomman

Hvidis, OJ vad många gravida på jobbet!

Ninnis, klart de valde värstinsuperembryot! Ett som är fett bra och har grymmaste fästförmågan ever seen in the history of human eggs.

Vår eskimå tappade en cell vid tiningen, och blev då trecelligt. Undra om det kan vara det som gjorde sexcelligheten för EA´s? För då blir det ju sex när det delar sig vidare?

Dfk, vad OERHÖRT spännande att träffa sin aldrig träffade syster! Åh vad roligt!

• passionsblomman

Fru Bygg skrev 2010-10-20 12:05:52 följande:
      Förlåt att jag inte skrivit om allt! Jag är bara så ovan vid att ha en så stort gäng med underbara tjejer som bryr sig om en och inte sviker sen. Har bara haft så dålig erfarenhet av tjejkompisar, så jag har inte vågat tro att ni kommer att vara där för mig i vått och torrt. Jag vet att det är dumt tänkt, men jag ska försöka komma över det.

Du, ta och vänj dig!

Jag satt just och sa till min jobbcoach att "det är HELT osannolikt men alldeles underbart att man kan hitta människor somblir ens bundsförvanter i tillvaron genom att hänga på ett internetforum" Ni bidrar SÅ mycket i mitt liv!

Fortfarande: om inte Ninnis och andra tjatat halvt hål i huvudet på mig, hade jag nog kanske aldrig ringt det där samtalet som ledde till inseminarierna och nu är det IVF-vilket jag verkligen aldrig tänkt ge mig in på. Inte för att det blivit som jag vill ändå hittills, men själva poängen är att saker i mitt liv faktiskt påverkas av att ni finns.

Och en annan sak: om din svärmor bor 300 m ifrån er så är hon inte en liten del av ditt liv!!! Sådana faktorer kan ta sig oerhörda proportioner och bli energislukare man helt enkelt måste ta sig till botten med. Kolla Bruttans insmygande svärfar!
    Och din svärmor behöver uppenbart få lite bättre gränsuppfattning och perspektiv på rimligheten i sina krav och förväntningar. Jag kan säga att några 300 m för min del hade varit en total omöjlighet. Jag hade antagligen skallat svärmor vid det här laget då.

Och blåsljud på hjärtat är ju en skitläskig sak! *ryser*

Heloise och jag pratade om det här inatt, att man ibland känner att man inte ska komma med sina jättetraumatiska supergrejor och nocka hela tråden liksom. Som Heloise kände med sitt nattångestinlägg i förrgår. men vi VILL ju dela både stort pch smått, i vått och torrt.
    Och skillnaden på om allt bara blir ett evigt gnäll och malande från ens egen sida, tror jag ligger i att man märker ganska väl om någon verkligen bara sitter och ömkar och neggar JÄMT eller om det blandas lite av förtvivlan och tillförsikt i ens liv.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans