Fjällbruttan skrev 2010-10-04 21:45:19 följande:
Lite efter är jag minst sagt...Men, det låter EXAKT som stora I i den åldern!Det var skitjobbigt och ett jävla liv rent ut sagt...Kramar om dig Flamman, förstår verkligen hur du känner det!Har själv suttit i samtal på dagis med föreståndaren som berättar att stora I bara sitter i ett hörn och säger att hon ska ta livet av sig och bara vill dö...Detta i samband med skilsmäsan från ärkeaset...och i samma veva så tog en tjej i byn livet av sig så stora I hörde mycket om just det.Gissa om man känner sig som världens sämsta mamma...Jag lyckades få stora I att gå och prata med vår skolsköterska och det hjälpte litegrann och sen har jag pratat och pratat med henne...och nu är det underbart med lagoma vidriga tonårsgräl Du är världens bästa mamma till dina barn och jag kommer alltid att tycka att barn behöver krav på sig hemma för att de ska känna att de är en del i familjen och att de BEHÖVS för att familjen ska funka och vara komplett!KRAM
Tack för att du delar med dig Fjällis, känns lite bättre att höra att man inte är ensam...
Ja, min filosofi är också det att ställa rimliga krav utifrån ålder och förmåga är ett tecken på kärlek, det visar att du är en del av familjen, du är viktig och du behövs. Men runt omkring mig har jag många som tycker fri uppfostran är så bra och "låt barnen vara barn" och "nå men låt dom göra si och så, vad sträng du är" och allt möjligt sånt, så det är klart att man börjar tvivla på sitt föräldraskap.