I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Hvidis: duktiga lilla E
Hoppas illamåendet ger med sig. För mig gjorde det det i 15 v tror jag.
Hvidis: duktiga lilla E
Hoppas illamåendet ger med sig. För mig gjorde det det i 15 v tror jag.
Både jag och T blir hemma imorgon. Men jag måste tyvärr till frissan, går inte att avboka eller ändra, för hon är bara här i stan ibland. Hoppas jag är lite piggare på e.m då jag har tid hos henne. Behöver ju iofs bara sitta där och bli ompysslad. Får väl trycka i mig Alvedon innan jag far dit.
Åh så underbar hon är lilla Elise ♥ Så perfekt, så fulländade små fingrar och vilken pussmun OJ, vad stolta föräldrar ni måste vara P o H! Syns ju lång väg att det där är en Supergirl, stark och klok
Panzer, stort tack för din fina, fina skildring av hur du upplevde denna dramatiska förlossning! Jag har tänkt mycket på dig och funderat på hur mannen upplever såna här situationer, nu vet jag hur DU upplevde det. Stark är vad du är. Urstark.
Hälsa Heloise så mycket, hur mår hon nu? Känner hon sig helt söndertrasad? Skickar många kramar till henne.
Bruttan
Jag är djupt chockad! Va FAN är det för jävla pucko till lärare?!?!?! Riktig jävla mobbing och sen så undrar man ju om hon är HELT bakom flötet. Jag menar, jag är inte lärare eller pedagog eller van vid barn, men nog FAN fattar jag att vräka ur sig såna saker är att 1) Bryta mot tystandsplikt och etik 2) En fruktansvärd kränkning mot den drabbade (om nu inte han eller hon uttryckligen sagt att de vill att läraren berättar detta i klassen?) 3) En ypperlig grogrund till mobbing!!! Suck... Vicket jävla stolpskott
Jättemodigt av M, ja rent av ädelt att hon tillåter dig ta tag i detta. Vilken kanontjej, men så är hon ju också din dotter ♥
Du ska inte oroa dig för mötet i morgon, du har ju rektorn på din sida. Behåll bara LUGNET. Har du tur blir HON hysterisk och gör bort sig för all tid och evighet... Kapa henne till fotknölarna bara, men med lugn och värdighet. Det fixar du
Ninnis: Wow, fjorton ägg! Allt verkar ju lovande så nu håller jag tummarna allt vad jag orkar *nyper, nyper, nyper, nu är tummetottarna blåsvarta*
Blomman; maken Stackarn... och inte får han nåt medlidande varken från dig eller oss... Här *skickar över en smarrig kanelbulle till Blommaken, liiite skuldmedvetet*
Har huvudvärken släppt för dig eller kommer det vara så nu ett tag pga hormoner eller? Och hur mår Blompojken efter den våta utedagen?
INgis: hoppas ni kommer igång och prata, annars så kontakta familjerådgivning.
Bruttan, det där tror jag är jätteviktig och sant att om man har inställningen att man SKA hålla ihop, no matter what, så då fixar man det. Om båda har den inställningen. Det har jag och maken, därför orkar man hålla på... Fastän det lättaste kanske hade varit att bryta. Men vi råkar älska varann, i nöd och lust faktiskt. Och det är speciellt.
Och nu har han åkt iväg och köpa bil åt mig
Ber om lite tumhållning nu att bilen ska vara precis lika fin som på bilderna och som de beskrivit den, att det inte ska vara några fel som uppdagas och att det blir ett lyckat köp.
Bilen står i Örebro, så det är en bit för maken att åka. *orolig*
Idag har T och jag varit hemma sjuka. Ögonen är fortfarande rödmosiga och hon har 37,5 i feber, även om det kanske inte är feber direkt.
Lilla K fick också vara hemma för hon kom på morgonen till mig och sa "Mamma, min näsa är full med SNOR" Själv var jag så dålig imorse att jag inte orkade föra henne till dagis, och maken sov så gott att jag inte hade hjärta att sparka honom ur sängen. Så lilla K har varit hemma med oss idag. Mys.
Nu känner jag mig mycket bättre ikväll. Men halsen gör ont. Få se hur det blir imorgon.
Tror inte att jag kan skicka T till skolan, ögonen är lite för röda. De är ju livrädda för ögoninflammation påskolan. Så då blir jag hemma och passar på att bli helt frisk själv. För imorgon kväll är det ju TJEJFEST
Just det, ryggen Blomman, hur är det med ryggen?! Har du nåt som du kan smörja, typ liniment eller nån smärlindrande kräm? Tigerbalsam?
Daa: Hej, hej, läget?
Daa: håller tummarna att FK tar sitt förnuft till fånga nu.
T är sur, för hon vill påskolan imorgon. De ska åka skridskor nämligen.
Och K är hur pigg som helst. Har inte hostat eller snorat mer. Hon kanske får gå på dagis imorgon om snoret inte kommer tillbaka.
Men jag och T blir hemma.
Jag ska till frissan imorgon e.m. så jag får nog ordna barnvakt till T.
God morgon i arla morgonstund!
Här är vi fortfarande lite rödmosiga i ögonen, småsnoriga i näsorna och sträva i halsen och kraxiga. Dessutom har jag fått mens 7 dagar för tidigt, så jag har skitont i magen dessutom. Varför ska vi pressa oss och gå till dagis, skola och jobb då?? Nä, det får bli en hemmadag i sängen.
Lycka till Bruttan idag!
Leksi, jobbig besked för kompisen. Men de vet i alla fall vill och har tagit ställning i den frågan. Alltid något. Vi får hoppas på det bästa. Kram!
Hallå i tråden'! Skicka hit lite pizza, för jag vet verkligen inte hur jag ska kunna fixa lunch och middag till mina stackars barn Jag trodde min förkylning hade vänt, har t o m mejlat till jobbet att nu är det bättre, jag kommer på måndag.Men nu har näsan korkat igen IGEN, halsen svider och jag har värsta skallebanken (KAN vara menshelvetet i o f s). Hur somhelst blir det ingen tjejfest för min del och ungarna får vara hemma också. Katja hade nog kunnat gå på dagis, men ärligt; jag ORKADE inte föra henne, jag mår apa
Maken är i detta nu på väg hem med min nya pärla. En Honda Accord Sedan -06 ljusblå silvermetallic som gått 6900 mil och haft en ägare, är mycket pedantskött och SOM NY!!! sa maken (han är kräsen och petig av sig när det kommer till bilar). Han flög ner till Sthlm igår kväll, övernattade hos kompisar i Uppsala. Åkte buss från tågstationen i U-sala till Enköping imorse och sedan tåg från enköping t Örebro där bilen stod. Han blev INTE besviken över bilen, och jag litar på honom när det gäller det. Så nu kör han från Örebro till U-sala. Övernattar där hos polarna och så kör han de 100 milen hem imorgon.
Något som känns bra är att han fått klara sig själv med flyg, buss,tåg. Sånt är för honom ett jätteproblem, det är alltid jag som måste prata (han tror haninte fixar språket) och han vägrar åka tåg och buss. I Ry åker han aldrig allmänna transporter som buss, tåg eller tunnelbana. Gillar inte att "beblanda sig" med folk som han inte känner. Fråga mig inte varför, vi har alla våra nojjor antar jag. Denna gång tänkte han att jag skulle följa med, men jag kan inte pga av jobb och nu är ju både jag o barnen sjuka så han fick åka själv. Sen tänkte han, som vanligt be sin kompis i Uppsala KÖRA honom till Örebro. Kompisen hade säkert gärna gjort det, precis som min man skulle gjort samma för kompisen om han blev ombedd. Men jag förklarade för maken att kompisen förlorar lätt 1500 spänn på att ta ledigt från jobbet, plus bensin, plus att han kanske inte får ledigt från jobbet. Jag visade att buss + tåg tar 2 timmar och kostar 200-250 kr. Är det verkligen inte bättre att offra sig lite och stå ut med det istället för att besvära stackars kompisen. Som ändå är snäll och hämtar från flyget en torsdagkväll??? Han insåg själv det och svalde sin nojja för språk och buss och tåg och det har gått hur bra som helst.
För er verkar det som en baggis, jag är medveten om det, men för min man är detta ett STOOOOORT steg framåt och kommer påverka hans självkänsla positivt (och göra livet lättare för mig) Antar att en sån här liten grej blir stor och känns som ett berg att bestiga för en som har den problematik som min make har. Säkert svårt för andra atst förstå. Men jag förstår. Så nu är jag stolt över honom
INtresseklubben antecknar febrilt... eller inte kanske....
Kram alla!