• Ninnnis

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Alltså...

Jag hade ett CB liggande hemma så jag smygtestade imorse. Det var ett plus...

Jag vet inte om det är tillförlitligt eftersom vissa menar att ägglossningsprutan kan sitta i upp till 14 dagar och ge falskt plus. Det känns helt overkligt. Vi vågar inte riktigt tro på det utan inväntar tesdagen imorgon, men det var helt underbart att se ett plus för första gången i mitt 33-åriga liv...

• Ninnnis

Fru E, vad tråkigt med din mormor! Jag beklagar verkligen Min mormor gick ju bort under nedregleringen, och det gör mig ledsen att hon aldrig kommer att få träffa våra eventuella barn.

• Ninnnis

Jag tog Pregnylsprutan kl.22 igår för två veckor sedan. Det vore ju egentligen konstigt om den sitter kvar i kroppen idag eftersom vi har TD imorgon, men det är kanske skillnad när man testar med blodprov?

Usch, jag får lite dåligt samvete om det nu är så att jag plussar på första behandlingen. Det skulle ju vara din och Blommis tur först... Men om ni också plussar nu så är det kanske ok?

*fortsätter hålla handen*

Och nej, inga symptom förutom lite molvärk och liiiite ömma bröst (men inte mer än vad jag har haft under hela behandlingen). Jag känner mig väldigt ogravid och var helt sker på att det inte har fungerat. Nu vet jag ingenting längre...

• Ninnnis

Vill helst gå i idé tills de ringer imorgon... Vi ska köra en sväng i skogen och sedan fixa lite hemma, hoppas jag kan behålla förståndet bara

• Ninnnis

Först tänkte jag "men herregud, jag är ju gravid!" Jag sprang hulkande in till maken och grät jag av lycka, sedan stod vi bara och kramades en lång stund. Men sen började jag noja över att det måste vara något fel, läste lite på FL (fy mig!) om Pregnyl och nu vågar jag inte tro att det skulle vara sant.

Jaja, imorgon får vi veta. Mot skogen!

• Ninnnis

TACK fina ni! Vi går runt och ler fånigt här hemma, samtidigt som vi vill invänta morgondagens blodprov innan vi vågar ta ut något. Men det känns alldeles underbart att vara så nära...

• Ninnnis

snaily skrev 2010-10-24 12:28:54 följande:
    Hej Ninnis!Sporadisk smygläsare från granntråden lägger sig i! Jag tycker det där låter MYCKET plussitivt! Enligt vad jag läser på FASS så är det högst osannolikt att du skulle ha Pregnyl kvar i kroppen efter 14 dagar. Jag testade (svagt) positivt 14 dagar efter mitt ÄP (borde varit knappt 16 dygn efter Pregnylsprutan). Jag tror att du är gravid! Håller tummarna för att blodprovet säger detsamma!

Tack!

• Ninnnis

Jag har varit och lämnat blodprov, så nu är det bara att vänta...

De ringer maken och vi har bestämt att han inte ska berätta förrän vi ses hemma ikväll. Jag orkar inte ta emot ett negativt besked på jobbet.

Jag håller tummarna stenhårt för Blommis folliklar, Fru E´s embryo och Hvidis inskrivning!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans