• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Daa: för att få fram terriern i dig ska du tänka på den där surgubben på ditt jobb, ha honom i åtanke hela tiden du pratar med FK. Annars påminner jag dig gärna om honom
    Det är ju inte klokt att det ska ta 6 veckor att ompröva ditt beslut! Hur svårt kan det vara liksom!?

Blommis: skit för urusla pannor, huvudvärk från helvetet och vånda över ekonomin! Håller med Ninnis, och det gäller dig också Flamman, ni är förebilder som kvinnor och mammor! ♥

Fru sy: klokt beslut att hoppa över julmarknaden om du vet med dig att du bara kommer stressa. Förstår dock att det var ett jobbigt beslut att ta.

Flamman: ha det så kul på körövningen!

• Villemoa

Besöket hos bm gick bra. Järnvärdet bra, SF-måttet ökat från 30-35, vikt +2kg sen förra gången (totalt 8kg hittills) MEN bebisen ligger fortfarande i säte. Så nu har jag fått inbokat vändningsförsök den 1 november. Fortfarande kan ju bebisen vända sig men jag tror att hon ligger där hon ligger och kommer så fortsätta göra. Har mentalt ställt in mig på kejsarsnitt. Så är det, ut ska hon på ett eller annat sätt och det viktigaste är ju att hon mår bra.

• Villemoa

Jag måste ha en lugn attityd inför ev snitt för annars tror jag att jag freakar! Det är inte så mycket snittet i sig som gör att jag inte vill ha nåt utan det ligger mer på ett känslomässigt plan.
    När Moa föddes fick jag inte ha henne hos mig eftersom hon inte andades. Sen när de kom in till mig med henne fick jag bara ha henne hos mig en liten stund innan hon var tvungen att ligga på värmebädd för att hon hade låg temperatur. Det har alltid varit jobbigt för mig, att jag inte fick ha henne hos mig.
    Om det blir snitt så vet jag att jag kommer att få ha bebisen hos mig en stund men inte när jag är på uppvaket med största sannolikhet, utan där får jag ligga själv utan vare sig man eller barn. Vetskapen om att eventuellt även denna gång inte få ha mitt barn hos mig får mitt hjärta att brista.
    Nu kanske jag helt målar fan på väggen men denna info har jag fått från bm och från andra som gjort snitt på det sjukhus jag ska föda på. Jag vet att jag inte borde ta ut nåt i förskott innan jag vet hur det blir men tanken gnager.

• Villemoa

Daa skrev 2010-10-21 17:56:45 följande:
    Jag håller med. Principen gör att jag ser rött och reser ragg och alla sådana där metaforer för ilska. Ska berätta för chefen om brevet imorgon (han känner inte till det utan ville bara att jag skulle åka hem och vila eftersom jag haft några tunga dagar) och se vad han säger. Kanhända att han känner lite skuld till situationen.

Håller med. Det är en principsak att varje gravid kvinna borde få vara hemma innan förlossning om det är så att kroppen inte orkar med. Inte att bli omprövad hit och dit och får höra att man inte är sjuk utan gravid....

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-10-21 18:12:56 följande:
    Villemoa, usch, jag förstår precis vad du menar och hur det måste kännas med den tanken, att inte få ha barnet hos sig. HOPPAS det går att vända envisingen!Daa, *reser raggen i full sympati*

Mmm, jag också. Men den här lilla flickan är lika envis som sin storasyster

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-10-21 18:26:08 följande:
      Har de ärvt detta på mödernet eller fädernet tro?

På födernet, absolut inte på mödernet *visslar*

• Villemoa

Fru sy: det låter som att det är fogarna som bråkar med dig. Då kan det kännas i ryggen och ner i benet. Så har det gjort för mig. Om du känner dig lite orolig så ring bm, bättre att fråga och få svar än att undra och oroa sig! Kram

• Villemoa

Ninnnis skrev 2010-10-22 09:29:04 följande:
      Puerto?!

Jag tror lanovia menade att skriva pyret

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans