Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Flamman, det gäller att hålla koll på triangeln hörru.
    Spindlar, bälten och annat krafs får de väl hålla reda på själva.

Heloise, fina lilla Elise! ♥ Gött är att se att mamma-reflexerna är i full funktion. (som om jag nånsin tvivlat...)

Ni andra, det är pga att det akuta snittet mitt i alltihop utvecklades till ett katastrof-dito, så de fick lägga ytterligare ett snitt på stackars heloise. Livmodern krampade så svårt att de inte höll på att få ut lillstumpan.

Jag säger kanoter, men kanötter var mycket roligare. Ibland tar jag nya varianter just av den anledningen. Livet blir roligare med roliga ord. *vinkar till I´m yours*

Jag tycker faktiskt inte det var konstigt att Geir hängde löst idag. Det var hans sämsta gång och inte ens han har råd att missa i det här starfältet. Alla är duktiga, så man måste vara på topp. Linda gjorde hundra ggr bättre sista gången hon sjöng. Henne kommer jag att sakna, on verkar skön.

• passionsblomman

Panzer, den där har jag texten sparad på datorn. Jag har haft den ute på BT för länge sedan. Någon sa att det är en råttan-i-pizzan-myt, men det skiter jag i, den är hysteriskt rolig ändå.

Vattkoppor? Ja men DET var ju pecis vad som fattades. Tur att ni inte bor på Haiti, för där är det ju Koleran som härjar som bäst...

Jag får inte hänga med er idag, för vi M-Å-S-T-E städa det här råttboet idag. Vi har inte gjort undan hela huset sedan sambon fyllde år och det är väl i allafall 6 veckor sedan.
    Nu ska min mamma komma imorgon så man får ju skärpa sig.
    Varför behöver vi sådana piskor för att städa allt och inte bara det värsta?

• passionsblomman

WHAT!!!
    Jag VISSTE att jag satt och missade viktigheter medan min dator vägrede låta sig kopplas upp igår och idag!

GRATTIS NINNIS! Käre gode Gud, var så barmhärtig att det inte är falskplus utan FET-PLUS!

Vad dåligt samvete beträffar, så fattar jag precis vad du menar, för jag skulle förmofdligen känna så själv inför andra som försöker. oavsett när jag plussade. Som att man vill ha någon slags rättvis turordning, och att varje plus blir som ett hån för den som ännu inte lyckats.
    Men du, lägg bort den känslan och lita på att vi andra gläder oss med dig! 
    Jag försöker tänka att varje lyckad IVF faktiskt talar för att det är någon vits med att ens försöka. 

• passionsblomman

Ea, fy vad tråkigt med mormor!

Min farmor fick aldrig se min son heller. Hon tog sitt sista andetag medan jag höll henne i handen och jag satt och kände bland de första av sparkarna i magen. En otroligt stark stund.

Imorgon blir det spännande två gånger-både när jag ska få höra hos gyn ifall där är några folliklar än, och när jag kommer hem därifrån och får veta hur det gått för Ninnis.

Heloise, haha, Arga Babyn Ryter Till, rena boktiteln!

Fru sy, ja se till att få odlat och kollat!

• passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-10-24 21:19:18 följande:
    Blommis, älskade vän, kan du uppdatera mig *styrker förvirrat håret bakom öronen*: var i fasen är du nu Du har nedreglerat hormonsprayen, och nu väntar vaddå, test av folliklar och sen...? Äggplockning? *Blir helt nervös och stirrig, varför blandar jag ihop allt hela tiden...?*  

Du, man hänger ju knappt med själv i alla steg i det här, så HUR ska i andra kunna göra det!

Jag har tagit min femte spruta idag (av vad som brukar vara tio). Imorgon ska vi göra VUL för att se att det växer folliklar och att de ser lagom stora ut. Man har då chans att ändra styrkan på dosen man tar, ifall det behöver boostas. Jag har också för mig att det är imorgon jag ska ta ett blodprov för att kolla hormonvärdena, men det kan vara först om ett par dagar också. jag minns fasen inte...
    Om allt fortskrider som det ska så blir det sedan en ÄL-spruta (Ovitrelle) i helgen och sedan ÄP typ på måndag. Allt detta återstår att se.

Jag är helspänd inför morgondagen. Fatta vad snöpligt ifall de säger att det inte finns några folliklar alls och jag genomlidit all huvudvärken helt i onödan.

• passionsblomman

Nu har jag kört fram och tillbaka till Kalmar.
    Bara för att få veta att det -än så länge-bara finns tre stackars folliklar. En på ena sidan och en på andra.
    "Oj då det här var ju snålt" som gyn sa.

Så nu har jag

*sagt ett käckt "jamen du sa att det alltså kan dra igång lite senare ibland och att det inte är kört, så då är det ju inten idé att deppa ihop"

*Gått till bageriet bredvid mottagningen och köpt tröstfika

*åkt hem med en bedövad känsla men bestämd över att inte gråta.

*ringt sambon-och storgråtit. (vem fan trodde jag att jag skulle lura?)

Ja, och så måste jag ju prata med er såklart.

Det är ju så att de kan ändra dosen av Menopuret och hon skulle ringa CvL redan idag, förutom att de får mitt blodprov på posten imorgon. Jag skulle bli väldigt förvånad ifall de inte ringer tillbaka idag och meddelar att jag ska gå upp på maxdos.

Sedan får jag alltid mina frågor i skallen när jag redan gått därifrån. Kanske för att allt går så fort där. det är liksom aldrig "ja, är det nu någor du undrar?" utan "jaha, då hör vi av oss med hur det blir"
    Så nu undrar jag om man tex kan få spruta fler dagar än tio och dra ut på det, eller om man får nöja sig med den ynka skörd man får. Inte kom jag mig för att fråga om och isåfall när jag ska komma tillbaka på nytt VUL. Det måste jag ju rimligen antar jag.

Och jag vet jag vet jag veeeet att "det räcker med ett guldägg" men jag vet också att de ju vill ha fram ett tiotal-inte tre-och att mina nio folliklar sist bara blev två embryon som dög till slut. Så det känns inte så kul just nu.

• passionsblomman

Tack för kramar och omtanke hörni!

Jag är ju i ett läge där jag fatiskt inte kan göra nånting alls själv för att påverka det som ska hända, så jag gör väl bäst i att försöka låta bli att deppa och istället hoppas att det kan ordna till sig. Men det är en långdragen nervpärs det här.

• passionsblomman

Ninnis, jag hoppas du inte tänker hålla oss på halster och i ovisshet ända till i morgon? Utan BERÄTTAR ikväll vad det är de meddelat din make!
    Det är nu det passar med "spänningen är oliiiiiiidlig"

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans