• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Heloise: underbara nyheter att de inte hittat nåt hos allas vår lilla fighter! Och vad den där läkaren anbelangar så kan han vara snygg bäst fan han vill så länge han gör det han ska!
    Jävla kärringar att sticka Elise så hon blöder   Tur att hon är duktig på att protestera och det med all rätt! Härligt att se både och i inlägg från dig!!

Hvidis: ååååh vad underbart med fladder!!
    Om allt är bra med bebisen vid ett ev snitt så kommer hon att läggas på mitt bröst så liiite snusa får jag ju vara med om.

• Villemoa

Inatt har det snöat massor här!! Vi har säkert en decimeter snö utanför fönstret, känns ju lite som i tidigaste laget. Men Moa är glad iaf

Fick igår ett meddelande om att en kompis åkt in till bb, hon väntar tvillingar och så sent som imorse hade inget mer hänt mer än att de ligger och väntar. De har en dotter också som är 1½ år så de kommer verkligen få fullt upp!

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-10-22 10:30:44 följande:
      Tack Villemoa. Funderar på att ringa till bm i eftermiddag, samtidigt känner jag mig lite dum att ringa och fråga känns liksom inte som de kan svara så mycket. Hoppas att det bara är molvärk eller som du säger fogarna.Här snöar det för fullt nu, det är vitt på marken men inte 1 dm precis. Är ju mysigt att sitta inne och kolla på det och det blir ljust och fint. Men känns lite konstigt med julkänslorna som kommer redan. Jag hoppas verkligen inte det blir så mkt snö iår som det var förra vinterna för jag tycker det var jobbigt med all skottning för att ta sig till och från jobbet, ner och elda ect. Men lite mysigt är det allt. Nu känns det rätt beslut ang julmarknaden oxå, då kanske jag kommer ha ork till pepparkaks-, lussekattsbak och sy julgardiner när det är aktuellt. Sen kanske man kan börja sy till vårt egna lilla pyre efter RUL. Kan ju lägga det i en "säljahög" men vänta med att sälja det

Känn inte att det är dumt att ringa, det är ju därför de finns. Just för att man ska kunna fråga en massa.

Jag har också julkänslor redan nu, jag brukar få det tidigt och lagom tills det är dags att pynta så har de försvunnit lite grann. I år kommer jag bara baka lussebullar och pepparkakor, det känns som att man kommer ha fullt upp ändå. Men det ska bli roligt att baka med Moa, förra året var hon lite för liten. Hon var mest intresserad av att äta pepparkakorna, konstigt nog.....

• Villemoa

Ninnis: tycker också du är jättestark som försöker styra ditt psyke. Inte helt lätt, minst sagt, sits du, Blommis och Fru E är i. Jag beundrar er! ♥

Fry sy: leka så mycket i snön kan jag inte men vi var ute på en liten promenad och gjorde snöbollar som vi kastade upp i luften Nu ligger Moa och myser bredvid mig i soffan och ser på film

Jag fattar inte varför folk måste vräka ur sig kommentarer om när man ska skaffa barn! Skaffa och skaffa, det är inget man bara skaffar sådär. Har en kompis som är ett år äldre än mig och hon får frågan hela tiden!

• Villemoa

Vad bra att du ringde Fru sy! Ett tips också när du ska sätta på dig och ta av dig byxorna är att du sitter ner för det påfrestar bäckenet jättemycket när man står upp och så kan det göra mycket ondare! Mysigt med fredagsutflykt!

• Villemoa

Daa: ringa om några veckor igen...pyttsan! Ditt ärende borde ligga i systemet till helgen så ring igen du på måndag. Du kommer ändå får prata med någon ny så då kan du trycka på den istället. Visst det är ju bra om de skulle godkänna en sjukskrivning men faktum kvarstår att det är helt SJUKT att det ska ta 6 veckor att ompröva ditt beslut om HP och speciellt som det skulle börjat gälla om 4 veckor!!! Hade de verkligen tagit hänsyn till datum skulle det inte ta 6 veckor...*morr*

Sen är det rätt intressant att ärendet inte har hamnat hos nån handläggare än eller i datorn men ett brev hem har du fått....vem är det som skickat ut det brevet månntro? Står det inget namn i brevet? Det brukar det göra. Nä, ring och ligg på!

Din chef skulle jag vilja rycka tag i nånstans där det känns!  Lätt för honom och säga att du ska "vila i helgen, lugna ner dig och ta nya tag nästa vecka"! Det är ju inte så att du blir mindre trött vad det lider....

• Villemoa

Blommis: vad UNDERBART att du fick hem en sotare som vet vad han gör!! Och HURRA för varmare i elementen!

• Villemoa

Daa: du ska säga att du tycker det är konstigt att de inte får upp ditt ärende med tanke på att du fått ett brev hemskickat. Tills på måndag borde det ligga i systemet annars är det nåt som är väldigt knas! De som svarar i kundcenter är väl "allmänna" handläggare eller vad man nu ska kalla dem. Att luska reda på numret till ditt lokala FK kanske inte vore så dumt.

Din chef är en gubbjäkel! Såå enkelt att skylla på att du är känslig, det är väl för fan en principsak oavsett om du är gravid eller ej!

• Villemoa

Kanske hon vänder på sig nu när hon fått ett nytt arbetsnamn När jag hör Puerto får det mig osökt att tänka på låten "Puerto Rico" med Vaya Con Dios :-d

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans