Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Oj, måste bara be er kolla in dessa vackra bilder. Maken jobbar i hamnen där de där båtarna kommer in. De packar (bla) havets guld i tjusiga förpackningar och säljer vidare till Grand Hotel i Sthlm och div andra skumma plejs

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-23 15:28:24 följande:
    Idag har jag varit och träffat Bruttan och hennes tjejer och det var MYCKET trevligt!! Lite shopping hann vi med också. Kan säga att Moa och lilla Vild numer har likadana kappor TACK Bruttan och tjejer för en mycket trevlig dag! ♥
    *trycker på Gilla-knappen*

• Norrskensflamman

Heloise: Men vad ända inni....baljan också! Vattkoppeoro ovanpå detta.  Det var inget ni behövde precis. Hoppas inga små bebisar hunnit smittas

Är Elise ren som en nyponros nu För visst skulle hon badas idag lilla "skitungen"

Åh, så ljuvlig hon ska vara efter badet

Idag har jag gått igenom vinteroveraller och vinterskor till tjejerna. De gamla overallarna passar fortfarande, om än de är nötta, men de får duga fram till mellandagsrean

Så även slalomdressarna (jacka + byxor) K:s hänger med hela denna säsong tror jag, men T behöver ny efter nyår, byxorna börjar vara för korta i grenen. Perfekt att köpa till hennes födelsedag i mitten av jan, då de börjar ha 70% på vinterdressarna

Däremot var deras Kuoma-stövlar alldeles precisa just nu, med vanliga tunnsockar. Så mormor och morfar lovade sponsra till nya Kuoma-stövlar istället. Hittade faktiskt på rea 20% på sportaffären. Dock fanns bara svarta, men so what. Så jag slog till. De plockar vi fram när det blir riktigt kallt, och de gamla, nötta får duga nu under höst-vintern.

• Norrskensflamman

Bästisen har lämnat sin tös här och själv åkt och göra en massa ärenden inför avresan. Sen kommer hon hit, vi ska dricka vin och käka ost o kex och snacka en massa. De sover över här. Imorgon ska jag med ungarna på FN-dagengrejs i Folkan, för ungarna ska sjunga några fredssånger med kören.

Maken har åkt till garaget och byta olja+filter på bilen. På måndag ska vi åka förbi en bilverkstad som ska prova de där avgashalterna igen, efter oljebytet.

Usch, jag är så less på bilskrället!

• Norrskensflamman

Hej Daa! Hej Villemoa!

Härlig dag idag ni haft Villemoa.

Daa, har du varit ute nåt i det fina, kalla vädret?

Jag har bara varit på stan och gjort ärenden. Jag jagade ut ungarna för en timme sen snart, så de är ute och leker i solnedgången. De kastar en massa härliga gula lönnlöv på varann och leker och har kul därute. Skönt!

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-23 16:32:35 följande:
    Flamman: vilka snälla föräldrar du har!
    Ja, visst är de. De har inte ork att ta hand om barnbarnen så mycket, eftersom de är gamla och skröpliga. Men någon timme kan de sitta med dem, och de kan hämta dem från dagis/fritids ibland. Och så brukar de vilja sponsra med lite till kläder ibland. Till de där stora vinterinköpen och vårinköpen. Den hjälpen tar vi tacksamt emot

Jag vet att de önskar de kunde ställa upp mer som "barnvakter", men jag vill inte utnyttja dem, för jag ser hur förfärligt trötta de blir efter ett par timmar med våra livliga tjejer.

• Norrskensflamman
    Daa skrev 2010-10-23 16:36:53 följande:
    Ja, Flamman, det är snällt av dina föräldrar. Det är ju så viktigt med varma skor när det börjar krypa neråt på termometern. Imorgon ska vi till Ikea för att bryta i spjälsängar och sån't, kanske handla lite också. Är det något man absolut inte får missa att köpa när man tar sig till Ikea och är i väntans tider?
    Om ni styr kosan hemåt från Ikea nångång på eftermiddagen så kan du väl slå en pling. Om vi är färdiga på Folkets hus så kan ni ju svänga förbi på en kaffe till oss?! Det är ju på vägen liksom. Vi bor inte alls långt från E4:an!

• Norrskensflamman

Nu kom kidsen in. Nu ska här lekas affär Och jag tror jag ska ta mig en tupplur jag också.

Då hörs vi imorgon då Daa! Barnen ska sjunga 12:15 ungefär. SEdan vet jag inte hur länge det tar och hur länge vi måste vara kvar. Alltihop håller på till kl 15. Så vi kanske tar en fika där efter sången och åker hem. Tror inte vi blir kvar så länge som till kl. 15. Vi hörs!

• Norrskensflamman

Det blev ingen tupplur Mina päron kom hit på besök precis när jag skulle gå och lägga mig. Ja, ja, sova får man väl göra i graven då.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans