Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnnis skrev 2010-10-26 10:01:20 följande:
    TACK för alla grattis! Det känns helt underbart, men samtidigt helt overkligt. Måtte det nu bara gå vägen! Vi har dock bestämt oss för att njuta av varje dag och av det faktum att jag faktiskt är gravid just i detta nu. Skulle det skita sig så får vi ta det då. Detta har vi väntat på så länge att ingen oro i världen ska få förta vår glädje. Inte nu i alla fall, så länge det inte finns någon konkret anledning till oro. Jag tyckte förresten du uttryckte det bra häromdagen, Andbeyond.Jag är så lycklig över att jag och min älskade make får uppleva detta tillsammans. Det har varit en lång och fruktansvärt jobbig resa, men nu är vi äntligen här.

Helt rätt inställning Ninnis. Underbart
    Nu vet ni ju att ni KAN bli gravida!! Bara det är ju värt att korka upp champangen för

Kram igen!!!

• Norrskensflamman

Jag kan tillägga att det här är dagen då min bästa, käraste väninna sedan 27 år, tillika gudmor till T, åker till fjärran land och inte återvänder förrän till våren. Då kommer hon och dottern (3 mån äldre än min T, vi gick med magar o barnvagnar ihop, flickorna är bäst-bästisar) hem och börjar antagligen packa ihop sitt liv här för att börja på ny kula i huvudstaden tillsammans med en ny familj. Jag är glad för hennes skull men för mig och min familj är det en enorm förlust och idag gråter jag mest över detta. Maken och hans fasoner känns mest patetiska.
    Där försvinner också min stora stöttande pelare i detta med maken och hans problematik, iom att hon har stor erfarenhet av både barn o vuxna med ADHD.

Hoppas ni andra får en riktigt vacker höstdag!

Kram

*går och låser in mig på toa på jobbet och gråter*

Idag passar nicket "Flamman" för jag är rödflammig i hela ansiktet av all gråt.

• Norrskensflamman

Fru E skrev 2010-10-26 11:20:59 följande:
    Flamman-ger dig en extra kram så de kommande dagarna går att härda ut

Tack kära du! Jag håller tummarna fortsatt här för er också

Försökte ringa maken men han bara fräste att han INTE går på nåt samtal idag eller nånsin mer, för han är frisk och normal.
    Jaha, vad gör jag då? Går dit själv? Vet inte om de tar emot mig när det är han som ska gå dit. Och det är han som har frikort.
    Vi lär ju få betala för att vi inte avbokat, men jag tänker av princip inte avboka besöket det får han göra själv. Det kanske han har gjort också !
    Jaja, antar att jag går dit och kollar. Antingen så dyker han upp, eller så tar de emot mig ensam eller så har han avbokat. DÅ har vi rejäla problem. Då vete fan om jag har lust att prata med honom mer öht. Då kommer jag ha mycket att ta ställning till. Bla om det är nån ide att fortsätta öht med någonting.

• Norrskensflamman

Underbara nyheter att Elise får flyga hem till Gävle Shit pommfritt va gött!!!

Här har maken försökt hålla sig sur hela jävla kvällen. nu har dock en kompis till honom från Murmansk dykt upp, så vi sitter och ölar/vinar lite grann och nu börjar han tina. För jag och kompisen har myyyyycket skoj och myyyyycket att prata om ,så han måste bara öppna munnen för annars blir han helt off

Sen kläcker han ur sig att nu har han gått med på att ta mediciner så nu måste jag gå med på det han vill; att vi skaffar ett till barn ! Nähädu, den fällan går jag inte i. Det är bara ett sätt att binda mig ännu mer hemma. Så det går jag inte på.

Hur kan han vilja ha fler barn när han inte vill delta i deras skolgång, aktiviteter och annat

Jag vet inte om jag uppdaterat er: Maken dök upp idag på samtalet. Läkaren har tittat på fallet och det som Skötaren rapporterat under bedömningssamtalen och vill att han provar två olika mediciner snarast: Ergenyl och Concerta. Ergenyl är humörstabiliserande och ges bla till de som är bipolära. Concerta är en medicin som man ger till personer med ADHD. Så läkaren misstänker m a o det som jag misstänker. Ska bli spännande att se hur han reagerar på medicinen.

Någon som har erfarenhet av dessa mediciner? Inboxa mig i så fall.

Kram o god natt!

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-10-26 23:11:52 följande:
    Heja flammans suris! Oh, vad bra att han dök upp. Och vad bra att det kommer någonstans! Hoppas nu att medicinering är det som är grejen. ( och surat hade jag nog också gjort i hans situation, tror jag. Snacka om att mista kontrollen över allt det man har haft som sin verklighet tidigare och nu ställs han inför något helt nytt och något som kommer påverka hela hans, vad kan man kalla det?, förhållningssätt till sin om givning. Hur kommer HAN att vara i allt detta, kommer det fortfarande att kännas som sig själv och sitt eget trygga liv? det var kanske inte bra med alla humörsvängningar och utbrott innan, men det var välkänt, det var tryggt, det var den han var. Att dra sig in i surbubblan och försöka styra där inne ifrån är nog väldigt väldigt normalt i hans situation just nu. Och så FANTASTISKT av dig flamman att stå på dig och hålla vid i glädjen och ljuset och livet som väntar där utanför surbubblan på honom! Heja dig! Skickar er mitt favorit mantra: may you be happy, may you be healthy, may you be free from harm, may you be at ease! Många kramar flamman!
    på dig Hvidis.

Han är inte bara suris när han är så där utan helt hopplöst elak faktiskt.

Men, men... det känns ändå som en liten tröst att jag inte varit helt ute och cyklat med mina misstankar. Läkarna tror tydligen samma.

Medicinerna är helt klart ett läskigt steg för honom, och för mig. Vi vet ju inte hur det kommer bli, hur han kommer svara på dem. Han är rädd för att bli flummig, beroende och tablettnarkoman. Vi är båda rädda för att han blir HELT förändrad. Men de som kan beskrev det som att de glada, positiva sidorna kommer bestå. Men humöret stabiliseras och han kommer finna ett inre lugn. Dessutom kommer han få lättare att fokusera och sortera tankar och därmed inte bli så trött i hjärnan som nu arbetar för högtryck konstant, och därmed blir humöret bättre också. Bli mer nöjd och tillfreds. Detta har jag fått bekräftat av andra vuxna som äter ADHD-medicin att det faktiskt är så, för dem i alla fall.

• Norrskensflamman

SPA-dag, gud så härligt det skulle vara!

Jag ska ta en miniSPAeftermiddag idag.
    Lillan ska på Lek o Plask i badhuset och T ska få följa med. Jag ska simma och bada med T medan lilla K är på sin "lektion". Sen ska vi sitta i jaccuzzin och basta och mysa Tänker helt sonika ta ut arbetstidsförkortning och sticka tidigare från jobbet idag. Och jag tänker inte ens ha dåligt samvete för det

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-10-27 13:08:31 följande:
    Hvidis, hur är det nu med massage när man är gravid? När man googlar menar en del att man ska undvika det under de första 12 veckorna. Vi har massage på jobbet varannan vecka, bör jag avboka min tid på fredag?

Vi hade också massage på jobbet när jag var gravid. Min duktiga massör sa att nedre delen av ryggen masserar hon inte, däremot axlar, nacke, armar, skuldror var okej.
    Det gick då bra för mig i alla fall

Klokt däremot med ridningen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans