Min arbetsgivare blev jättebekymrade över min situation och vad läkaren sagt. De vill stötta mig så mycket de kan, så att jag inte går in i väggen. De frågade på vilket sätt de kan hjälpa, förutom att inte belasta mig med nya, svåra arbetsuppgifter under en tid. Jag VILL ju jobba, men jag känner att jag är inte lika skärpt som vanligt. Nya, kluriga grejjer känns som oöverstigliga berg att ta sig an. Rutingrejerna däremot känns okej, men det går lite långsammare än vanligt eftersom det snurrar så mycket annat ihuvet just nu.
Det förstod de.
De vill ändå att jag jobbar om jag orkar, och jag tror själv att jag behöver jobbet, att ta mig dit, träffa kollegorna och skingra tankarna lite grann.
De frågade om det skulle hjälpa att jag fick gå hem tidigare, göra något ett par timmar bara jag, något för mig själv. De har ju fattat att hemma är det ingen vila, det är ingen frizon. De föreslog att jag t ex går hem tidigare, för att promenera, ta en fika, eller träna om det är det som jag vill. Nu är träningspassen oftast på lunch eller på kvällen. Men jag tror att det kan vara en hjälp, rent fysiskt i alla fall, för jag har ju så ont i axlar o rygg. Samt att det brukar rensa ur "systemet" ganska bra. Det gäller bara att orka ta sig dit.
Vd:n sa att jag behöver inte få löneavdrag eller nåt sånt för att gå på kuratorsamtal, massage, kinesologi, träning eller om jag går hem tidigare. Så den ekonomiska aspekten behöver jag inte oroa mig för. FAtta så jävla skönt!!! Otroligt vilken bra arbetsgivare jag har. Är själv förvånad. Att de bryr sig så mycket. Alltså tycker de förmodligen att jag är rätt mycket värd för dem.