• delfin78

Ide till Enkel middag...

Hej hej!
    Jag skulle behöva ideer till enkel middag 2 rätters för tårta blir vår tredje rätt.

Vi är ca: 70personer.

Jag vill inte lägga för mycket pengar på maten, är ingen priotering för oss men det står helt still just nu.
    Har ett år kvar  men skulle gärna vilja ha lite koll :)

Tacksam mot alla tips  kör på bara

Angelica

• Svar på tråden Ide till Enkel middag...
  • Sarkastisk ljubicica

Hej.
    Ett tips är potatisgratäng och fylld kycklingfile. Det är ganska lätt att göra och de flesta tycker om det.

Amela

• Grodfrun

Ska ni laga sjalva eller lata andra laga? Om ni tankt laga sjalva sa ar det ju bra att gora nagot som gar att forbereda sa mycket som mojligt.

• Knektarna

Förätter som är enkla; Västerbottenostpaj (Går att göra i mazarinformar), räkcoctail, rökt skinka med mozarella och tomat.

Tjälknöl alt marinerad fläskfilé och potatisgratäng som huduvdrätt.

• VinterBrud82

VAd sägs om att ha grillat? Fixa ett par personer som grillar kött kyckling korv och lite veg alternativ och sen har ni någon smidig potatis och olika kalla såser till. Finns ju massor med goda tillbehör. Detta fungerar vår sommar höst... lite svårare på vintern. Förbereda går ju jätte bra, marinera, hacka grönsaker till tex spett, såser... rena råvaror om man har allergi osv. Hur smidigt som helst

• Algot 30 juli

Kallskuren örtmarinrad kycklingfilé och en krämig potatisgratäng. (Då slipper ni såsproblemet och kan förbereda kycklingen innan, jag även gratängerna går ju.)

• delfin78

Tack för alla tips  nu ska jag bara bestämma vad tillsammans med gubben :)
    tror vi vill ha middag inte buffe.....

Svar på tråden Ide till Enkel middag...