• kokajo

Uppsalabrudar 2011

fru norlen skrev 2010-10-14 21:57:56 följande:
    Hej jag hoppar oxå gärna in här. jag och min sambo planerar bröllop i juli/augusti 2011. Är på jakt efter en lokal i uppsala där man får ta med sig egen mat o dryck och som rymmer 75-100 pers. nån som har något bra tips??? väldigt tacksam för svar. //blivande norlen

Några tips som vi kollat på:

Danmarks bygdegård är fin, högt i tak med stora fönster, inte så "hemvävd" som bygdegårdar brukar vara.

Vasasalen på slottet.

Orangeriet i Botan, men då måste man ha catering via Cajsas kök.

• kokajo

Fårävvör skrev 2010-11-08 00:02:42 följande:
    vi gifter oss 28 maj i orangeriet i Linnéträdgården och har festen på eklundshof. Hittade (och köpte) min klänning idag!!! Tror jag provade 12 klänningar i Vittinge, men det slutade med att jag bestämde mig för den första jag provade! Så nu ska jag bara hitta ett par skor också så att hon kan börja lägga upp klänningen. Är rädd för att det blir knepigare att hitta skor än klänning, vart hittar man brudskor till en tjej som har smala 36or egentligen? I alla fall: här är en länk till klänningen om nån är nyfiken =)www.lilly.dk/Default.aspx Jag tror att min är samma iaf, men den här finns under 2011or, och min skulle vara en 2010a (och i ivory), därför fick jag 40% rabatt på den! =D Nu ska vi bara hitta kostym till fästisen också, men jag vet inte ens vart vi ska börja leta...

Vill du ha "riktiga" brudskor eller mer vanliga? Jag köpte dessa på Cosmo, de är inte så brudiga men uuunderbart bekväma:
    http://www.nicework.nu/hush-puppies-wife-lackra-pumps-med-snygga-detaljer.html

Svar på tråden Uppsalabrudar 2011