Fårävvör skrev 2010-11-08 00:02:42 följande:
vi gifter oss 28 maj i orangeriet i Linnéträdgården och har festen på eklundshof. Hittade (och köpte) min klänning idag!!! Tror jag provade 12 klänningar i Vittinge, men det slutade med att jag bestämde mig för den första jag provade! Så nu ska jag bara hitta ett par skor också så att hon kan börja lägga upp klänningen. Är rädd för att det blir knepigare att hitta skor än klänning, vart hittar man brudskor till en tjej som har smala 36or egentligen? I alla fall: här är en länk till klänningen om nån är nyfiken =)
www.lilly.dk/Default.aspx Jag tror att min är samma iaf, men den här finns under 2011or, och min skulle vara en 2010a (och i ivory), därför fick jag 40% rabatt på den! =D Nu ska vi bara hitta kostym till fästisen också, men jag vet inte ens vart vi ska börja leta...
Kikade just på Eklundshof, saftiga priser tyvärr annars hade det ju varit en idé för oss. 1000 kr/kuvert blir rätt mycket med närmare 100 gäster.. =(
Jag tänkte nog kika i Vittinge så småningom också på klänning. Har ingen aning om hur jag vill att min klänning
Fårävvör skrev 2010-11-08 00:02:42 följande:
vi gifter oss 28 maj i orangeriet i Linnéträdgården och har festen på eklundshof. Hittade (och köpte) min klänning idag!!! Tror jag provade 12 klänningar i Vittinge, men det slutade med att jag bestämde mig för den första jag provade! Så nu ska jag bara hitta ett par skor också så att hon kan börja lägga upp klänningen. Är rädd för att det blir knepigare att hitta skor än klänning, vart hittar man brudskor till en tjej som har smala 36or egentligen? I alla fall: här är en länk till klänningen om nån är nyfiken =)
www.lilly.dk/Default.aspx Jag tror att min är samma iaf, men den här finns under 2011or, och min skulle vara en 2010a (och i ivory), därför fick jag 40% rabatt på den! =D Nu ska vi bara hitta kostym till fästisen också, men jag vet inte ens vart vi ska börja leta...
Kikade just på Eklundshof, saftiga priser tyvärr annars hade det ju varit en idé för oss. 1000 kr/kuvert blir rätt mycket med närmare 100 gäster.. =(
Jag tänkte nog kika i Vittinge så småningom också på klänning. Har ingen aning om hur jag vill att min klänning ska se ut.
nyårsdagen skrev 2010-11-07 21:47:09 följande:
eundk110903: Ja, vi ska ha festen på Hantverksföreningen. Jag håller med om att den är dyr! Men vill gärna ha festen centralt och då försvann många av de billigare alternativen (bystugor runt om stan). Vi kommer ta huvudrätten från Cajsas kök och göra resten av maten själva. Eftersom vi köper vin på systemet också så blir det iaf billigare än att vara på restaurang :). Jag kan höra av mig efteråt ang vad vi tyckte. Än så länge känns det iaf bra. Det är ju en ganska sliten lokal men jag gillar den ändå. Kan förstå att det är frusterande att inte hitta något ställe när ni är ute i så god tid! Tyvärr finns det ju inte så många ställen att välja på. Det vi har kvar är att spika menyn, köpa kläder till min blivande och framför allt: vigseln. Lycka till med all planering!
Jo men vi känner också att vi vill ha festen centralt. Därför är det ju också lite större problem. Det är frustrerande att det för typ en månad sen fanns hur mycket ledigt som helst när vi hörde oss för men nu helt plötsligt är allt prelbokat. Hantverksföreningens lokal är ju också prelbokad men där verkade de iaf angelägna om att sätta press på det andra paret redan nu om vi ville ha festen där. Vi avvaktar dock ett tag, helst vill vi ha allt ordnat (servering, städ, bar osv). Aaaaargh!