• Linaaa

Uppsalabrudar 2011

Hej alla ni som planerar bröllop nästa år 2011! Ni är där jag var för ett år sedan mycket skoj planering framför er. Jag gifte mig i Uppsala i lördags (14 aug) och vi hade en helt fantastisk dag.

Jag har sett att ni tidigare hade en tråd påbörjad som nu är stängd då det gått över 3 mån.

Jag delar iaf gärna med mig av mina erfarenheter med cateringfirma fotograf mm.

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2011
  • Plutten2010

Vi hade Kajsa Fagerström och är supernöjda med alla bilder hon tog. Vi gifte oss i Dalby kyrka och tog våra bilder vid Uppsala-Näs kyrka, i Dalkarlskärret och vid Hammarskogs herrgåd. Vårdsätra är ju också vackert om ni vill ha bilder vid vattnet. 

• Uppsalabrud 2011

Linaaa: Sorry, jag glömde svara på frågan. Vi har bestämt oss för Danmarks kyrka och kalmars nation. Deras lilla trädgård och festsal kommer att bli väldigt bra tror jag. Mitt inne i stan men en känsla av hemlig trädgård ändå :)

Plutten: Kajsas bilder än fantastiskt vackra, men jag ser att hon inte erbjuder några heldagar för år 2011 vilket är jättesynd. Vi börjar också fundera på att anlita en kompis som inte är nära nog för att bjudas men kan ändå tänkas ställa upp på ett sånt här uppdrag.
    Kan man fotografera sig hursomhelst i Vårdsätras omgivningar?

• Plutten2010

Uppsalabrud 2011 skrev 2010-08-30 13:46:20 följande:
    Linaaa: Sorry, jag glömde svara på frågan. Vi har bestämt oss för Danmarks kyrka och kalmars nation. Deras lilla trädgård och festsal kommer att bli väldigt bra tror jag. Mitt inne i stan men en känsla av hemlig trädgård ändå :)Plutten: Kajsas bilder än fantastiskt vackra, men jag ser att hon inte erbjuder några heldagar för år 2011 vilket är jättesynd. Vi börjar också fundera på att anlita en kompis som inte är nära nog för att bjudas men kan ändå tänkas ställa upp på ett sånt här uppdrag.Kan man fotografera sig hursomhelst i Vårdsätras omgivningar?

Jaha, gör hon inte =( vad trist. Det visste jag faktiskt inte. Om ni har någon i närheten som tar bilder som ni är nöjda med så är det ju ett jättebra alternativ.

Man borde ju få fotograferas vart som helst på den allmänna delen. Om man vill närma sig själva sätesgården ska man nog stämma av med Evy som driver sätesgården först.. Å andra sidan kanske ni ska göra det ändå, bara för att vara på den säkra sidan..

• Sanna2010

Uppsalabrud 2011 skrev 2010-08-29 22:11:18 följande:
    Tack Linaa!Jag hittade till Richards hemsida i början på 2010 men då var han nog inte lika känd för hans hemsida var lite bildfattigare men vad kul att hanhar fått fler uppdrag och att ni är nöjda. Verkligen jättefin bild på er på hans hemsida!Här kommer min nästa fråga i samband med fotografi: Var i Uppsala tar man sina bilder? Ett av våra önskemål är att ta bilder i näheten av vatten utan att behöva åka så långt...några tips?

Jag kan oxå varmt rekomendera Richard!!!! Vi ska ha honom på vårt bröllop och han är otroligt lättsam att ha att göra med! Så engagerad och går in för sitt jobb till 200 %!!!

• Linaaa
    Sanna2010 skrev 2010-08-30 15:49:37 följande:
      Jag kan oxå varmt rekomendera Richard!!!! Vi ska ha honom på vårt bröllop och han är otroligt lättsam att ha att göra med! Så engagerad och går in för sitt jobb till 200 %!!!
    Vad kul att ni oxå ska ha Richard! Jag tror ni kommer att bli väldigt nöjda:)
  • Sanna2010

Om ni vill bli fotade vid vatten så finns ju restaurang Skarholmen! Där finns ju även brygga (båtklubben) om ni vill ha sånna bilder. Vi ska fota oss där, vi har även festen på Skarholmen så det blir ju ganska naturligt då...

• Uppsalabrud 2011

Sanna2010: Att hålla vår fest på Skarholmen var länge på toppen av vår lista enbart pga tillgång till vatten men det var annat som till slut fick bestämma. Jag har varit på besök i närheten av Skarholmen flera ggr och på själva restaurangen men inte upptäckt någon brygga som allmänheten få gå ut på. Ett annat ställe som är väldigt fint är Krusenberg men där antar jag också man måste fråga om att få hålla till

• Sanna2010

Uppsalabrud2011: Ok, har inte tänkt på att ni inte kommer ut på bryggan. Vi har varit i kontakt med båtklubben och de är en som ska hämta oss vid Dalby kyrka efter vigseln och sen köra oss i båten till SKarholmen.

Bryggan som är vid Dalby kyrka är privat, men de är många som viger sig där som använder sig av den och om man bara frågar gårdsägaren så säger de alltid ja!
    Så, det kan oxå vara ett alternativ...

• LYCKA2011

Hur mycket har era bröllop kostat??

• Linaaa

Vårt bröllop gick på totalt ca 70 000 kr.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2011