• Linaaa

Uppsalabrudar 2011

Hej alla ni som planerar bröllop nästa år 2011! Ni är där jag var för ett år sedan mycket skoj planering framför er. Jag gifte mig i Uppsala i lördags (14 aug) och vi hade en helt fantastisk dag.

Jag har sett att ni tidigare hade en tråd påbörjad som nu är stängd då det gått över 3 mån.

Jag delar iaf gärna med mig av mina erfarenheter med cateringfirma fotograf mm.

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2011
  • Linaaa

Vi gjorde korten själva. Det blev nog inte billigare men jag tyckte det var rätt kul att göra. Vi körde oxå med embossing. Vi har 2 embossing stämplar som vi gärna säljer köpta på papper. En med texten "NU BLIR DET BRÖLLOP..." och sen en bild med ett brudpar.

• Sanna2010

Jag gjorde inbjudningar och festprogram själv. jag handlade på mattonbutiken i sthlm.

Jag köpte allt till inbjudningskort, festprogram, tackkort och gästbok för 1.000kr
    Tycker det va ganska billigt?! Jag hade en rabatt på 20% som jag fick på bröllopsmässan i sthlm!

• Uppsalabrud 2011

Sanna2010 skrev 2010-09-10 09:32:24 följande:
    Jag gjorde inbjudningar och festprogram själv. jag handlade på mattonbutiken i sthlm.Jag köpte allt till inbjudningskort, festprogram, tackkort och gästbok för 1.000kr Tycker det va ganska billigt?! Jag hade en rabatt på 20% som jag fick på bröllopsmässan i sthlm!

Jag tycker också väldigt bra om Mattons produktutbud och sen föreställer jag mig att de är lite billigare än panduro?
    jag vill också gärna ha rabatt men måste man vänta ända tills mässan så vet jag inte. Vi tänkte skicka ut inbjudan efter jul-nyår

• Sörön10

Ett hett tips! Om ni letar papper att printa på som bara ska vara vitt i olika tjockleker ska ni gå till Swanströms, mitt emot papper typ! Superbra service och jättebra priser! 

• Fårävvör

Tack för tipsen om ställen att köpa papper på, ska kolla upp det om ett tag...

Såg förresten foton från ett bröllop där de hade haft vigeln på en liten båt och brudparet åkte sedan båten själva till festen. Såg jättemysigt ut och jag började såklart spåna... Kom på at Linnéträdgården (där vi ska ha vigseln) ju ligger hyfsat nära fyrisån och eklundshof ligger inte jättelångt från ån heller, men jag glömde ju av både kvarnfallet och islandsfallet!!! Får nog bli transport med bil ändå tror jag! =D

• Uppsalabrud 2011

hej damer, flickor och brudar!
    här kommer nästa fråga, jag letar ett liveband på ca 4-5 pers som ska stå för musiken på festen. Har ni anlitat någon, haft de på er lista eller haft kontakt som ni vill tipsa om så tar jag hjärtligt emot det också. vet att det finns en artistbank man ska kunna leta i men har glömt vilken hemsida det är...

• Sörön10
    Uppsalabrud 2011 skrev 2010-09-14 20:33:53 följande:
    hej damer, flickor och brudar!här kommer nästa fråga, jag letar ett liveband på ca 4-5 pers som ska stå för musiken på festen. Har ni anlitat någon, haft de på er lista eller haft kontakt som ni vill tipsa om så tar jag hjärtligt emot det också. vet att det finns en artistbank man ska kunna leta i men har glömt vilken hemsida det är...
    Jag har massor av kontakter där! Vad är det för typ av musik ni vill ha och vad har ni för budget? Och när och var ska det vara? Lättare att ge tips om man vet det! =)
  • Uppsalabrud 2011

Sörön: nu har jag inboxat dig och väntar med spänning på din hjälp :)

• Sörön10

Ja!! =) Håller på och letar för fullt! =) Återkommer! Du är ju iaf ute i god tid och det är alltid bra! =)

• Uppsalabrud 2011

som jag har väntat på 1 oktober och helt plötsligt så var vi där i kalendern! vi ringde 5 min efter det att telefontiden hade öppnat och redan hade första vigseltiden bokats! men det gjorde inget efetrsom vi var intresserade av en annan tid på dagen. Men nu är kyrkan bokad och bekräftelsen skickad. Jag och min M2B går här och är lite stissiga...nu känns det på riktigt...och jag är så glad. vilken känsla!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2011