Inlägg från: sun moon |Visa alla inlägg
  • sun moon

Förrätt eller inte?

Vi ska inte ha förrätt till vår buffé, dels för att det känns onödigt och dels för att vår vigsel är så sent (17.00+1 timmes körning) Vi vill ha fram maten fort på en gång istället. Vi ska ha 5 olika sorters kött. Fläskfilé, pastrami, kalkon, rostbiff och kycklingklubbor. Massor av exotisk frukt, sallad, pot. gratäng och bröd och smör. 

Köttet är kallt men pot.gratängen är såklart varm.

Vi hoppar över efterrätten också och tar tårtan som efterrätt. Sedan blir det en massa godis/chips till "öppen bar" när det är dans. 

Jag tycker inte att det är för snålt utan mer lite lagom.  

• sun moon
    mamablues skrev 2010-08-20 08:35:18 följande:
    Våran vigsel är 16 men lokalen ligger i närheten så det blir ändå ganska sent! 5 sorters kött?? Hur mkt beräknar ni per person? Vi var oxå inne på 4 sorter först men sen ansåg jag (alltid jag, haha) att det kanske blev för mkt? Men det är härligt att ha några sorter att välja mellan. Nu har vi bestämt (med tips av ClaraH!) att ha ett fiskalternativ med men om det blir kallrökt eller varmrökt lax vet jag inte än!!
    Min älskling tål inte fisk, en annan släkting på hans sida tål inte heller fisk, så fisk var uteslutet. Vi gör det lätt för oss och beställer catering. "Exotisk bricka" och "grillbricka" Vi ville ha grillbrickan mest för kycklingklubborna är nog poppis bland de yngre barnen. Alla andra sorter kunde vi få på den exotiska. Jag har vet inte hur mkt kött det blir per port. men vi beställde 30p av varje fast vi är 50st. Blir det över så kan det tas fram som nattamat. Fläskfilén finns på båda brickerna så det blir dubbelt av denna. 
Svar på tråden Förrätt eller inte?